ד"ר קובי מיכאל מהמכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב, תושב אשקלון ואיש אקדמיה ותיק, מצטרף לקריאתו של היזם והמועמד לראשות עיריית אשקלון איתי סהר וקורא לממשלה לאשר את הקמתה של אוניברסיטה רב-קמפוסית באשקלון.

כלים
ד"ר קובי מיכאל, קרדיט צילום: קובי פנחס INESS.
ד"ר קובי מיכאל, קרדיט צילום: קובי פנחס INESS.

 

ד"ר מיכאל, המנכ"ל לשעבר של המשרד לעניינים אסטרטגיים, היה שותף בהכנת התוכנית להקמת האוניברסיטה, לפיה ארבע המכללות הקיימות בדרום מישור החוף – מכללות אשקלון, ספיר, אחווה וסמי שמעון – יאוחדו לאוניברסיטה מחקרית אחת שכל מכללה תהיה קמפוס אחד.

לדברי ד"ר מיכאל: "הקמתה של אוניברסיטה מחקרית במרחב מישור החוף הדרומי תעניק דחיפה משמעותית להתפתחותו הכלכלית, התרבותית, החינוכית והחברתית של האזור ולצמצום פערים בינו לבין המרכז. התוכנית מבוססת על מודל האוניברסיטה הרב-קמפוסית המותאם לצרכי המאה ה-21 ולצרכי האזור כאחד, ומתאימה לתוכניות הממשלה למרחב דרום מישור החוף ולהערכות המקובלות לפיהן אשדוד, אשקלון, שדרות ויישובים נוספים באזור, שאוכלוסייתן מגיעה יחד לכ-700 אלף איש, יהפכו בהדרגה למטרופולין החמישי של ישראל".

סהר – מועמד לראשות עיריית אשקלון בבחירות הקרובות, שלח לפני החג מכתב לשר החינוך נפתלי בנט שבו קרא לו לפעול לאלתר להקמת אוניברסיטה רב-קמפוסית באזור. "מרחב 'עוטף עזה'...צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות הלאומי לאור המציאות הקשה של חיים תחת אש ובחזית העימות מול השלטון העוין ברצועת עזה", כתב סהר לבנט. "אוניברסיטה היא מרכיב חוסן חברתי וכלכלי, שהקמתו מהווה כלי לחיזוק אזורים הנמצאים בסדר העדיפויות הלאומי - כדוגמא הקמת המרכז האוניברסיטאי באריאל... צעירים שעוזבים את המרחב לטובת לימודים לרוב לא חוזרים והמגמה מחלישה את המרחב ואת חוסנו החברתי לדורות. חוסנו של מרחב דרום שפלת החוף ועוטף עזה הוא מרכיב דרמטי בחוסן הלאומי של מדינת ישראל. זוהי החזית הדרומית...קידום תוכנית אוניברסיטת אשקלון ועוטף עזה תחזק את אשקלון והמרחב, תיצור מקומות עבודה, תהווה תמריץ לצעירים מהאזור להישאר בו ולצעירים מרחבי הארץ לקבוע בו את ביתם, ותהיה הצהרה לאומית ברורה על איתנות וחשיבות מרחב עוטף עזה. אנו משוכנעים כי הבשילו התנאים לקדם מהלך חשוב זה".

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.