בתערוכה יוצגו עבודות תלמידי ביה"ס, שנעשו בשנה האחרונה במסגרת לימודיהם בבית הספר לפיסול ולגילוף בעץ של הנס קנטור , כולן עשויות בשיטה המסורתית של גילוף בעץ. ביניהן, דמויות פיגורטיביות המפוסלות בתוך בולי עץ ורהיטים מפוסלים.
גולת הכותרת של התערוכה הינה עבודה העשויה בטכניקה חדשה לעבודה בחומר, אותה פיתחו הנס קנטור וגב רותם, בוגר בית הספר, שקיבלה את השם "גילוי בעץ" (Expose – ism).
בניגוד לגזע העץ הגולמי המהווה בדרך- כלל נקודת מוצא לתהליך העבודה של הפסל המגלף בעץ, עבודה זו יוצאת מפריט מוגמר בעל סגנון, עיצוב ועיבוד משלו. עובדה זו מגדירה מחדש את תהליך העבודה בחומר, כמו גם את מעמדה של היצירה ומקומו של הצופה במסגרתה. העבודה מורכבת משני סולמות העשויים מוטות, הפוערים ביניהם חלל. עבודה זו מופיעה לכן בחומר, אולם היא מכילה ולוקחת בחשבון, כחלק אינטגראלי מהפסל כולו גם את החלל הריק, שבתוכו נטוע האובייקט. הנגיעות בחומר שנראות על הסולם, הן רק פרגמנטים של סיפור. למעשה מתפרש הדימוי השלם על – פני האובייקט כולו ובדיאלוג שבין שני הסולמות.
הצופה הנע סביב הפסל הוא שאחראי להשלמת התמונה המלאה. תהליך העבודה בחומר שקיבל את השם Expose-ism מאופיין בטכניקה של חשיפה. במקום לעבד את החומר עד לכדי עיצובו הסופי, כאן נחשפות השכבות הפנימיות של האובייקט עד לקבלת העץ במצבו הגולמי, טרם עיבודו. שפה זו מצריכה עבודת תכנון מורכבת לאין ערוך. על הפסל לתכנן את הפסל כך שאלמנטים מאפיינים של הדימוי, הניתנים לזיהוי בנקל 'יפלו' לפי התכנון, במסגרת החומר הנוכח, זאת על מנת שיוכל הצופה להשלים את התמונה המלאה.
גילוף בעץ, הינה מלאכת קראפט עתיקת יומין. אובייקט ה'קראפט' (Craft), להבדיל מייצור תעשייתי, הינו בעל מעמד יחידני (one of a kind). בתהליך העבודה, הנעשה תוך מגע בלתי אמצעי בחומר, מפגין האמן עצמו (בניגוד לפועל בשרשרת הייצור) מיומנות גבוהה ויוצאת דופן, בתהליך היצירה עצמה, הן מן הבחינה הרעיונית והן מן הבחינה הטכנית, הכרוכה ביצור, תוך שימוש במלאכות יד מסורתיות ובסיוע כלים ומכשירים, עתיקים.
טכניקת הגילוף, בניגוד לפיסול, הינה טכניקה של החסרת חומר מגוש חומר נתון, זאת במטרה לבנות, ליצור ולעצב בחומר, בעצם פעולת ההחסרה. תהליך העבודה מתחיל בבול עץ גולמי. העצים המתאימים למלאכת הגילוף הינם גזעים טבעיים של אזדרכת, סיסים הודי, פיקוס, איקליפטוס, מהגוני ובוק. בעזרת מפסלת, פטיש - עץ ודרמל, מתרחשת המלאכה בחומר הדורשת עבודה ארוכה, ממושכת וקשובה, זאת תוך תכנון הפסל מראש ומימושו בעץ.
הנס יואכים קנטור- נולד ב- 1964, חי ויוצר בתל – אביב. עלה לארץ מגרמניה בגיל 16 דרך עליית הנוער. קנטור החל לעסוק בגילוף ללא כל רקע מוקדם, או לימודי אמנות אקדמיים. הוא לימד את עצמו לפסל דרך ההתבוננות, ההתמדה וכוח הרצון. מכאן עבודותיו מתאפיינות במקוריות יוצאת דופן. את בית הספר לגילוף בעץ הקים קנטור לפני כ- 12 שנה, בשכונת נווה צדק, מאז הקמתו התבסס בית הספר והפך עם השנים לגדול ולמקצועי בארץ ללימודי תחום הפיסול והגילוף בעץ.גב רותם- נולד ב- 1979, חי ויוצר בתל –אביב. אמן ואיש עסקים. החל את דרכו בעולם העץ לפני כ - 10 שנים, בבית הספר לגילוף בעץ של הנס קנטור. כיום, יוצר גב עבודות במגוון חומרים: בעץ, מתכת, זכוכית, בד ועור ומעניק ייעוץ טכני ורעיוני לעבודה בחומר לסטודנטים.
בית הספר לפיסול וגילוף בעץ של הנס קנטור, דרך אילת 25 תל-אביב (מול מכון אבני), קיים מזה 12 שנה ונחשב לגדול ולמקצועי בארץ לעבודה בעץ. בית הספר מתנהל במתכונת פתוחה המאפשרת לכל תלמיד לבנות את תכנית הלימודים המתאימה לצרכיו. תהליך הלימודים מתחיל בעבודה על בול עץ גולמי. בעזרת מפסלת, פטיש - עץ ודרמל, כלי עבודה מסורתיים לגילוף בעץ, מתנסים התלמידים בפיסול פיגורטיבי בעץ. ההדרכה בסדנאות השונות כוללת לימוד של כל סגנונות הפסול מהאבסטרקטי ועד הריאליסטי, ולאחר מכן, בהשגחתו הצמודה של המורה, בוחר כל תלמיד לבצע את הפרויקט המתאים לו.