מדוע נראה כי סטודנטים בימינו נוהרים למסלולים בתחומי הקיימות והסביבה? מוסדות אקדמיים רבים שפתחו בשנים האחרונות תוכניות ללימודי קיימות או לימודי איכות הסביבה, ממלאים עד מהרה את הכיתות.

אז מה קורה עם לימודי קיימות? נשאלו כמה סטודנטים וחברי סגל מהתחום. התשובות שהתקבלו יכולות לייצג את הסיבות בגינן כדאי גם לכם להשיג תואר ׳ירוק׳.

כלים

 

תיהנו מהטבע הנהדר

הרימו יד, אלה מביניכם שרוצים להיות ספונים בכיתה במשך שעות בכול יום כמה ימים בשבוע? כנראה שלא יהיו מצביעים רבים. אחת הסיבות בגינן סטודנטים בחרו בלימודי קיימות, היא חוסר רצון להשתלב בעבודה טיפוסית 9 עד 5. אנשים שכאלה מעדיפים לפתח קריירה של עבודה בחוץ שלא רק תתמוך בהם כלכלית אלא גם תועיל לסביבה.

לעשות שינוי

בני דור המילניום החדש להוטים היום לשפר את העולם בו אנחנו חיים, ולימודי קיימות הם בעיקרם הזדמנות לעשות שינוי. סטודנטים אוהבים את ההזדמנות לעזור גם לעצמם וגם לאחרים להתחבר מחדש עם הסביבה שלהם. הם אוהבים את העובדה שיוכלו לקבל עבודה שתאפשר להם לעזור לסביבה, מה שבתורה תועיל לחברה ולדורות הבאים.

לראות עולם

סיבה נוספת לבחירה בלימודי קיימות, היא העובדה שסטודנטים רבים עורכים מחקרים סביבתיים במהלך התואר שלהם. לעתים קרובות, העבודה דורשת נסיעות, כך שהם מקבלים הזדמנות לראות נופים חדשים. למשל, סטודנטים יכולים לחקור את חופי הים, את המדבר או את הגליל הצפוני. הלימודים מעניקים הזדמנות לטייל, לגלות וללמוד דברים מדהימים, ואגב כך עוזרים גם להפחית את הנזקים שגרמו בני האדם לסביבה שלהם.

לפתח מומחיות שחשובה לכולם

העולם שלנו מתמודד היום עם אתגרים סביבתיים רציניים: זיהום, שינויי אקלים והכחדת מינים, הם רק כמה מהם. אתגרים אלה דורשים וידרשו התאמות משמעותיות באופן שבו אנחנו עובדים, משחקים חיים או שולטים.

כולם יצטרכו לקבל השכלה רבה יותר בנושאי סביבה - אם כדי ללמוד כיצד להסתגל לשינויים האלה או להפחית אותם - ויצטרכו כמה אנשים מומחים במיוחד בתחום. זה אומר שהתואר שלכם בלימודי קיימות יהיו רלוונטיים מאוד כשתתחילו את הקריירה שלכם, בתום הלימודים.

לקבל הבנה טובה יותר של העולם שמסביבנו

מה קורה לעטיפת השוקולד שאנחנו משליכים על המדרכה? כיצד משפיעים החיידקים בקרקע על בריאותם של בני האדם? כיצד ישפיעו שינויי האקלים על בעלי החיים סביבנו? כיצד משפיעה מדיניות סביבתית על קיימות ועל אנרגיה חלופית?

לימודי קיימות, בניגוד למדעי הסביבה, יספקו לכם הבנה מלאה יותר באשר לתפקידם של בני האדם בסוגיות סביבתיות קריטיות, ובאשר לדרכים שבהן ניתן לגייס אותם כדי לעזור בפתרון בעיות.

היום, יש הרבה יותר תוכניות לימוד בתחום מדעי הסביבה מאשר בלימודי קיימות, כך שמסתמן שבעתיד הקרוב יהיה צורך אמיתי באנשי מקצוע רב-תחומיים, שיוכלו לפעול תוך שליטה בדיסציפלינות רבות כמו ביולוגיה, כלכלה ואנתרופולוגיה.

לבחור קריירה מתוך מגוון אפשרויות

לימודי קיימות מכינים אתכם לקריירה שיכולה לכלול הכול - החל מעיסוק בחישובים ליד שולחן העבודה (כלומר, אם אתם אוהבים את הרעיון לעבוד במשרד), דרך איסוף דגימות צמחים ודגימות מים בשטח, ביצוע ראיונות עם תושבים על מוכנות לאסונות  ועד לפגישה עם מחוקקים כדי להשפיע על המדיניות.

להצטרף למגזר עבודה שצומח במהירות

אפשרויות הקריירה בתחומי הקיימות והסביבה פשוט משגשגות היום. המומחים טוענים שסטודנטים אשר בוחנים תחומים בהם יש גידול בביקוש עובדים, צריכים לחשוב על אנרגיה נקייה, קיימות תאגידית ושיקום אקולוגי.

לימודי קיימות מציעים לכם לימודים מרתקים עם דגשים על נושאים שונים, כמו:

מגוון ביולוגי ושיקום סביבתילימודי אנרגיהמדיניות סביבתיתהטבע בחברהארגונים לא ממשלתייםמדעי המים

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.