מוצרי קידום מכירות הם כל אותם מוצרים עליהם מתנוסס לוגו חברתכם, ומטרתם אחת ויחידה: לקדם את בית העסק ועל ידי כך להוביל לעלייה במכירות ובהכנסות.
למה לשווק מוצרי פרסום שונים למגדרים שונים?
בכל הנוגע למתנות לעובדים או ללקוחות ניתן להתמקד במוצר שיווק אחד, כוון שזו אכן שיטה יעילה המוכיחה עצמה כבר שנים אך היא חסרת ייחודיות, ובעסקים כמו בעסקים חייבם לשמור על מקוריות בכדי למשוך תשומת לב ולזכות ביתרון על פני המתחרים.
בשל כך נמליץ לכם הפעם לזנוח את השיטה המבטיחה ולהעז לבחור בשיטת שיווק אחרת, במסגרתה תעניקו מוצרי פרסום שונים לשני המינים, מחווה שתעורר בלקוחותיכם תחושה ש"חשבו עליהם".
מוצרי פרסום מותאמים לנשים
כשבוחרים במתנה לנשים מוטב שלא להכליל או להיתלות בסטריאוטיפים. הימנעו ממתנות מצועצעות בצבעים ורודים והתייחסו ללקוחות שלכם כאל שוות בין שווים. הנה מספר דוגמאות למוצרי פרסום שיעשו את העבודה:
מתלה תיק הנצמד לכל שולחן
זהו מוצר פרסום שימושי במיוחד שישמח כל לקוחה, אין אישה שלא מכירה את הסיטואציה בה היא איננה מוצאת מקום ראוי לתלות את תיקה.
מתלה תיק ממותג בלוגו ובצבעי החברה יעניק להן את האופציה לתלות את התיק בבטחה, במקום להניח אותו על הכיסא או מתחת לשולחן על רצפה מלוכלכת. מוצר זה יהפוך לשיחת היום שבאופן ישר תזוהה עם חברתכם.
קליפס שולחני המשמש כמחזיק לכוס הקפה
מי לא אוהבת לשתות כוס קפה בבוקר? ואם אפשר למצוא לו מקום מסודר במקום להניחו במרכז השולחן ולהסתכן בנדידת נוזלים, זה מצוין. את מוצר הפרסום הזה ניתן להצמיד לשולחן בעבודה או בבית. הוא נייד, צבעוני ומקורי. מתנה מושלמת.
מוצרי פרסום מותאמים לגברים
גם כאן מוטב שלא להיתפס לקלישאות ולהימנע ממתנות "גבריות" מדי כגון ערכה למנגל או תלוש מתנה לרכיבת סוסים. בכדי לקלוע לטעמם של לקוחות גברים בטווח גילאים רחב בחרו במתנות הבאות:
ארנק עור
הענקת ארנק עור איכותי עליו מוטבע לוגו החברה, כמוצר פרסום היא אופציה מיוחדת, שתבדיל אתכם מהמתחרים.
כולם אוהבים לקבל מתנות אך במתנה מסוג זה יש פן נוסף, ראייה אחרת ואישית יותר. הדובדבן שבקצפת הוא שארנק הוא מוצר יום יומי, כך שבכל פעם שהלקוח ישלוף את ארנקו, למעשה הוא יפרסם את בית העסק שלכם.
תיק לערכת קפה
ערכות קפה בעלות תיק נשיאה מסודר לכל הערכה, מאפשרות ללקוחותיכם ליהנות מקפה חם בכל מצב, בין אם הם יוצאים לטיול, לנסיעה ארוכה או למילואים.
את תיק הנשיאה ניתן לעצב בצבעי החברה וכמובן להוסיף את הלוגו, כאשר לקוחותיכם יעשו שימוש בערכת הקפה המאובזרת והמעוררת קנאה מול חבריהם, מובטחת לכם שיחה ארוכה שבצורה בלתי מודעת תעביר את המסר השיווקי של החברה.
אותה הגברת בשינוי אדרת
מוצרי קידום מכירות המותאמים לפי מגדר מצריכים מחשבה, היערכות מקדימה וכמובן שהם מובילים להתייקרות העלויות.
באם האפקטיביות שבהם הובילה אתכם להבנה שזו הדרך הנכונה עבורכם לשווק את חברתכם אך המאמץ והעלויות קורצות מעט פחות- אל תתייאשו, ניתן לייצר את אותו מוצר פרסום גם לגברים וגם לנשים, בעזרת שינויים מינוריים שיפיקו תוצאה דומה.
בעזרת מעט יצירתיות ניתן לשווק מוצרי פרסום זהים לשני המינים אך באמצעות שינוי קל- בצבע, במרקם או בטקסטורה.
דוגמאות פשוטות למוצרים מסוג זה הן עט שחור לגבר ואדום לאישה, מחברת עם מעטפת קטיפה לעומת מחברת במעטפת דמוי עור, שינויים פשוטים מסוג זה יכולים לעשות את כל ההבדל מבלי להוסיף לעלויות.
כיצד תבחרו את מוצר הפרסום האפקטיבי ביותר עבורכם?
הדרך הקלה ביותר להפיק מוצרי קידום מכירות היא באופן שרירותי ועל פי תקציב, דרך זו מתאימה לחלק מהעסקים אך אם ברצונכם לייחד את בית העסק שברשותכם, לתת למוצר עצמו לעשות את העבודה במקומכם ולמצות את התועלת הגלומה בו .
בחרו בקפידה את מוצרי קידום המכירות שיעבירו את המסר השיווקי. דאגו שיהיו מקוריים, ממותגים ושימושיים, ואם האפשרות ישנה ניתן אפילו להתאים את צבעם לצבע הלוגו של החברה. בהצלחה.
קרדיט: צליל סוניס