הישג לרשויות המקומיות הסמוכות לנתב"ג: בית משפט העליון, בשבתו כבג"ץ, הוציא השבוע (22.6.10) לבקשת פורום ראשי הישובים סובבי נתב"ג צו ביניים, האוסר על משרד התחבורה לאשר המראות בשעות "חלון הלילה" בשל שיקולים מסחריים ותפעוליים. טיסות תותרנה אך ורק משיקולים בטיחותיים ועומס על שדה התעופה

כלים

לאחר ההחלטה, העביר משרד התחבורה בקשה דחופה לבג"ץ, במטרה לעכב את ההחלטה בלילה אחד בשל הקושי ליישמה באופן מיידי והעותרות הסכימו לכך.

מוטי ששון, ראש עיריית חולון, העומד בראש פורום רשויות סובב נתב"ג: "אני שמח שבית המשפט לא "קנה" את טענת הבטיחות שרשות שדות התעופה ומשרד התחבורה מנסים להציג, והבין את הסיבות האמיתיות של ההחלטה לטוס בלילה תוך שיבוש חייהם של כמיליון תושבים".

ראש מועצת שוהם, גיל ליבנה, חבר בפורום שריכז את המאבק המשפטי ציין שבהחלטתו אוסר בג"ץ באופן חד משמעי על רשות שדות התעופה לאשר המראות ב"חלון הלילה" בשל אינטרסים כלכליים ומסחריים באמתלה של טענות בטיחות הנובעות מהשיפוצים. "מדובר בהישג חשוב לפורום ולתושבים".

עו"ד נרי ירקוני, המייצג את פורום ראשי הערים, הזהיר: "היה וניתקל שוב בטיסות בלילה, נפנה מיד לבג"ץ, עקב הפרת צו של בית משפט העליון".

כזכור, משרד התחבורה ורשות שדות התעופה החלו להפעיל טיסות במהלך "חלון השינה" בלילה, לטענתן משיקולי בטיחות בשל השיפוצים שהחלו באחד משני מסלולי נתב"ג.

השיפוץ בנתב"ג צפוי להימשך כ-4 שנים ובמידה ויתאפשרו המראות בשעות הלילה, הדבר ייפגע באורח קשה בשנתם ובאיכות חייהם של מאות אלפי תושבים בישובים מעליהם יעברו המטוסים, ובהם חולון, ראשל"צ, אור יהודה, בת ים, שוהם ועוד.

למרות שבמשרד התחבורה הדגישו לאורך כל הדרך, כי המראות הלילה הן מחוייבות המציאות בשל השיפוצים, ההמראות בלילה הינן בודדות בלבד, עובדה המוכיחה, לטענת פורום הישובים, כי האישורים ניתנים משיקולים מסחריים וכלכללים ולא משיקולי בטיחות.

יש לציין, כי הצו תקף עד לדיון העקרוני שיערוך בג"צ בנושא במהלך החודשים הקרובים.