אירוע ההשקה של המיצג, בו יוצגו טוטמים פיסוליים שפיתחו הסטודנטים כביטוי לפרויקט הגמר שלהם, ייפתח בשנקר ביום חמישי, ה-17.07, בשעה 18:00 בסיור עיתונאים וקוקטייל חגיגי. בשעה 20:00 ייחל במקום (ליד מיתחם תואר שני) טקס הפתיחה הרשמי בהשתתפות בכירי גזית גלוב
במסגרת פרוייקטי הגמר, התבקשו הסטודנטים של המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה בשנקר
לחקור ולבחון כיצד ארכיטקטורה, תרבות, צרכנות עכשווית, סירקולציה, קשרי מבט ועוד משפיעים על ההתנהגות, התנועה, הרגש ותפיסתו של הלקוח בקניון, כאשר מקרה הלימוד של השנה הוקדש לעיצוב דוכני המכירה בקניון יבנה.
האירוע ופרוייקטי הגמר מתקיימים בחסות ובשיתוף "גזית-גלוב". בשנתיים האחרונות מקיימת המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה בשנקר שיתוף פעולה בתחומי החדשנות עם "גזית גלוב ישראל", שמטרתו הקמת מעבדה לחקר חווית של המרחב הבנוי.
בין העבודות שיוצגו:
קניון סביבתי ירוק
הפרויקט של יפית זבולון מתמודד עם שאלת היחס בין החוץ לפנים בקניון, העיצוב המוצע מפרק את מבנה הקניון המוכר ומרכיבו מחדש, כך שישלב את חוויית הביקור והקניה עם הסביבה האורבנית. לשם כך יוכנסו למרחב הקניון אלמנטים כמו שבילי אופניים, משחקיות ילדים ופארק. לשיפור ההיבט האקלימי יועשר המרחב הפתוח של הקניון בצמחיה, כמו גם גג המבנה. לצד שינוי התצורה, תתאפשר הצללה טבעית וזרימת אוויר טובה יותר שישפרו את חווית הביקור במקום ויהפכו אותו לחלק בלתי נפרד מהעיר.
קניון הלייקים
הפרוייקט "קנייה חברתית" של הסטודנטית לילך רז מציע להחליף את התפקיד המסורתי של חלונות הראווה ולהשתמש בהם בפורמט של רשתות חברתיות, כך שהקונים יוכלו להזדהות עם דמויות אנושיות: לאחר מדידת בגד יעלו הקונים תמונה שלהם לרשת הקניון והיא תוצג על מסכים שיוצבו ברחבי החלל. תגובות הקונים האחרים שיוכלו לעשות להם "לייק" מרחבי הקניון יאפשרו להתייעץ בזמן אמת ולבצע החלטות, כך שתתקבל חווית קנייה חברתית.
קניון העכביש
"Catch 'Em ALL" של מרסדס בן- אורן הוא קניון ביומימטי שתוכנן בהשראת קורי עכביש, מתוך מטרה למשוך ו"לתפוס" מבקרים וקונים. התפיסה הביומימטית מתבוננת בטבע ומחקה פתרונות שלו עבור בעיות אנושיות. כך עוצב המבנה הייחודי - החל מהאדריכלות, דרך הספסלים ועד שלטי החנויות - מתוך חקר ולימוד טכניקות הצייד של העכבישים. בהיותו חדשני ויוצא דופן, הוא צפוי למשוך אנשים מערים אחרות בסביבה שיגיע במיוחד כדי לבקר בו.
קניון לב העיר - עם אמפיתיאטרון, ספרייה ובר
הסטודנטית ליאת גרינהאוט תכננה קניון המשמש כלב טבעי של העיר ויכלול מגוון חללי תרבות, בהם אמפיתיאטרון, ספרייה, מרכז חוגים, חדר כושר ובר לילה. הוא יהיה פתוח החוצה ומחובר לפארק שיעניק לו תחושה של חיים וחיבור לסביבה ירוקה. בתוך כך, בגג המבנה יהיו ערוגות אורבניות לשתילת צמחים, כך שיתווסף למקום ערך אקולוגי וקהילתי. מחד ירוויחו הצרכנים ערך מוסף שאינו קיים כיום במרכזי קניות, ומאידך - החנויות ייהנו מהגעת קהלי יעד שלא נוהגים לבקר בקניון.
Instamall
הפרויקט של מרינה יסצ'נסקו הופך את הקניון המוכר לרשת חברתית אחת גדולה, כשהוא מאפשר ללקוחות לשתף את תמונותיהם יחד עם מוצרי הקניון בעזרת תיוג באפליקציית האינסטגרם הפופולרית. מיד בתום התיוג יופיעו התמונות על מסכי פלזמה שיוצבו בקוביות תלת-ממדיות בכל רחבי הקניון. כל אחד מהן מדמה פיקסל בודד, כשיחד הם יוצרים תמונה שלמה שתסמל את החוויה הדיגיטלית הגדולה של הביקור במקום.
קניון למכוניות ואופניים
הפרויקט "ריתמיקה אורבנית" של טלי שבתאי מבקש לבטל את הנתק בין הקניון והעיר, תוך הענקת אפשרות למבקרים לבחור את אופי התנועה שלהם. תחילה בוצע מיפוי של מסלולי התנועה בעיר (יבנה) והם שולבו בגיאומטריית המבנה, כמו גם בעיצוב הפנים שלו. מאחר שמצדדים שונים של אותה חנות פועלים סוגי תנועה שונים, הותאם גם החתך האדריכלי. כך למשל, רוכבי אופניים יוכלו להסתובב לצד הולכי הרגל ואף לקנות ולנוח מבלי צורך להיפרד מצמד הגלגלים שלהם. תנועת מכוניות תתאפשר אף היא בקניון, כאשר כניסה תת-קרקעית תוביל למבנה וניתן יהיה לנהוג לאורך מסלול של חנויות ואף לבצע רכישות מתוך הרכב. ההשראה העיצובית לפרויקט צמחה מאלמנטים שונים הקשורים לתנועה עירונית, בהם כיכרות, מחלפים, מעקי הפרדה ואיי תנועה.
הקניון הדינמי - חנויות שזזות על מסילות בתוך הקניון
הקניון החדש של גל עבדה בנוי כך שהוא מבודד את החנויות זו ומזו ומאפשר "ריבונות עצמאית" לכל אחת מהן. בנוסף, הן יוכלו לנוע על מסילות קרקעיות שיאפשרו ארגון מחודש של החלל ויספקו אפשרויות תנועה משתנות. כך גם יווצרו בכל פעם מרחבי ביניים חדשים בין החנויות, שיצרו מערכת יחסים חדשה בינן לבין עצמן, כמו גם בין המרחב הציבורי, וישמשו למגוון פעילויות.
אי-שקט
הפרויקט "אי שקט" של איריס צ'יפצ'ב מציע פתרון לאחת הבעיות האקוטיות ביותר בחוויית הביקור בקניון: הרעש. באמצעות יצירת "איי שקט" ברחבי הקניון, יוכלו המבקרים להתנתק לרגע מהרעש וההמולה שמסביב, מבלי להשתיק אותם לחלוטין. ה"איים" יזמינו את המבקרים לעצור לרגע, להתבונן ולבחון דברים, לעשות דבר אחד בכל פעם ולהקדיש מחשבה לפעולות היומיומית שלנו.
כפר הקניות
הפרויקט של לנה וולפסון צמח מתוך ביקורת על אופן עיצובם של קניונים ברחבי העולם, שלרוב אינו מתחשב באופי המקום, באוכלוסייה ובמרחב. ברוח זאת הוחלט על ניצול מירבי של משאבי הסביבה בה ממוקם המבנה. השימוש בפארק, בצמחייה ובשטח הפתוח והרחב שסמוך אליו, יוצר קניון פתוח ומזמין המדמה שכונת מגורים שקטה ומחליף את הצפיפות והרעש המוכרים כיום.
השילוב עם הפארק יוצר חלל חדש שהגדרתו אינה חד-משמעית והוא יכול להשתנות בהתאם לשעה וליום ולהציע פונקציות רבות. כך למשל, כשהקניון בפעילות ניתן ליהנות ממרכז קניות גדול בשטח פתוח, ממסעדות ומפארק מבקרים גדול. כשהוא אינו בפעילות, החלל יהפוך לפארק ענק ובו פינת חי, מזרקה, משטח גלגליות, גן שעשועים, אמפיתיאטרון להופעות ועוד. באופן זה הוא ייצר חוויות בילוי חדשות ומתמשכות שימשכו את הקהל להגיע אליו בכל ימות השבוע.