כלים

לאחר מאבק ארוך ומתמשך של הארגונים 'מגמה ירוקה' ו'תחבורה היום ומחר', יחד עם אגודות הסטודנטים של מכללות תל חי ורופין, החליט משרד התחבורה להוציא לפועל את תכנית שיפור וייעול התחבורה הציבורית למכללות הנ"ל. בארגונים מברכים את משרד התחבורה ומביעים תקווה לגבי המשך שיפור וייעול התחבורה הציבורית במכללות נוספות בהן אלפי סטודנטים נאלצים לנסוע בטרמפים או לבזבז כסף רב על נסיעה ברכב פרטי, כגון: בית ברל, אורנים, ספיר, דוד ילין ועוד

דניאל שטרן, רכזת מגמה ירוקה במכללת רופין, אומרת: "מגמה ירוקה ברופין בשיתוף אגודת הסטודנטים פעלו רבות במהלך השנים על מנת שתהיה לסטודנטים במכללה תחבורה ציבורית נוחה ומהירה. הפקקים והעומס של המכוניות בבוקר בכניסה למכללה הם גורם מטריד, מזהם ומקשה על חיי היום יום, והפעלת הקו החדש והישיר בין נתניה לרופין הינו דבר מבורך אשר יעזור רבות בטווח הארוך. חשוב להדגיש שמשרד התחבורה הודיע כי זהו פיילוט של סמסטר ולכן אנו נמשיך את הפעילות על מנת שמשרד התחבורה לא יסתפק בפיילוט. התחבורה הציבורית, אשר מעוגנת תחת הזכות לחופש התנועה, חייבת להיות נגישה ומהירה גם מעבר לסמסטר אחד" .

תמר קינן, יו"ר ארגון תחבורה היום ומחר: "זוהי דוגמא יוצאת מגדר הרגיל ליכולת של ציבור להשפיע על תהליכי התכנון והביצוע של תחבורה ציבורית. חשוב שגם קבוצות אזרחים וגם חברות התחבורה הציבורית ילמדו מדוגמא זו איך נכון לשתף פעולה להצלחת כולם."

אלי בריף, רכז מגמה ירוקה בתל חי: "אנחנו מצפים ממשרד התחבורה שידאג לפרסום ושיווק מקיף בקמפוסים אודות שיפור האוטובוסים. אם הסטודנטים לא יידעו שיש שיפור, הם ימשיכו להתנייד בדרך המסורבלת אליה התרגלו. תפקיד הפרסום והשיווק שייך למשרד התחבורה, כמי שמבצע את השינוי ומעוניין בהצלחתו."