עם כיוון השעון אך נגד חוקי הטבע: פרופ' שאול לדני - אגדה מהלכת יחגוג את יום הולדתו ה-80 בהליכה מהירה (של 80 ק"מ)

כלים
פרופ' שאול לדני בתנועה אופיינית. צילם: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון
פרופ' שאול לדני בתנועה אופיינית. צילם: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון

אלוף ההליכה הישראלי ובכיר ההלכים בישראל בכל הזמנים, שאול לדני, פרופ' אמריטוס (בגמלאות) מהמחלקה להנדסת תעשיה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, יחגוג ביום ששי, ה-1.4.2016, את יום הולדתו ה-80 בדרך ייחודית. הוא ילך, עם כיוון השעון אך נגד חוקי הטבע, מרחק ורמת קושי שעולים משנה לשנה יחד עם גילו. הפעם הוא הולך לציין את יום הולדתו בהליכה בלתי פוסקת של 80 קילומטרים, תוך 16 הקפות של מסלול סיבובי בן 5 ק"מ לאורך רחובות עומר, הישוב שבו הוא מתגורר (המבצע יחל בשעה 4 לפנות בוקר ויסתיים בשעה 17.00).

מעטים יודעים כי לדני הוא בעל פרס מפעל חיים בהנדסת תעשיה וניהול, וכי חלק מאוספיו המגוונים ("הקופסה הכחולה" של הקק"ל, מגוון פריטים ממחנה הריכוז ברגן-בלזן, שלדני נמנה על ניצוליו, מכשירי חישוב מכאניים, עיטורי הוקרה רשמיים בארץ-ישראל), הוצגו בתערוכות ובמוזיאונים ברחבי הארץ.

את פרסומו הרב קנה לדני דווקא בזכות תחביב ההליכה שלו, שבמסגרתו קבע שיא עולם בהליכה למרחק של 50 מייל, זכה באליפות העולם ל-100 ק"מ; באליפויות ישראל במשך כ-30 שנה; ייצג את ישראל בשתי אולימפיאדות (מכסיקו 1968, מינכן 1972); זכה בשני מקצועות באליפות העולם לותיקים באתלטיקה קלה וקבע שיא עולם לגילאי 70+ בהליכה ל-100 מייל.

כמי שהחל את קריירת הספורט כרץ מרתון ב-1956, לדני הוא כיום המרתוניסט הפעיל הוותיק ביותר בארץ, המשתתף כהלך בכל אירועי המרתון ומרוצי האולטרה. כאות הערכה להישגיו, היה לאחד הספורטאים המועטים בעולם שהועד האולימפי הבינלאומי העניק לו את מדליית הברון פייר דה-קוברטין.

ב--1 באפריל 2016, יחגוג כאמור, פרופ' לדני את יום הולדתו ה-80 (גיל שבו בני אנוש רגילים בקושי מחליפים ערוצי טלוויזיה באמצעות השלט-רחוק), כאמור, במבצע הליכה באורך של 80 ק"מ, כלומר 1 ק"מ הליכה בעבור כל אחת משנותיו. לדני מזמין את הציבור הרחב להשתתף עמו בחגיגת ההליכה, איש איש כפי יכולתו. המסלול יעבור ברחוב תמר ליד בנק הפועלים במרכז עומר (מקום בו יש שפע של מקומות חניה. חברים רבים, מכל קצות הארץ, יבואו לעומר על מנת לכבדו ולעשות לו כבוד.