תחת הסיסמא "תיירות - מנוע הצמיחה של ישראל", ייצא משרד התיירות, השבוע, בקמפיין פרסומי רחב בישראל, להעלאת תדמית מקצועות התיירות ולגיוס עובדים חדשים, בעלות של כארבעה מליון שקלים. הקמפיין, בהשתתפותם של יורם ארבל ואייל ברקוביץ', המופק באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית, ובבימוי ליאור הר-לב, ישודר החל מה- 23 במרץ בערוצי הטלוויזיה, באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות

כלים

מטרת הקמפיין הינה להעלות את תדמית מקצועות התיירות, לחשוף בפני הציבור את אפשרויות הלימוד, ההכשרה והתעסוקה ולמשוך לענפי התעשייה השונים, עובדים חדשים שעברו הכשרה מתאימה, במוסדות הלימוד השונים, ורואים את עתידם במקצועות התיירות ולא כתעסוקה ארעית.

בין המקצועות הנדרשים, מורי דרך, פקידי קבלה, טבחים, שפים וקונדיטורים, קציני ביטחון, ראשי צוותים ומנהלים, עובדי ספא, מצילים, עובדי אחזקה, בידור, אירועים, מארגני תיירות נכנסת, סוכני נסיעות, מנהלי ועובדי אתרים ועוד.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ציין כי: "תעשיית התיירות הינה משאב לאומי ומנוע לצמיחה ולתעסוקה, אשר מזמן אפשרויות מגוונות לכלל האוכלוסייה, במגוון מקצועות והכשרות, בפריסה כלל ארצית. נוכח יעדי משרד התיירות והצפי להמשך הגידול בתיירות הנכנסת בשנים הקרובות, יש הכרח בגיוס והכשרת עובדים מיומנים שישתלבו בתעשיית התיירות בעתיד, ויתרמו לאיכות המוצר התיירותי של ישראל ולתדמיתו".

מידע נרחב על אפשרויות הלימוד והזדמנויות התעסוקה, יופיע באתר משרד התיירות (www.tourism.gov.il). כן יופיע באנר שיפנה לדף נחיתה ובו קישורים לאתרים של בתי ספר לתיירות ואינפורמציה לגבי לימודים אקדמיים, קורסים, הכשרות מקצועיות ועוד.

בשנת 2010, שנת השיא בתיירות, בה ביקרו בישראל 3.45 מיליון תיירים, הועסקו בתעשיית התיירות, באופן ישיר ועקיף כ-160,000 עובדות ועובדים, בכל רחבי הארץ, במגוון מקצועות. תרומתה של תעשיית התיירות לקופת המדינה אשתקד עמדה על כ-33 מיליארדי שקלים, עלייה של כ-9% לעומת 2009. יעד משרד התיירות לשנת 2011 העומד על 4 מיליון תיירים, צפוי להגדיל את הכנסות המשק מתיירות בכ-2 מיליארד שקלים נוספים, תוך יצירת כ-15,000 משרות חדשות.

משרד התיירות מקיים במהלך השנה מאות השתלמויות והכשרות לעוסקים והמועסקים בענפי התעשייה השונים ולמשתלבים חדשים. במסגרות אלו נלמדים תכנים מגוונים, בהם שיווק התיירות, חשיבות התיירות בעולם, המוצר התיירותי הישראלי והאזורי וכן, תכנים העוסקים באיכות ובשירות כדבר מרכזי ומשמעותי ברמה הלאומית.