קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א הוא אחד הפרויקטים התחבורתיים הגדולים ביותר הנבנים כיום במדינת ישראל. עלות הפרויקט מוערכת ב-7 מיליארד שקלים כאשר מועד הפעלת הקו המתוכנן הוא שנת 2018. אורך המסילה היא 57 ק"מ כאשר הרכבות הישירות צפויות לעשות את המרחק תוך 28 דקות בלבד. שני קטעים של המסילה כבר בנויים: קטע ת"א-נתב"ג שנפתח בשנת 2004 וקטע המסילה נתב"ג-מודיעין שנפתח בחודש ספטמבר 2007. כיום נמצא בהקמה קטע הקו השלישי והאחרון ממודיעין לירושלים שם נבנית תחנת הרכבת בנייני האומה בעומק של 80 מטרים מתחת לאדמה. אורך הקטע השלישי הוא 30 ק"מ והמורכב ביותר שכן 20 ק"מ מהקו יהיו בתוך מנהרות ארוכות שטרם נבנו בישראל.
קשת מודיעין היא מסילת הברזל המחברת את הרכבות היוצאות מהעיר מזרחה אל המסילה לכיוון ירושלים ומאפשרת לרכבת המאספת של הקו לעצור בתחנת 'פאתי מודיעין' ולהמשיך ישירות לירושלים בעתיד בזמן נסיעה משוער של 17 דק' בלבד. אי הקמתה הייתה גורמת לתושבי העיר המעוניינים להגיע ברכבת לירושלים לקחת רכבת לכיוון ת"א ולהחליף רכבות בתחנת נתב"ג או ת"א ההגנה ובכך להכפיל את זמן הנסיעה לבירה.
כחלק מפרויקט 'קשת מודיעין', שעלותו מוערכת ב-390 מיליון שקלים, סוכם בין עיריית מודיעין מכבים רעות למשרד התחבורה והרכבת על שדרוג תחנת 'פאתי מודיעין' מאחר וכמות הנוסעים העוברת בתחנה צפויה לגדול באופן משמעותי.
ראש העיר חיים ביבס: "בשנים האחרונות אנחנו נמצאים בסדרת פגישות ודיונים עם משרד התחבורה ומשרד האוצר לקידום הפרויקט ואני שמח על אישורו ויציאתו לדרך. 'קשת מודיעין' היא בשורה גדולה לעיר שזוכה לחיבור ישיר לקו הרכבת הראשי של מדינת ישראל. אישור הפרויקט מראה יותר מכל על כך שגם ממשלת ישראל מבינה את חשיבותה ומשמעותה של העיר מודיעין מכבים רעות כאחת הערים הגדולות והמובילות במדינת ישראל, היום ובטח בראייה עתידית. חיבור העיר לקו, הקמת החניונים החדשים והמעבר התת-קרקעי יתרמו מאוד להתפתחותו של מרכז עינב עם אלפי נוסעים מאזור השפלה שיעדיפו להגיע לכאן, להשאיר את רכבם ולהמשיך ברכבת לירושלים. מרכז עינב יהפוך למרכז תחבורתי אזורי חשוב שממנו גם יצמחו שאר העסקים והחברות הפועלות בו".