ההפרדה בין נשים לגברים אינה עוצרת ב"קווי המהדרין". דובר עמותת חדו"ש, הפועלת לחופש דת, מספר כיצד חווה בעצמו הפרדה במוניות השירות: "הוּרדתי מהרכב אחרי תחנה אחת כי נשים לא הסכימו שאשב לידן". נהגי מוניות טוענים שבגלל ההפרדה הם מוציאים מוניות חצי ריקות. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "שוב הוכח שהפרדה וולונטרית היא בפועל הפרדה בכפיה. על שר התחבורה ליישם החלטת בג"ץ – דין מונית כדין אוטובוס"
קווי ההפרדה בין נשים לגברי לגברים פועלים לא רק באוטובוסים אלא גם במוניות השירות בין ירושלים לבני ברק. כמו באוטובוסים הגברים יושבים מקדימה, הנשים מאחור. באוטובוס אם אין מקום בחלק המיועד לבני מינך ניתן לעמוד. במוניות שירות, ההפרדה עלולה להסתיים בהורדת הנוסע באמצע הדרך ובנסיעה במונית חצי ריקה. כך קרה לדובר עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, אסף מוסמן.
מוסמן עלה לפני כשבוע בתחנת מחלף בר-אילן על מונית לכיוון ירושלים והורד ממנה לאחר תחנה אחת. זאת כיוון שנשים שישבו מאחור סרבו שישב לידן, ולמרות שנותר מקום פנוי. בעת המקרה, קרא הנהג לעבר הנוסעים: "אם זו הייתה הפרנסה שלכם, ישר הייתם זזים. כל הזמן אני מוציא מוניות חצי ריקות בגללכם". "עדיין לא התגברתי על התדהמה מהמקרה", אומר מוסמן, "התנהגות ברוטאלית של הורדת אדם מכלי תחבורה ציבורית בגלל מינו מתאימה למדינת עולם שלישי".
בינואר השנה, פסק בג"ץ בעניין קווי ההפרדה באוטובוסים כי כל אדם זכאי לשבת בכל מקום שיבחר, וחייב את הנהגים לפעול למנוע כפייה או גילויי אלימות. בנוסף, הורה בג"ץ על הצבת שלטים באוטובוסים בנוסח הבא: "כל נוסע רשאי לשבת בכל מקום שיבחר, הטרדת נוסע בעניין זה עלולה להיות עבירה פלילית". במוניות השירות האוספות מתחנות המשמשות בעיקר את הציבור החרדי, אך לא רק מהן, אין כל אזכור להוראת בג"ץ.
מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב אמר בתגובה ש"ההפרדה במוניות השירות מוכיחה עד כמה הפרדה וולונטרית כביכול היא בפועל הפרדה בכפיה ונעשית תוך פגיעה בנוסעים אחרים ובנהגי המוניות. היא גם מוכיחה שאין דבר כזה 'קווים חרדיים'. קווי ההפרדה עוברים גם באזורים לא חרדיים, ומי שנאלץ להשתמש בהם נדון לויכוחים, אי נעימות ולעיתים כמו במקרה של דובר חדו"ש להורדה מהמונית". לדבריו, "הניסיון מקווי האוטובוסים מוכיח שבלא מעט מקרים, בייחוד כשהקורבנות הן נשים, זה נגמר במעשי בריונות".
רגב דורש ממשרד התחבורה "להבהיר לנהגי המוניות את חובתם למנוע הפרדה כפויה ולחייב אותם לתלות שלטים המבהירים את זכותם של הנוסעים לשבת בכל מקום. זאת, כפי שקבע בג"צ לגבי קווי האוטובוסים. אין הבדל מבחינת החוק בין קווי השירות במוניות לבין האוטובוסים, והשאלה היא אם יש לשר התחבורה כוונה אמתית ליישם את החוק ופסיקת בג"צ", הדגיש.