מעצמת סייבר: כ-40 חברות ישראליות משתתפות בביתן הלאומי של ישראל באירוע הסייבר הגדול בעולם RSA. בשנת 2015 יצאה ישראל טכנולוגיות סייבר בהיקף של כ- 3.5 מיליארד דולר היקף ההשקעות בתעשייה הסתכם בכחצי מיליארד דולר

כלים

מחר (יום ב', 29/2) יפתח אירוע הסייבר הגדול והחשוב בעולם בסאן פרנסיסקו שבארה"ב. האירוע מושך אליו כ- 25,000 מבקרים וכ- 9000 מציגים החושפים את טכנולוגיות הסייבר החדשניות ביותר. מכון היצוא, מינהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה, ומטה הסייבר הלאומי מקימים השנה בתערוכה ביתן לאומי בהשתתפות כ406 חברות ישראליות, עליה של כ- 40% במספר החברות המשתתפות לעומת השנה שעברה.

החברות יקיימו פגישות עסקיות בביתן הלאומי ויציגו מגוון טכנולוגיות פורצות דרך ביניהן: זיהוי האדם הגולש באתר על פי דפוסי הגלישה, טכנולוגיה הלומדת לזהות התקפות ומזהה אותן גם אם לא ראתה אותן מעולם, זיהוי ההתקפות בזמן אמת וחסימתן, טכנולוגיות להגנת המידע בענן, איתור נקודות החולשה בעת כתיבת הקוד של התוכנה ועוד. לצד התערוכה יתקיים אירוע מפגשים עסקיים במסגרתו מתואמות לחברות הישראליות פגישות עם מקבלי החלטות מתאגידים גדולים, אינטגרטורים ומובילים בתעשייה העולמית"

לדברי ליאור קוניצקי, משנה למנכ"ל מכון היצוא: "בשנים האחרונות הפכה ישראל להיות מעצמת סייבר, מיטב הפתרונות והטכנולוגיות מגיעות מישראל לרחבי העולם ומסייעות לחברות בין לאומיות ולגופים ממשלתיים להגן על המידע הנמצא ברשת. ככל שתחום ה-IOT מתפתח וצובר תאוצה גדלים הצרכים והבקושים לטכנולוגיות הסייבר. הביתן הלאומי משקף השנה התפתחות זו במספר החברות אשר גדל מ- 26 ל- כ 40 חברות, המציגות פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך עבור מגוון תחומים ביניהם: מוסדות פיננסים, חברות תקשורת וסלולר, ארגוני אכיפת חוק, תאגידי טלוויזיה וקולנוע, רשתות קמעונאיות ועוד. אני מאמין כי ההשתתפות בתערוכה זו תסייע להן בקידום עסקיהם ובכניסה לשווקים חדשים"

לדברי עופר פורר מנהל מחלקת אמריקה במינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה "תחום הסייבר הוא ה"בון טון" של עולם הטכנולוגיה בימינו, וארה"ב בכלל ועמק הסיליקון בפרט משמשים כמוקד התעשייה, בהינתן המגוון העצום של חברות היי-טק ומטות התאגידים המובילים בעולם כגון אפל, גוגל, וולס פארגו ועוד שממוקמים שם. כלל הנספחויות המסחריות של משרד הכלכלה והתעשייה בארה"ב פועלות לקידום פגישות פגישות איכותיות עבור החברות הישראליות המגיעות לתערוכת RSA, כמו גם נספחויות נבחרות של משרד הכלכלה והתעשייה באירופה ואסיה. התערוכה, אשר משמשת כמוקד לכל הגורמים העוסקים בסייבר-ביטחון בשלל התעשיות, משמשת כמקום מפגש לחברות והביתן הלאומי של מדינת ישראל, אשר נחשבת למובילה בתחום זה, משמש כמקור משיכה לגורמים מחו"ל.

יצוין כי מכון היצוא, מינהל סחר חוץ ומטה הסייבר הלאומי הודיעו לאחרונה על הקמת יחידת סייבר משותפת. היחידה תעניק סל רחב של כלים ושירותים אשר יסייעו לחברות הישראליות להשתלב בשוק העולמי ולממש את הפוטנציאל העסקי הנרחב הטמון בו.