פרופ' לוי עלה לישראל כאיש צעיר אחרי שניהל בהונגריה בית ילדים לניצולי השואה. בארץ שילב עבודה בכפר הנוער ניצנים ולימודים גבוהים אותם השלים באוניברסיטה של שיקגו שהייתה אז מרכז ללימודי מדידה והערכה. עם שובו החל בעבודה במשרד החינוך ופיתח את תחום ההערכה והאגף לתוכניות לימודים.
לבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב הצטרף בשנת 1966 שם שילב את הניסיון שצבר בשדה ההוראה והמחקר והדריך עשרות תלמידי מחקר ותלמיד תואר שני. הוא זכה להכרה בינלאומית, הוזמן לערוך את האנציקלופדיה לתוכניות לימודים וכתבי עת בינלאומיים בנושא הערכה.
במקביל עסק פרופ' לוי גם בתחומים שהיו קרובים לליבו, עוד מימי לימודיו בבית המדרש לרבנים בבודפשט וכתב מאמרים רבים בנושא חינוך יהודי ותולדות החינוך. במשך שנים ערך את דור לדור קבצים לחקר ולתיעוד תולדות החינוך היהודי בישראל ובתפוצות היוצא באוניברסיטת תל אביב בשיתוף כל בתי הספר לחינוך באוניברסיטאות בישראל.
האסופה יצאה לאור על ידי בית הספר לחינוך ע"ש חיים וג'ואן קונסטנטינר והוצאת רמות.
הערכה, חינוך יהודי ותולדות החינוך - אסופה לזכרו של פרופ' "אריה לוי">אריה לוי ז"ל
מבוא : יצחק קשתי
זוכרים את אריה שמחה לוי; משה אילן
נימוקי חבר השופטים, פרס ישראל
שער הערכה
הקולות הדוממים: משמעויות הערכה בבית הספר מנקודת המבט של תלמידים: תמר לוין
לדבר בגנותה של אחריותיות: דוד נבו
הערכה לשם למידה ומאפייני קהילה מקצועית בית ספרית ותרבות כיתה
המעצימים אותה : מנוחה בירנבוים
הערכת לומדים בהיקף רחב: תועלות ונזקים פוטנציאלים: פאדיה נאסר-אבו אלהיג'א
מה ניתן ללמוד מהערכת הישגים תהליכית?: ציפי ליבמן
גלגולו של ניסוי : שלמה בן אליהו
המסגרת הקוריקולרית של מחקרי ההישגים הבינלאומיים מטעמו של ארגון ה-IEA והשפעותיה: רות זוזובסקי
שער חינוך יהודי ותולדות החינוך
אריה לוי כהיסטוריון של חינוך: יובל דרור
חינוך חזותי: גלגולי הדימוי של הנוער הציוני : אבנר בן-עמוס
תנועות הנוער הציוניות בגולה כזהות ופעולה : יצחק קשתי
מגמות בהתחדשות היהדות החילונית,
המקרה של מערכת החינוך בתל-אביב-יפו : נעמה צבר- בן יהושע, אסף שטיין ומרים פוזנר
טיפוח עמיות (peoplehood) יהודית באמצעות קשרים בין קהילתיים –
מציאות או סיפור בדיוני: חקר מקרה שותפות חיפה-בוסטון : אסתי ינקלביץ ומרים בן-פרץ
יש כאן חצי הכוס המלאה: על 'יהדותה' המודעת למחצה
של תוכנית הלימודים בחינוך הממלכתי- חילוני: נורית חמו ונעמה צבר בן-יהושע
כינון זהות בכפר הנוער: בין שיקום היחיד למשימות הקולקטיב הלאומי: שמחה שלסקי
סוגים של בידול בתכניות לימודים ואי-שוויון בהישגים: חנה איילון
העמקת האופק החינוכי : ניסיון לטיפוח מצוינות
בגיל ההתבגרות : משה ישראלאשוילי ואודרי אדי-רקח
נספח: ביבליוגרפיה של כתביו : נאוה איזין