אור ירוק לשדה התעופה בתמנע: השר כץ יגיש ביום ראשון לאישור הממשלה הצעת החלטה להקים שדה תעופה בינלאומי בתמנע. כץ: עלות בניית השדה נאמדת ב-1.7 מיליארד שקלים והיא תימשך כארבע שנים. הפרויקט יכלול מסלול באורך של כ-3500 מטרים, מגדל פיקוח, טרמינל מרווח וחנויות "דיוטי-פרי"

כלים

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, יגיש ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה הצעת החלטה המטילה על רשות שדות התעופה (רש"ת) להקים שדה תעופה בינלאומי בתמנע, שישמש כשדה חלופי לשדה התעופה באילת וכשדה אלטרנטיבי נוסף לשעת חירום.

שר התחבורה החליט להאיץ את הקמתו של שדה התעופה בתמנע לאחר קיפאון של שנים בפרויקט וציין כי משרדו מעוניין בקידום מהיר של הפרויקט, במטרה לאפשר שדה אלטרנטיבי נוסף במדינת ישראל.

עלות בניית השדה בתמנע הנאמדת ב-1.7 מיליארד שקלים והיא תימשך כארבע שנים. שליש מעלות הפרויקט ימומן באמצעות מכירת המקרקעין של שדה התעופה הישן באילת, שליש באמצעות רשות שדות התעופה ושליש נוסף ממקורות חיצוניים.

השר כץ החליט לפני כשנה לקרוא לשדה התעופה החדש בתמנע ע"ש אילן ואסף רמון. שדה התעופה בתמנע נמצא כ-18 ק"מ צפונית לאילת וישמש בעיקר לטיסות ליעדים באירופה ולטיסות פנים ארציות. לאחרונה הוכרז על הזוכים במכרז לתכנון שדה התעופה בתמנע. זאת לאחר שהשר כץ אישר תקציב של 56 מיליון שקלים לתכנון מפורט של השדה.

הפרויקט יכלול בין השאר הקמת מסלול המראות ונחיתות באורך של כ-3,500 מטרים, שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל יעד באירופה וכן מגדל פיקוח וטרמינל מרווח, שיתן מענה לכשני מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה.

כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, רחבות חניה למטוסי טורבו-פרופ, אזורי תפעול, חנויות "דיוטי-פרי", מערך כבישים חדש ומגרשי חניה.

השר כץ ציין כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר. כמו כן הוא יגביר את רמת הבטיחות באילת. בנוסף לכך מקדם השר כץ את חיבור שדה התעופה בתמנע לעיר אילת גם באמצעות שלוחה של רכבת שתתחבר בעתיד לרכבת המתוכננת באילת.