כלים

יוצרים עתיד אחר: עשרות תלמידי כיתה י' שנבחרו לקבל סיוע במסגרת תוכנית פר"ח הלאומית שולבו בפרויקט חדש של שנקר, שזכה לכינוי פרחי שנקר. הפרויקט הינו פרויקט דגל חברתי שנחנך השנה ונתמך על ידי המועצה להשכלה גבוהה, במטרה לעודד שיתוף פעולה בין אקדמיה לקהילה. במסגרת הפרויקט הגיעו תלמידי תיכון ממרכז הארץ פעם בשבוע לשנקר ועבדו ביחד עם סטודנטים ממספר מחלקות של הפקולטה לעיצוב. התלמידים, שביקשו להתקרב לעולמות היצירה בתחומי העיצוב השונים קיבלו כ"אחים גדולים" סטודנטים מצטיינים שחנכו וליוו אותם לאורך סמסטר. העבודות יוצאות הדופן של התלמידים מוצגות כיום בתערוכה מיוחדת בשנקר והן קוראות להעמקת המעורבות החברתית של כולנו בנושאים של השתלבות בחברה, צרכנות, וביקורת על נושאי סביבה וחברה.

"העבודות הייחודיות של "פרחי שנקר" מספקות הצצה לעולמם של בני הנוער המשתתפים בתוכנית פר"ח (אח גדול), שספגו במשך סמסטר את עולמות היצירה של שנקר באווירה הכי מפרה שיש, ויצאו מועצמים מאוד מהחוויה" אומרת פרופ' יולי תמיר, נשיאת שנקר, המלווה את הפרויקט באופן אישי ומתכוונת ליצור לו המשך בשנים הקרובות ולהשרישו כחלק ממסורת שנקר. העבודות מייצגות את תפיסתם האישית וחוויתם של התלמידים לגבי שלל נושאים הנוגעים למעורבות חברתית והן נעשו במגוון מדיות בהן התנסו התלמידים במהלך הסמסטר כגון צילום, ציור, פיסול, טקסטיל ואופנה. לצד עבודות התלמידים מוצג קיר ובו רשמים של הסטודנטים החונכים מחוויית המפגש עם התלמידים, המדגים כיצד חווית החונכות השפיעה עליהם כאנשים וכיוצרים.

יצירות פרחי שנקר מוצגות במסגרת תערוכות הבוגרים, עד ל- 30 ליולי. התלמידים שלוו ע"י הסטודנטים התייחסו ביצירותיהם לשאלות שונות סביב נושא מידת המעורבות החברתית בחברה הישראלית.

נוי בן גיאת, תלמידת כיתה יוד, תל אביב – מעלה בעבודתה שאלות מצפוניות לגבי השימוש בעורות ופרוות בעולם היופי.

 

 

 

 

 

 

סידרת תמונות של דניאל רז, בשם "נשימה עמוקה", מוחה כנגד זיהום האוויר והשלכותיו.

התלמיד אופק ניסנבאום הציג עבודה בשם "להיות שונה בחברה", המורכבת מציפורים המקופלות באורגמי מדפי מחברת צהובה. ציפור אחת עשויה מדף מחברת לבן בו כתוב טקסט אישי ומאפשר לצופה הצצה קטנה בכיתוב.

 

 

 

 

 

עומר יהב, תלמיד כיתה יוד, הציג יצירת אופנה בשם "הישן והנוסטלגי" , העוסקת ביחס החברה לאוכלוסיה המבוגרת.  עומר קיבל השראה מאריחים ישנים מהבית של סבא וסבתא שלו ויצר מהם הדפס חדש. העבודה משלבת טכניקות עבודה שונות כגון הדפסת סובלימציה ועבודות ריקמה.

 

 

 

 

יולי בירן, תלמידת כיתה יוד, תל אביב, הציגה עבודה שעוסקת במיחזור: השימלה נעשת בדיגום חופשי, כולה משקיות ניילון.

 

 

 

 

 

 

נוי מונוס, תלמידת כיתה יב', תל אביב. - "הדאדא בהשוואה לימינו" בשמלה נעשה שימוש בטכניקת האוטומיזם, טכניקה בה השתמשו הדאדא. נוי השתמשה במטבעות מארצות שונות כתבליט והעבירה אותם לנייר ומזה יצרה דפוס שהועבר לבד בסובלימציה.

 

 

 

 

 

גילת פליט, תלמידת כיתה יוד, חולון - "קולבית, איך אני נראית בשמלה הזאת" העבודה עוסקת במקום הנשים בחברה. השמלה עשויה גזרי עיתון ומאחוריה מסך מחשב בו מתחלפות תמונות של נשים חזקות מתקופות שונות בהסטוריה.

 

 

 

 

 

שחף טוהר, תלמידת כיתה יוד, הציגה עבודה בנושא נשים מוכות.

 

 

 

 

 

מישל טרינניס הציג ציור תחת הכותרת "איכות הסביבה", המשלב עבודה בעיסת נייר.

ריטה קרסנופבצב, תלמידת כיתה יוד, הציגה יצירה בשם "המהפך", המתארת אנשים רזים שולטים באנשים שמנים.

 

 

 

 

 

 

ניצן קם, כיתה יוד, הציגה עבודה ייחודית המתארת תרבות שחייה בסימביוזה עם הטבע ושואלת שאלות על המרדף המתמיד אחרי כוח ועושר.

חן צמח, כיתה יוד, רמת גן, מחה נגד האלימות בעבודה "סדר היום של הביריונות".

ספיר אהרליך, בחרה לעשות את עבודת סיכום השנה שלה על הקיר של מרכז נוער לנערים בסיכון, כאמירה חברתית אקטיבית.

מיכל טפייה, כיתה יוד, "ממה עוד אנחנו מתעלמים"

דניאלה אלפסי, כיתה יוד, הציגה את היצירה "הדברה ביולוגית", המצדיעה למבנה האנטומי והפיזיאולוגי של התנשמת ההופך אותה לציידת לילה מופלאה, דרך יעילה ביותר להיפטר ממכרסמים. בשנים האחרונות הולך ומתגבר השימוש בהדברה ביולוגית כחלופה לשימוש בחומרי הדברה כימיים.

רן סמוכיאן,כיתה יוד, תל אביב - "DRAMA QUEEN" יצירה המוחה נגד בנות גיל ההתבגרות שלא מתעניינות בכלום חוץ מקניות והדרמות האישיות שלהם. כל השמלה מורכבת משקיות ותגיות של חנויות אופנה.

צליל חג'ג', כיתה יוד, גדרה - נוער בסיכון הזכוכית על השימלה הם בקבוקי בירה שנאספו, במרכז השימלה מצויירים ידנית סדקים.