בימינו רוב האנשים שמייעדים למכור את הנכס שלהם דואגים לבצע מספר פעולות שיגרמו להעלאת ערך הנכס. אחת הדרכים המקובלות הינה שדרוג הגינה. היה ויש לכם בית משופץ, מסודר, שיש בו גם גינה מדהימה ומטופחת - הרי שכל השקעה כספית בנכס שעומד להימכר תחסוך לדיירים החדשים זמן רב והוצאות כספיות רבות על הקמתה

קרדיט לתמונה - אמנות הגינה הקסומה
קרדיט לתמונה - אמנות הגינה הקסומה

שיפוץ גינה

שיפוץ ושדרוג גינה תעלה את ערך הנכס. גינה שתכיל מגוון אלמנטים יוקרתיים שההשקעה בהם כרוכה בהוצאה כספית כמו בריכות שחייה, מטבח חוץ, אלמנטים שונים של מים ועוד. להלן כמה עצות כיצד לשדרג את הגינה בטרם תפרסמו את הנכס שלכם למכירה.

הקמת בריכת שחיה

הקמת בריכת שחיה פרטית היא שדרוג לחיי איכות של כל דייר כשלצד זה היא תעלה את ערך הנכס בצורה מהותית. בטרם נצא לתהליך של הקמת בריכת שחיה ביתית, יש לערוך תכנון מוקפד שלוקח בחשבון את כל התנאים הקיימים בסביבה של הגינה. בימינו, יש מנעד סגנונות בריכות פרטיות שבנויות מחומרי גלם שונים ועמידים, אולם עדיין תעמוד בראשן בריכת הבטון שנחשבת לבריכה העמידה והאיכותית ביותר ובעלת תשתיות חזקות כשהיא מספקת רושם רב, איכות ואקסקלוסיביות. אם תוסיפו לבריכה מנעד אלמנטים (תאורה, חיפוי פסיפס, מערכת סאונד וכולי), זה גם יכול ליצור רושם רב במעמד הצגת הנכס.

הוספת מטבח חוץ

מטבחי גינה הינם מענה מושלם ויתרון אדיר עבור כל דייר שאוהב לארח בביתו, לבשל ולהתענג מארוחה בחצר שלו מבלי שיאלץ לצאת ולהיכנס לפנים חלל הבית בזמן ההכנות והבישולים. מדובר כאמור בפינוק אמיתי שמאפשר פעילות קולינרית מקורית שמתרחשת תחת כיפת השמיים. היום ניתן למצוא מטבחי חוץ שעומדים בכל סטנדרט של מטבח פנימי, מאובזרים בכל הטכנולוגיות החדישות, מותאמים לכל גודל של גינה, ומגיעים ביחד עם גריל, ארונות, מגירות, מקפיא, מקרר וכל האבזור הנדרש, ועם עוד מגוון פתרונות שימקסמו את חווית האירוח וכן ישדרגו את הנכס המיועד למכירה.

דגש על צמחיה רב עונתית

כל שלב בחירת הצמחים הינו קריטי עבור הנראות הכללית של הגן. גן עם עצי פרי מניבים יכול ליצור רושם רב, וגם צמחייה מטופחת למשעי הינה הכרחית בזמן הצגת הנכס. בנוסף, רובינו נרצה לראות בגינה שלנו צמחיה רב עונתית, משמע צמחייה שפורחת כל השנה. צמחיה זו תבטיח צבעוניות ופריחה כל הזמן וכן עמידות. צמחיה שלא תהיה מושפעת מעונה כזו או אחרת, תאפשר לגינה להראות תמיד שופעת ופורחת, מה שיעשה רושם על הנראות של הנכס בכל עונה של רכישה.

אלמנטים של מים

פכפוך וזרימת מים יעניקו לנו אווירת רוגע ושלווה ויזכירו לנו חופשה ותענוגות - מה שיכול למגנט ברגע כל רוכש פוטנציאלי ולגרום לו לא לרצות לעזוב את השטח. מה בסך הכל אנשים מבקשים? פינת מרגוע מכל הלחצים של היום יום - גינה עם אלמנטים קסומים כמו מים זורמים בהחלט תוכל לתת מענה הולם לצורך זה. בין יתר האלמנטים של מים נמצא  - מפל מים, מזרקה, בריכת נוי וכל רכיב זהה שמספק לחלל את מנגינת הפכפוך הענוג. להלן הרחבה אודות כל אלמנט ואלמנט.

מזרקה – כשנעמוד לפני בחירה במזרקה נתבקש להתאים אותה לאופי הגן ולמידות שלו. היה ומדובר בשטח קטן יחסית, ניתן להשיג היום מזרקה שתלויה על קיר. במידה והשטח הינו גדול ורחב ניתן יהיה לבחור במזרקה עשויה מאבן שאליה מצורפת בריכת נוי. מזרקה בנכס באופן טבעי והרמוני כמעט תפתח לבבות וכנראה גם את הכיס.

מפל מים - יש היום מנעד סגנונות של מפלי מים שיגיעו בצורות, גדלים ובמגוון חומרי גלם. כמו כן, אפשר למצוא גם מפלים שיש בתוכם סלעים טבעיים. מפלי המים יבואו עם מערכות שונות שממונות על זרימת המים ובחלקן קיימת מערכת התזה, תאורה וכו'.

בריכות נוי - בריכת נוי הינה מאגר מים שמתמזג בהרמוניה אידיאלית עם הגן ויתר הרכיבים ומהווה אלמנט מרכזי בחלל. באמצעות הקמתה של בריכת הנוי אנו נזמן את כל הטבע אלינו כשהוא יגיע במלוא הדרו עם מגוון חיות כגון סוגי דגים למיניהם, שפיריות, קרפדות וכו'. בריכת נוי תעניק תחושה של אזור קלאסי ואפילו ציבורי כשהוא למעשה שייך רק לדיירים, מה שיעניק תחושת מיוחדות.

מערכות השקיה מתקדמות

היום תוכלו למצוא מערכות השקיה מתקדמות (טפטפות או מתזים), שהן חסכוניות וצורת ההפעלה שלהן די פשוטה ומתבצעות על ידי מחשב שמפעיל ומכבה אותן בהתאם לתזמון שתוכנן מבעוד מועד. מערכת השקיה מתקדמת תפעל מהשלב הראשוני בו היא תוכננה, בהיעדר צורך בפתיחה או סגירה באמצעות יד אדם, כשהמטרה המרכזית הינה חסכון במים, כאשר לכל צמח ושתיל תוקצב כמות המים הרצויה והמדויקת עבורו. מערכת השקיה מתקדמת וחסכונית שתופעל בנכס שלכם בהחלט תעלה את הרושם בקרב כל רוכש מתעניין.

המאמר נכתב באדיבות "אמנות הגינה הקסומה" עיצוב, הקמת גינות ובריכות שחייה.