חברי הכנסת בחרו לבחון את מצב התחבורה הציבורית בתל אביב, נוכח תכנית הרה ארגון שאמורה לצאת בחודש אוגוסט הקרוב לפועל, אך יש בה מספר בעיות חמורות. המרכזית שבהן היא שאין התייחסות לנתיבי תחבורה ציבורית, שבלעדיהם אין טעם לקיים תכנית רה ארגון בתחבורה- משום שהאוטובוסים ימשיכו לעמוד בפקקים.
יובל קלר, רכז קשרי ממשל במגמה ירוקה: " נוכח העדרה המשווע של מערכת הסעת המונים בגוש דן והעיכובים הבלתי נגמרים בהקמת הרכבת הקלה, מקבל פרויקט הרה-ארגון משנה תוקף ביצירת חלופה יומיומית לרכב הפרטי. אנחנו דורשים ממשרד התחבורה, מעיריית ת"א-יפו ומחברות האוטובוסים- לפעול לטובת הציבור ולא לטובת הרכב הפרטי- ולוודא שהפרויקט יוצא לדרך בהקדם האפשרי ושליקוייו יתוקנו."
ח"כ ניצן הורוביץ: "מדינת ישראל נמצאת במשבר תחבורתי המבוסס על הנצחת התלות ברכב הפרטי וחוסר יכולת לפתח מערכות יעילות, מהירות ונקיות לתחבורה ציבורית בת קיימא. תחבורה ציבורית צריכה להיות משימה לאומית ממדרגה ראשונה. זה טוב למשק, לצרכנים, לסביבה ולמאבק בתאונות הדרכים."
ח"כ יואל חסון, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה: " פיתוח תשתית של תחבורה ציבורית משולבת ויעילה במטרופולין ת"א הוא נכון גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה סביבתית. הדבר יפחית את זמני הנסיעה ויביא לחסכון באנרגיה ולהפחתת הזיהום. לתושבי מטרופולין ת"א מגיעה מערכת תחבורה כמו בכל עיר גדולה בעולם".