התכנית שוכנת דרומית לתחנת הרכבת הישנה בשטח של כ-30 דונם וכוללת מגורים בהיקף של כ-200 יח"ד ועוד כ-250 יח"ד לדיור מוגן לצד מסחר במרחב עירוני מעורב שימושים ומוטה הולכי רגל אושרה לאחר דיון בהתנגדויות בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים

כלים
הדמיה תוכנית מתחם התחנה א3, א4. קרדיט להדמיה: נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים.
הדמיה תוכנית מתחם התחנה א3, א4. קרדיט להדמיה: נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים.

התוכנית חלה על שטח בין הרחובות: דרך חברון במזרח, מרים החשמונאית בדרום, דרך בית לחם ופארק המסילה ומוקפת בבתים ובניינים והיא כוללת את השלד הציבורי של הדרכים והשטחים הציבוריים הפתוחים משאר המתחמים בחלק הדרומי של תוכנית האב למתחם התחנה הישנה. התוכנית משתרעת על שטח של כ-30 דונם, עם מגורים בהיקף של כ-18,500 מ"ר עיקרי, דיור מוגן של כ-19,4000 מ"ר עיקרי בבנייה רוויה בגובה של כ-5-10 קומות.

בתכנון הושם דגש על מרקם עירוני מעורב שימושים, מוטה הליכה ברגל, המקושר היטב לסביבתו ומשתלב בסביבה הקיימת. המתחם מציע תמהיל שימושים הכולל מגורים בתמהיל מגוון כולל דיור מוגן ומסחר לצד שטחים פתוחים ומערך ציבורי היקפי מוטה הולכי רגל.

את התוכנית ערכו האדריכלים נעמה מליס ואמיר אלכופר ממשרד "נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים".

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל בירך על אישור התוכנית בועדה ואמר "מדובר בתוכנית נוספת בעיר ירושלים שתעניק פתרונות מגורים מגוונים בהיקף של מאות יח"ד, והיתרון שלה בכך שתאפשר לדיירים תנועה חופשית ללא צורך לנוע ברכב פרטי צמוד. רמ"י פועלת להסרת חסמים בשיווק קרקעות ומתן פתרונות רחבי היקף להגדלת היצע יחידות הדיור בכל רחבי הארץ."