"המשימה החשובה ביותר שלנו", כך מתחיל אמיר אסל, בעלי תכשיטי הנסיכה בקניון הזהב בראשון לציון, "היא להתאים את התכשיט הנכון לאדם הנכון".

כלים
תכשיטי הנסיכה ראשון לציון
תכשיטי הנסיכה ראשון לציון

אסל, שהגה, הקים ותכנן את חנות התכשיטים הקטנה שהפכה לשם דבר בראשון לציון, מבהיר מהי המטרה החשובה ביותר שעומדת מול עיניו בכל פעם שנכנסת לקוחה חדשה אל חנותו. "האמת שבמובנים מסוימים, עולם התכשיטים דומה מאוד לעולם עיצוב הפנים", הוא מסביר. "את יכולה לבקר בחנות רהיטים, לראות אגרטל סיני מהמם עומד על סטנד עם תאורת ספוט מעל ולחשוב שזאת יצירת האמנות היפה ביותר שראית בחייך, אלא שכאשר תניחי את אותו אגרטל על שידת העץ בסלון שלך, תגלי שהוא לא מתאים לשום דבר מסביב, כמו נטע זר בסביבה לא לו. זה בדיוק מה שאני רוצה למנוע גם כאשר אני מוכר זוג עגילים, תליון, שרשרת או טבעת".

השירות האולטימטיבי שלו ניתן לצפות בחנות תכשיטים

האמת היא, שבניגוד לגישה הרווחת בקרב אנשי מכירות בחנויות תכשיטים, עמדתו של אסל היא כנראה העמדה שלה אמור כל לקוח לצפות ממוכר התכשיטים שעומד מולו. זהו בדיוק תפקידו של מוכר תכשיטים וכל ניסיון אחר "לדחוף" ללקוח תכשיט יקר או תכשיט שכל תהילתו בהיותו טרנדי או אופנתי, הוא שירות גרוע ללקוח. למעשה, אפשר בהחלט למיין את כלל דגמי התכשיטים בעולם לקטגוריות של יופי, אטרקטיביות ואפילו סקסיות, אלא שמיון מסוג זה לא תורם דבר כאשר מגיע לקוח לחנות תכשיטים עם המטרה הברורה לבחור לעצמו את התכשיט שמתאים לו יותר מכל.

התאמת אסתטיקת התכשיט לאסתטיקה של הלקוח

"לכל לקוח יש את המאפיינים האסתטיים שלו ואת הסיפור שאותו הוא רוצה לאמץ לעצמו ולשדר לסביבה", מסביר אמיר אסל. "צבע העור, סגנון הלבוש, צבע השיער ואורכו, צבעי האיפור וכמות האיפור, גובה ואפילו עובי האצבעות, כולם מרכיבים יחד את התמונה האסתטית האישית שלנו. למעשה, התמונה הזאת מורכבת מעוד המון פרטים זעירים וקטנים כמו מרחקים בין עין לעין, בין עין לפה, זוויות עצם הלסת וכדומה, פרטים קטנים שנקלטים אצלנו בתת המודע ובונים את דמותו של האחר בעינינו. לכל אלה יש תפקיד ומשמעות כאשר אנו רוצים להתאים תכשיט ללקוח".

חיבור אינטואיטיבי ומיידי, מבוסס על שנים של ניסיון

"העניין הוא", ממשיך אסל, "שכדי להתחבר לאותה תמונה שמתגבשת אצלי עמוק במוח כאשר אני מביט בלקוחה שנכנסת אליי לחנות תכשיטי הנסיכה, אני חייב להיות מחובר למה שאני מרגיש, לאינטואיציה שלי. אפשר להתחיל לנתח צבע עור וצבע שיער, אבל בסופו של דבר אתה מסתכל על התכשיט על אצבעה, אוזנה או צווארה של הלקוחה ואתה מרגיש משהו. ההרגשה הזאת בדיוק היא התשובה הסופית והמדויקת ביותר לשאלה האם זהו התכשיט המתאים לה. אני מודה שלאורך שנים ארוכות מאחורי הדלפק של תכשיטי הנסיכה, רכשתי ניסיון רב בעניין הזה, והיום אני מבצע התאמות מושלמות ובאופן אינטואיטיבי לחלוטין, ללא מאמץ וללא צורך לעטוף את הכל עם הסברים ומילים גבוהות מעולם העיצוב והאסתטיקה".

האם זהו סוד ההצלחה של תכשיטי הנסיכה?

מה שאמיר אסל לא מספר הוא, שהלקוחות שלו מסכימים איתו במאה אחוז. אנשים מכל רחבי ראשון לציון ואפילו מאזור המרכז כולו, מגיעים אל תכשיטי הנסיכה כאשר הם רוצים להשקיע בתכשיט חדש וכאשר הם רוצים להבטיח שהתכשיט הזה יהיה התכשיט המתאים להם ביותר, התכשיט שגם אם אף אחד אחר לא אוהב אותו, כאשר הוא יראה אותו עליהם, ידע להעריך את סגולותיו האסתטיות ואת החיבור שלו איתם.