המשלחת, אשר כללה שני נציגים מקצועיים נוספים- יו"ר המכון לחינוך דמוקרטי, יעקב הכט ומנהל בית הספר 'כינר', שמעון וקרט- ביקרה בערים השוכנת בצפון ארץ המגף, המשמשות כמודלים בינלאומיים לחינוך ומיישמות מזה שנים בהצלחה את יסודות החינוך האישי, עליהם מבוסס גם המודל החינוכי של העיר טבריה. במהלך ביקורה ערכה המשלחת היכרות עם גורמים מקצועיים בעיריית גנואה ובעיריית רג'יו אמיליו, ובתוך כך עמדה מקרוב על האופן בו מנוהלות מערכות החינוך העירוניות, המבנה הארגוני שלהן וכן תחומי האחריות והקשר של המוסדות למערך התיירות המקומי.
במסגרת הסיורים הלימודיים שערכו בעיר גנואה, התרשמו הנציגים משיטת לימוד ייחודית וחדשנית, במסגרתה מתנהלים שיעורים מחוץ לכתלי בתי הספר, במתחמי אתרי התיירות הפרוסים ברחבי העיר וכן בתנועה, תוך כדי סיורים באתרים השונים. בנוסף, בליווי נציגי מנהל החינוך ערכו חברי המשלחת ביקורים בשלל המתקנים והתשתיות שהוקמו בגנואה לטובת העצמת תחום החינוך. בין אלו נמנים 28 המוזיאונים העירוניים העוסקים בנושאי המורשת, הארכיאולוגיה וההיסטוריה, הנמל, תערוכות ציורים מאת ילדי העיר, ספריות ועוד.
הסיור, שנועד לשתף מידע וידע בין שתי הערים, כלל דיאלוג מקיף בין נציגי המשלחת למובלי "מערכת החינוך">מערכת החינוך בגנואה, שביקשו ללמוד יותר אודות 'עבר מצמיח עתיד'-המודל המהפכני אותו מנהיגה "עיריית טבריה">עיריית טבריה , הכולל נקודות ממשק רבות למודל האיטלקי. במסגרת זו הציגו ראש העירייה וחברי המשלחת את מגוון הפרויקטים הנערכים תחת המודל הטברייני, ביניהם: 'פרחי מורשת', 'אמץ אתר', פיתוח מתחם הרמב"ם ופארק טבריה (ע"ש ברקו) וכמובן הקמת המוזיאונים הבית ספריים.
את הסיור המקיף בעיר גנואה, המשלבת כאמור בין שימור ופיתוח אתרים היסטוריים לפעילות חינוכית בקהילה, חתמו חברי המשלחת בהצעת יוזמה שהתקבלה בברכה בצד האיטלקי. היוזמה שזכתה לשם 'שגרירי תרבות צעירים', עוסקת בהקמת ארגון בינלאומי שיפעל בכל הערים בהן פועל המכון לחינוך דמוקרטי וימסד 'שפה חינוכית אוניברסלית' המקדמת ערכים של סובלנות. במסגרת זו ישולבו תלמידי העיר טבריה, שהשלימו את הכשרת 'פרחי המורשת' במשלחות ופעילויות בינלאומיות.
בהמשך, ביקרו חברי המשלחת בעיר רג'יו אמיליו המתמחה בחינוך בגני הילדים, שם פותחה השפה החינוכית הידועה, המכונה "שיטת רג'יו". העיר, שהפכה את תחום החינוך לתעשייה מקיפה הכוללת אירוח ולימוד משלחות מכל רחבי העולם, פרסה בפני נציגי העיר טבריה את עקרונות השיטה הלכה למעשה, תוך ליווי צמוד מאת נציגי 'מכון רג'יו'.
את הביקור סיכם ראש העירייה, "זוהר עובד">זוהר עובד :"הגענו לגנואה ולרג'יו אמיליו כדי ללמוד מקרוב אודות הנעשה בערי חינוך בעלות שם עולמי. התקבלנו באווירה מקצועית וחיובית וזכינו בתהליך לימודי מקיף וענייני. לשמחתנו, הרחקנו לא רק כדי ללמוד, אלא גם כדי לגלות כי טבריה נמצאת צעד אחד קדימה וזוכה ליישם בימים אלו מודל שלא נראה כמותו בכל רחבי הגלובוס. לאור הצלחת הביקור אנו צופים כי שיתופי הפעולה ובפרט הקמת ארגון 'שגרירי תרבות צעירים' יקרמו עור וגידים בקרוב. אני מאמין בהצלחת המודל הטברייני, במוטיבציה הגדולה של כל אנשי החינוך שלנו ובאיכויות התלמידים, כך שלא ירחק היום בו תשמש טבריה כעיר מודל לחינוך".
סגנית ראש העירייה, "אסנת כהן">אסנת כהן הדגישה את התרשמותה מהצלחת יישום החינוך האישי כבר בגיל מוקדם וציינה כי: "לצד הרצון שלנו ללמוד, מצאנו בצד השני סקרנות רבה ל "גבי מערכת">גבי מערכת החינוך האיכותית אותה מציעה העיר טבריה. בין הרשמים הרבים שנאספו בסיור ובפרט במהלך למידת מודל הגנים של רג'יו אמיליו, החלטנו ליישם את יסודות החינוך האישי כבר בגילאי גן, כך שהחל משנת הלימודים יהנו כל ילדי הגנים בעיר מפעילויות חינוך והעשרה תחת מודל עבר מצמיח עתיד"
"מנהל בית">מנהל בית הספר כינר, שמעון וקרט מסר: "שבנו משמונה ימי לימודים בביקור במערכות חינוך, בהן ראינו שילוב של שימור ההיסטוריה ועשייה יצירתית בבתי הספר. הביקור מהווה רקע לחזון החינוכי שמוביל ראש העיר והוא רק תחילתו של מסע ויזואלי ויצירתי להקמת המוזיאון העתידי בבי"ס כינר. הסיור הדגיש את העשייה החינוכית המפוארת שרוחשת סביב עבר מצמיח עתיד ככלל ועבודת החינוך וההוראה בפרט".
בין אנשי הציבור ואנשי החינוך איתם נפגשו חברי המשלחת: ראש עיריית גנואה, מרטה וינצ'נזי, חבר המועצה והממונה על שירותי החינוך, פאולו ויארדו, מנהלת בכירה בתחום תרבות וחדשנות, טרזה סרדנלי, מנהל המוזיאון פלאדו דיקלה, פיאטרו דה פסאנו, מנהל המחלקה למדיניות חינוכית, קלמנו קסלגרנדי, מנהלת המוזיאון הארכיאולוגי, פרטריצה גריבלדי ובעלי תפקידים מרכזיים נוספים. יצוין כי הביקור תואם ע"י המשרד ל קשרי חוץ בעיריית טבריה בשיתוף שגרירות איטליה, ונציגת מכון "ילדי רג'יו" בישראל, נעמה צורן.