לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.

כלים
מבחן אמירם
מבחן אמירם

הצורך ללמוד עוד ועוד מחייב הקדשת זמן רב, מה גם שבמקביל רוב הסטודנטים והסטודנטיות נדרשים לפרנס את עצמם ורוצים מן הסתם גם זמן פנוי. בהתאם, כדאי לאתר דרכים שיורידו את העומס בזמן הלימודים - ואחת מהן היא קבלת פטור מחובת לימודי אנגלית.

איך מקבלים פטור מלימודי אנגלית באוניברסיטה?

שליטה טובה מאוד באנגלית - גם בקריאה, גם בכתיבה, גם בדיבור וגם בשמיעה - היא מיומנות הכרחית במאה ה-21. המיומנות הזו חשובה במיוחד לסטודנטים מפני שבכל מקצוע כמעט חלק מחומרי הלימוד הם באנגלית. בהתאם האוניברסיטאות וגם המכללות האקדמיות דורשות מהסטודנטים להגיע לרמה מינימלית של שליטה באנגלית - בין אם לפני הלימודים ובין אם תוך כדי הלימודים וליתר דיוק בשנת הלימוד הראשונה. מי שחייב או חייבת ללמוד קורסים באנגלית במקביל ללימודי התואר עצמו מגלים שהם נאלצים להקדיש זמן יקר לכך, וחבל. קבלת פטור מקורסי אנגלית מפנה זמן ללימודים האחרים, לעבודה וגם לבילויים - והדרך לכך היא ציון גבוה מספיק במבחן שליטה באנגלית. אופציה אחת היא להגיע לציון הזה בפרק של הפסיכומטרי באנגלית, ואופציה נוספת היא באמצעות מבחן אמיר או מבחן אמירם.

מה כוללים מבחני אמיר ואמירם?

מבחן אמיר ומבחן אמירם הם שתי גרסאות של מבחני שליטה באנגלית שהאוניברסיטאות מכירות בהם לצורך מתן פטור. ההבדל בין שני המבחנים הוא אופן הביצוע שלהם - אמירם הוא מבחן ממוחשב, ואילו אמיר מתבצע בדרך ה"קלאסית", כלומר סימון תשובות עם עט על גבי נייר.

מבחינת סוג השאלות, אין הבדל בין מבחני אמיר לאמירם. בשני סוגי המבחנים יש 3 סוגי שאלות: השלמת משפטים, ניסוח מחדש והבנת הנקרא. השלמת משפטים היא בחירת המילה הנכונה ביותר שתשלים משפט נתון שחסרה בו מילה, ניסוח מחדש הוא בחירה של המשפט שמעביר באופן המדויק ביותר משפט נתון והבנת הנקרא כוללת שאלות לגבי טקסט נתון.

איך למקסם את הסיכוי לקבל את הציון הדרוש לפטור?

על-מנת להגיע לציון המינימלי הדרוש לצורך קבלת פטור מלימודי אנגלית כסטודנטים, מומלץ לתרגל כמה שיותר שאלות מכל הסוגים הנ"ל. המלצה נוספת היא להעשיר את אוצר המילים (דבר שכמובן תורם באופן כללי לחיים), וכמו כן כדאי לתרגל מבחנים שלמים כדי להסתגל לקצב הדרוש (במבחן אמירם יש זמן מוקצב לכל שאלה, ואילו במבחן אמיר יש 3 פרקים עם 22 שאלות מסוגים שונים ולכל אחד מהם מוקצבות 20 דקות).

קורס הכנה למבחן אמירם או למבחן אמיר משפר במידה משמעותית את הסיכוי לקבל את הפטור ולהפוך את הלימודים לתואר לקלים יותר.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.