השדולה להעסקה ישירה קיימה היום כנס חירום בכנסת נגד הפרטת מערכת החינוך ולעצירת המכרז להארכת יום הלימודים באמצעות חברות קבלן. ח"כ דב חנין: "הגיע הזמן שכל עובדי מע׳ החינוך, מהמורים דרך אחיות בתי הספר ועד עובדי התחזוקה והשומרים, כולם יהיו עובדי המערכת הציבורית עם זכויות מלאות!". הסטודנטים שמיועדים להיות מורים במכרז: ״לא מוכנים להיות מורי קבלן״. לילי בן עמי, המטה להעסקה הוגנת של מורות ומורים "לא מיישמים צדק חברתי בכלים של עוול חברתי"

השדולה להעסקה ישירה קיימה היום כנס חירום בכנסת נגד המהלך של הפרטת מערכת החינוך, יחד עם עובדות ועובדי קבלן, נציגי המטה להעסקה הוגנת של מורים ומורות ונציגים של ארגונים נוספים מהקואליציה הארצית להעסקה ישירה כדי לדון בהשלכות המכרז ובדרכים לעוצרו.

בכנס השדולה השתתפו ח״כ עינת וילף שהופכת להיות יו״ר ועדת החינוך של הכנסת בעוד שבועיים שהביעה תמיכתה במאבק והבטיחה ללוותו דרך פעילות הוועדה, ח״כ שלי יחימוביץ, יו״ר האופוזיציה, ח״כ אורית זוארץ, ח״כ רוברט איבייב, ח״כ זהבה גלאון, ח״כ אורלי לוי אבקסיס.

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר שותף בשדולה: "ההפרטה ההולכת ומתרחבת במערכת החינוך היא תופעה מסוכנת ובעייתית בכמה מישורים: יש בה פגיעה קשה בזכויותיהם ומעמדם של המורים ועובדי המערכת האחרים, יש בה פגיעה בתלמידים ובאיכות החינוך ויש בה מסר ערכי שלילי בתחום שהוא חיוני במיוחד.

אנחנו מקיימים את הכנס בדרישה מהממשלה לעצור את התהליכים האלה ולשנות את הכיוון באופן מוחלט. הגיע הזמן שכל עובדי מערכת החינוך, מהמורים דרך אחיות בתי הספר ועד עובדי התחזוקה והשומרים, כולם יהיו עובדי המערכת הציבורית עם זכויות מלאות. זה נכון לעובדים, לתלמידים ולמערכת החינוך!"

ח״כ שלי יחימוביץ׳, יו״ר האופוזיציה: ״התופעה התפשטה כמו סרטן כבר לפני 6 שנים, רק שלא היתה מדוברת. קל לפגוע בתקציב משרד החינוך ועלינו למקד את המאבק בתקציב 2013״.

אורן שלמה, נציג מורי היל״ה: "אנחנו רואים משמעותה של הפרטה במערכת החינוך - ניצול מתמשך של 13 שנים של 1500 מורות ומורים. אחרי מאבק מאוד אגרסיבי פורסם מכרז חדש בחודש שעבר שיש בו שיפורים מסויימים אבל אין שינוי בצורת העסקה, אין ביטחון תעסוקתי.

עו״ד סאני כלב, המרכז האקדמי למשפט, רמת גן: " בחדר המורים נוצרים מעמדות. אנשים שידעו מה מצב תנאי העסקה במערכת החינוך לא ירצו להיות מורים. המדינה מפריטה אבל לא מפקחת כמו שצריך. השקעה אמיתית בחינוך היא השקעה תקציבית״.

דו"ח טרכטנברג שבא לענות על תביעת הציבור לצדק חברתי קבע שיש להאריך את יום הלימודים. משרד החינוך נרתם למשימה והחל בהכנת מכרז ליישום ההמלצה באמצעות חברות קבלן. אולם, מכרז זה סותר את וחותר תחת התביעה הציבורית לצדק חברתי. מחאת הצדק החברתי כוונה נגד דפוסי העסקה שמייצרים תעסוקת עוני ובראשם ההעסקה העקיפה דרך חברות קבלן. מספר עובדי ועובדות הקבלן במערכת החינוך מסתכם כיום בעשרות אלפים. כעת, באמתלה של צדק חברתי ובניגוד גמור לתביעה הציבורית מתעתד שר החינוך להוסיף עליהם כ-20,000 עובדות ועובדים נוספים. אומרת לילי בן עמי, מובילת המאבק נגד הפרטת מערכת החינוך הציבורית: “לא מיישמים צדק חברתי בכלים של עוול חברתי.”

הקואליציה הארצית להעסקה ישירה מודאגת ממדיניות ההפרטה הזוחלת של מערכת החינוך שאמורה לייצר אזרחים הגונים, יציבים ומשכילים ונחושה להיאבק בה כדי להביא להעסקה ישירה של כל עובדי ועובדות החינוך. חינוך ראוי אפשרי רק בהעסקה ישירה.