ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי בכנס החינוך 2012: בכל פעם שמתרחשת קטסטרופה במערכת החינוך נשלפות תכניות אינסטנט ללימוד מאה מושגים בציונות או שמתארגנים סיורי מורשת.ראש עיריית ת"א אמר את הדברים בתגובה לנאומו של שר החינוך, גדעון סער, שנכח בכנס החינוך השנתי של מכללת סמינר הקיבוצים ועיריית תל אביב. עוד אמר ראש העירייה כי "השפה העברית מצטמצמת. אתמ קומם של אנשי הרוח תפסו גיבורי הריאליטי. אם לא נפעל להעמיק את התרבות, החברה הישראלית תתפורר. בלי מערכת ערכית משותפת שתחבר בין כולנו. בעיני, זהו איום קיומיחמור לא פחות מכל פצצה איראנית".

כנס החינוך השנתי שנפתח תחת הכותרת "להחזיר את האמנויות למערכת החינוך", נפתח הבוקר בנאומו של שר החינוך, גדעון סער, שהתייחס למעמדם של לימודי האמנויות במערכת החינוך. לדבריו, "עצרתי מהלך שעמד להתבצע בכל הקשור בבונוסים, בגלל שלא התבצעה עבודת מטה נכונה. ביקשתי לבדוק אלו מקצועות ראויים לקבל בונוסים ואלו לא. אני חושב שאם לכל מקצוע במערכת החינוך יהיו בונוסים, פירושו של דבר שאין סדרי עדיפויות במקצועות. אני בעד מגוון רחב של מקצועות בחירה לתלמידים, אך לא ניתן להתעלם מהצורך בקביעת סדרי עדיפויות".

עוד אמר סער כי "בשליש שנותר לכהונת הממשלה הוא מתכוון לטפל בתכנים ובמבנה תכניות הלימודים בתיכונים ובחטיבות הביניים. "מיניתי ועדה מיוחדת שתעסוק במערך הבגרויות, אך בניגוד לפרסומים בתקשורת אין מסקנות שנקבעו מראש בעניין סוגיית התכנים".

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שעלה לנאום בעקבות סער, אמר כי "לימודי האמנות והתרבות נדחקו לשולי העשייה החינוכית בישראל. מקומם נעדר לחלוטין מתכניות הליבה של חטיבות הביניים ובתי הספר התיכוניים. בבתי הספר היסודיים הם מוגדרים כלימודי העשרה, ולכל תחומי האמנות – מוסיקה, מחול, תיאטרון, אמנות פלסטית וקולנוע – מוקצות שעתיים שבועיות בלבד.את מרב השעות מקצה המערכת ללימודי מקצועות "נחשבים" יותר. מקצועות שנמדדים בסדרת מבחנים ארציים ובינלאומיים. ההישגים אמנם רחוקים מלהשביע רצון, אבל במקום להבין שנדרש שינוי תפיסתי, המערכת מעדיפה להמשיך ולחפש את המטבע מתחת לפנס. במקום לפתח ידע ואת יכולות החשיבה של התלמידים מקדשים את העמידה במבחנים ומסתבר שככה לא משפרים הישגים! דור שלם כבר ניזוק מחינוך שממוקד כולו במבחנים ובציונים. אם המערכת לא תתעורר – גם הדור הבא יגדל בלי גישה לאמנות ולתרבות, רחוק מערכים הומניסטיים, בלי מערכת ערכית משותפת שתחבר בין כולנו".חולדאי אמר עוד כי "החזון של מאיר דיזינגוף היה לבנות מרכז תרבותי שוקק חיים. תל אביב הפכה למרכז תרבותי, אך העתיד התרבותי מצוי בסכנה. תפקידם יוצרים ואנשי רוח שמילאו תפקיד מרכזי חשוב בעבר, הולך ומצטמצם לטובת גיבורי ריאליטי".חולדאי הפנה אצבע מאשימה למערכת החינוך ואמר כי "אחת לכמה זמן מתרחשת קטסטרופה במערכת החינוך. כולם מאשימים את התלמידים, ונשלפות כל מיני תכניות להכרת מאה מושגים בציונות או סיורי מורשת. כדי שהמערכת תהיה ערכית היא חייבת לגרום לתלמיד להשתתף בשיח ביקורתי, ללמוד, להקשיב ולקרוא. צריך להחזיר לבית הספר את המכנה המשותף בדמות התרבות העברית".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי בכנס החינוך 2012: בכל פעם שמתרחשת קטסטרופה במערכת החינוך נשלפות תכניות אינסטנט ללימוד מאה מושגים בציונות או שמתארגנים סיורי מורשת.ראש עיריית ת"א אמר את הדברים בתגובה לנאומו של שר החינוך, גדעון סער, שנכח בכנס החינוך השנתי של מכללת סמינר הקיבוצים ועיריית תל אביב. עוד אמר ראש העירייה כי "השפה העברית מצטמצמת. אתמ קומם של אנשי הרוח תפסו גיבורי הריאליטי. אם לא נפעל להעמיק את התרבות, החברה הישראלית תתפורר. בלי מערכת ערכית משותפת שתחבר בין כולנו. בעיני, זהו איום קיומיחמור לא פחות מכל פצצה איראנית".

כנס החינוך השנתי שנפתח תחת הכותרת "להחזיר את האמנויות למערכת החינוך", נפתח הבוקר בנאומו של שר החינוך, גדעון סער, שהתייחס למעמדם של לימודי האמנויות במערכת החינוך. לדבריו, "עצרתי מהלך שעמד להתבצע בכל הקשור בבונוסים, בגלל שלא התבצעה עבודת מטה נכונה. ביקשתי לבדוק אלו מקצועות ראויים לקבל בונוסים ואלו לא. אני חושב שאם לכל מקצוע במערכת החינוך יהיו בונוסים, פירושו של דבר שאין סדרי עדיפויות במקצועות. אני בעד מגוון רחב של מקצועות בחירה לתלמידים, אך לא ניתן להתעלם מהצורך בקביעת סדרי עדיפויות".

עוד אמר סער כי "בשליש שנותר לכהונת הממשלה הוא מתכוון לטפל בתכנים ובמבנה תכניות הלימודים בתיכונים ובחטיבות הביניים. "מיניתי ועדה מיוחדת שתעסוק במערך הבגרויות, אך בניגוד לפרסומים בתקשורת אין מסקנות שנקבעו מראש בעניין סוגיית התכנים".

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שעלה לנאום בעקבות סער, אמר כי "לימודי האמנות והתרבות נדחקו לשולי העשייה החינוכית בישראל. מקומם נעדר לחלוטין מתכניות הליבה של חטיבות הביניים ובתי הספר התיכוניים. בבתי הספר היסודיים הם מוגדרים כלימודי העשרה, ולכל תחומי האמנות – מוסיקה, מחול, תיאטרון, אמנות פלסטית וקולנוע – מוקצות שעתיים שבועיות בלבד.את מרב השעות מקצה המערכת ללימודי מקצועות "נחשבים" יותר. מקצועות שנמדדים בסדרת מבחנים ארציים ובינלאומיים. ההישגים אמנם רחוקים מלהשביע רצון, אבל במקום להבין שנדרש שינוי תפיסתי, המערכת מעדיפה להמשיך ולחפש את המטבע מתחת לפנס. במקום לפתח ידע ואת יכולות החשיבה של התלמידים מקדשים את העמידה במבחנים ומסתבר שככה לא משפרים הישגים! דור שלם כבר ניזוק מחינוך שממוקד כולו במבחנים ובציונים. אם המערכת לא תתעורר – גם הדור הבא יגדל בלי גישה לאמנות ולתרבות, רחוק מערכים הומניסטיים, בלי מערכת ערכית משותפת שתחבר בין כולנו".חולדאי אמר עוד כי "החזון של מאיר דיזינגוף היה לבנות מרכז תרבותי שוקק חיים. תל אביב הפכה למרכז תרבותי, אך העתיד התרבותי מצוי בסכנה. תפקידם יוצרים ואנשי רוח שמילאו תפקיד מרכזי חשוב בעבר, הולך ומצטמצם לטובת גיבורי ריאליטי".חולדאי הפנה אצבע מאשימה למערכת החינוך ואמר כי "אחת לכמה זמן מתרחשת קטסטרופה במערכת החינוך. כולם מאשימים את התלמידים, ונשלפות כל מיני תכניות להכרת מאה מושגים בציונות או סיורי מורשת. כדי שהמערכת תהיה ערכית היא חייבת לגרום לתלמיד להשתתף בשיח ביקורתי, ללמוד, להקשיב ולקרוא. צריך להחזיר לבית הספר את המכנה המשותף בדמות התרבות העברית".

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS