מטה המאבק בהפרטת הרכבת: "ממשיכים בקרב. מקווים שהציבור יתעורר לפני שימכרו את הרכבת בשקל תשעים"

כלים

במטה המאבק התעוררו הבוקר למציאות חדשה, לאחר חתימת ההסכם בין ועד העובדים להנהלה, ומובן לפעילים שכללי המשחק השתנו. "הקצב והאופי של המאבק הזה ישתנה. יש לנו אתגר גדול לגייס את הציבור לפני שיהיה מאוחר מדי." אמרו במטה "הסוגיה המרכזית נשארה אותו דבר: העברת נכסי ציבור בשווי עשרות מיליארדי שקלים לידיים פרטיות תמורת נזיד עדשים."

"ההסכם שנחתם משאיר על הפרק את הקמת שתי חברות הבת לנדל"ן ומטענים" אומר רכז המטה רמי הוד "ואנחנו נחושים שלא לאפשר למחטף ההפרטה הזה לעבור. עד עכשיו לא התקיים שום דיון ציבורי רציני בנושא, הכנסת לא קיימה דיון אחד בנושא וכל התחשיבים וההערכות מתבססים על דו"ח של חברת ייעוץ אחת. לא נעשה שום תסקיר עצמאי של ההשלכות ההפרטה הזו ומה המחיר שכולנו נשלם עליה."

מטה המאבק בהפרטת הרכבת הוקם לפני מספר שבועות, עם הכרזת שר התחבורה ישראל כץ על תוכנית פיצול הרכבת. הוא מורכב מפעילי מחאה, סטודנטים, תנועות נוער וצעירי מפלגות. חברי המטה נקטו קו המדגיש את הסכנות שבהפרטה ובקשרי ההון-שלטון המניעים אותה.

לאחר שהפגינו תחת הסיסמא: "ישראל כץ גונב את הרכבת", התפרצו פעילים במטה ביום ה' האחרון לישיבת דירקטוריון הרכבת והשליכו דולרים על היושב-ראש אורי יוגב. ביום א' השבוע הגיעו פעילים לביתו של כץ במושב כפר אחים וביצעו לו "השכמת מחאה" כדבריהם וניסו "להעיר אותו מחלום ההפרטה" באמצעות מגפונים ומשרוקיות.

"סכומי הכסף שמסתובבים כאן על השולחן הם מטורפים. כשאנשים שומעים רכבת הם לא חושבים על תקציבי פיתוח, על הנכסים, על זכויות בנייה. את כל אלה ישראל כץ הולך לחלק למקורבים." אמרה בת אור הופמן, סטודנטית באוניברסיטת תל-אביב "הציבור הישראלי ידע לצאת ולדרוש מה שמגיע לו – בתגליות הגז ובקיץ האחרון. אנחנו מקווים שהציבור הישראלי יתעורר לפני שיפרקו את הרכבת וימכרו אותה בנזיד עדשים."