השר כץ בועדת הכספים של הכנסת: תקציב הפיתוח של משרד התחבורה לשנתיים הקרובות יגיע לכ- 20 מיליארד שקל. שר התחבורה: מדובר בתוכנית הפורצת לראשונה את "מתחם גדרה – חדרה" של מדינת ישראל

כלים

תקציב פיתוח הכבישים והרכבות של משרד התחבורה לשנת 2011 יעמוד על כ- 9.3 מיליארד שקלים במזומן ו- 16 מיליארד שקלים, בהרשאה להתחייב. מדובר בתקציב הגדול ביותר שהושקע אי פעם בתשתיות התחבורה בישראל בשנה אחת.

בשנת 2012 יגדל תקציב הפיתוח של משרד התחבורה לכ- 10.3 מיליארד שקל במזומן ו- 19.5 מיליארד שקל, בהרשאה להתחייב.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הציג היום בועדת הכספים של הכנסת את תקציב הפיתוח הדו- שנתי של משרד התחבורה לשנים 2012 – 2011 ואת יעדי משרד התחבורה לשנים אלה.

השר כץ ציין כי כ- 1.2 מיליארד שקלים במזומן ו- 4.5 מיליארד שקל, בהרשאה להתחייב יוקצו בשנת ב- 2011 לפרויקטים הנכללים בתוכנית "נתיבי ישראל" המסתכמת ביותר מ- 27 מיליארד שקל. מדובר בתוכנית שנועדה לחבר את המדינה, באמצעות רשת כבישים ומסילות ברזל, מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום.

בשנת 2012 יוקצו מתקציב הפיתוח של משרד התחבורה כ- 1.7 מיליארד שקלים במזומן ו- 6.8 מיליארד שקלים, בהרשאה להתחייב לפרויקטים של תוכנית "נתיבי ישראל".

השר כץ סקר בועדה את הפרויקטים המרכזיים שמשרד התחבורה מקדם בימים אלה וציין כי עיקר המאמצים מתמקדים כיום בחיבור הפריפריה למרכז הארץ והפיכתם של הכבישים בצפון הארץ ובדרומה למהירים יותר.

השר כץ ציין כי משרד התחבורה נמצא כיום בתנופת פיתוח חסרת תקדים של כבישים ומסילות ברזל וכי בתוך שנתיים עד 6 שנים רשת הכבישים ומסילות הברזל בישראל ישנו את פניה של מדינת ישראל.

"מדובר בתוכנית רחבת היקף הפורצת לראשונה את "מתחם חדרה – גדרה" הכוללת בין השאר את הארכת כביש חוצה ישראל צפונה ודרומה ובניית כבישים אסטרטגיים בכל הארץ וכן הרחבה של רשת הרכבות הארצית לערים נוספות בישראל" אמר כץ.

בהתייחסו לפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב (הקו האדום) אמר כץ כי המיזם יקודם בהתאם ליכולות ההנדסיות והארגוניות וכי הנושא התקציבי לא יהווה מכשול בהקמתה ולא יעכב את הפרויקט.

בנושא המאבק בתאונות הדרכים אמר כץ כי בחודש הבא עומד משרדו להציג סדרה של החלטות משמעותיות להחמרת הענישה כנגד נהגים עבריינים. "משרד התחבורה קיבל לאחרונה מספר החלטות חשובות שנועדו לצמצם את תאונות הדרכים אולם אסור כי החלטות אלה ישמשו תחליף לנהיגה זהירה ואחראית של הנהגים" הוסיף כץ.

שר התחבורה ומנכ"ל משרדו, יעקב גנות הציגו במהלך הישיבה את יעדי משרד התחבורה העיקריים לשנים 2012 – 2011 הכוללים בין השאר את ישום תוכנית "נתיבי ישראל", המשך המאבק בתאונות הדרכים והקמת רשויות מטרופוליניות ארצית ואזוריות לתחבורה ציבורית.

בנוסף לכך ינתן דגש על המשך שיפור השירות לאזרח, החזרתה של ישראל לרמת הבטיחות הגבוהה בתעופה ( (CATEGORY 1,השלמת הרפורמה בתחבורה הציבורית, המשך שיפור התשתיות והקמת רשות ממלכתית לאבטחת התעופה.