"אנו רואים בהוראת הקשר בין צבע, צליל ומילה כמכלול תרבותי שלם את אחד המאפיינים של המכללה וחשוב לנו לחשוף לציבור את הפן החשוב הזה", ציין נשיא המכללה, פרופ' אהרן קלרמן.
ביום העיון, שאורגן ע"י פרופ' יהודית כהן, ראש החוג, השתתפו ארבעה מרצים, מומחים בתחומם, שהציגו בפני המשתתפים את מחקריהם ובחנו את הקשרים וההשפעות ההדדיות בין יצירותיהם של אמנים ידועי שם בארץ ובעולם.
ד"ר לאה דובב מאוניברסיטת בר-אילן בהרצאתה "ליאונרדו מצייר מוסיקה", חשפה בפני הנוכחים כי ליאונרדו דה וינצ'י, אמן הרנסאנס הגדול, היה ידוע בימיו דווקא כמוסיקאי. אמנם הוא ניגן בצעירותו בכלי מיתר ואף צייר מספר כלי נגינה, בחלקם דמיוניים, אך לא נותרו עדויות חיות על נגינתו או יצירות מוסיקליות מפרי עטו.
ד"ר ידידיה יצחקי מן המכללה האקדמית צפת, ייחד את הרצאתו לקשרים שבין השירים המוקדמים של המשורר אורי צבי גרינברג ובין ציוריו של הצייר הנורבגי אדוארד מונק, שהמשורר ביקר בתערוכתו בברלין בשנים 1922-23.
המלחין פרופ' צבי אבני, מן האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים וחתן פרס ישראל למוסיקה לשנת 2001, הציג בפני הקהל קטעים מיצירתו "א-פרופו קליי", המבוססת על אחדים מציוריו של הצייר השוויצרי הגדול פאול קליי, שהיה גם מוסיקאי. פרופ' אבני הסביר את הבעייתיות הקיימת בניסיון להמחיש ציור באמצעות המוסיקה.
החלק העיוני של יום העיון הסתיים בהרצאתה של ד"ר אסתר אזולאי ממכללת חמדת הדרום ומכללת קיי בבאר-שבע, שסקרה את הקשרים שבין יצירתו של עמוס עוז ובין ציוריו של הצייר ההולנדי מ. ק. אֶשֶר.
במהלך יום העיון הוצגה תערוכה מיצירות הסטודנטים במסלול האמנות שבהדרכת ד"ר אילנה סלמה אורתר – "סימני דרך: הבית, העקבות". האירוע הסתיים בקונצרט הסדנא למוסיקה מזרחית של תלמידי המסלול למוסיקה בניצוחו של מר עמאד דלאל, שזכה לתשואות רמות של המשתתפים.