מה גרם לסטודנטית ממוצא אשכנזי להנציח את אבות המוסיקה המזרחית בישראל?

כלים

אהובה עוזרי, ג'קי מקייטן, צלילי הכרם של דקלון ובן מוש, אביהו מדינה, צלילי שבזי וריימונד אבקסיס - פיסות נוסטלגיה ישראליות מככבות בסדרת כרזות יוצאות דופן של הסטודנטית הילה גולדין המוקדשת לקלאסיקה ישראלית שלא זכתה לכבוד המגיע לה. הומאג' מרגש

הילה גולדין, סטודנטית בת 27, בוגרת המגמה לתקשורת חזותית במכללת שנקר יצרה כעבודת הגמר שלה בשנקר הומאז' המוקדש כל כולו לאבות המוסיקה המזרחית.

בבסיס היצירה, כרזות שחורות וזהובות של האבות המייסדים של הקלאסיקה הישראלית המזרחית: אהובה עוזרי, אביהו מדינה, ריימונד אבקסיס ועוד. הכרזות הוצגו בתערוכת הגמר השנתית של המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר.

כל אחת מהכרזות מציגה באופן איקוני מידע על חייו ויצירתו של כל זמר, מקורות ההשראה שלו ותרומתו למוזיקה הישראלית. "בחרתי בקו המשלב שחור וזהב המייצג את הטקסטורה הידנית שהשתמשו בה בעבר", מספרת גולדין.

"בכל כרזה שילבתי פרטים מחיי הזמר, שירים מפורסמים, פריטים רלוונטים, סיפורי עבר, סמלים ומדליונים כאשר כולם מתקבצים לקומפוזיצה סימטרית אסתטית ומעניינת. הצופה עובר על הכרזה בדקדקנות וסיפור חייו של הזמר נגלה אליו".

לא בכל יום מקדישה סטודנטית ממוצא אשכנזי את עבודת הגמר שלה למוסיקה המזרחית ועוד לאבות המייסדים שלה. לפי גולדין, גדולי המוזיקה המזרחית שהם בעצם קלאסיקה ישראלית לא זכו לעדנה בשיא תהילתם, וגם כיום שיריהם לא נחשבים לקלאסיקות ישראליות כמו איינשטיין, חנוך, אלברשטיין, הלהקות הצבאיות ועוד. "הפלטפורמה הגרפית מנציחה את דמותם של הזמרים שנדחקו בשנים עברו לשולי המוזיקה הישראלית ומעניקה להם מקום של כבוד בהיכל התהילה התרבותי. מדובר בלא פחות מאבות המייסדים של המוזיקה בישראל ואני נותנת להם את הכבוד הראוי להם בגיבוש הזהות הישראלית".