אנו חיים בעידן טכנולוגי, המאופיין בחשיבות אדירה לחוויית הלקוח ואיכות השירות. פעמים רבות, אלו נגזרות באופן ישיר מהמהירות והיעילות שבה אנו מקבלים את השירות –זמן המתנה קצר, תקשורת מהירה ויעילה עם חברה ממנה מעוניינים לרכוש שירות או מוצר מסוים, כמה זמן לוקח למסעדה להוציא את המנה שלנו, ועוד. כך, באופן מובהק, במידה ואדם מוצא עצמו ממתין זמן ממושך מידי או שמערכת מסוימת אינה ידידותית וברורה מספיק לדעתו האישית, סביר שימשיך הלאה בחיפושים אחר אותו מוצר או שירות, אצל מתחרים.

על מנת ליצור חוויית לקוח מושלמת במאה ה-21, חברות עושות כל שביכולתן למצוא פתרונות טכנולוגיים, במטרה לשפר שירותים שהן מעניקות לצרכנים. בין אם מדובר בעסק קטן אונליין, ועד לגופים בהם אנו נתקלים מידי יום, כמו תחנות הדלק.

 

קרדיט תמונה: pexels
קרדיט תמונה: pexels

 

נעים מאוד – ארנק דיגיטלי

להסתובב עם הארנק בכיס, הפך למשימה בלתי אפשרית על גבול עול של ממש: לא תמיד אנחנו זוכרים לקחת את כל הכרטיסים, לפעמים אין לנו כיס או תיק מתאים עבורו, וכל מה שהיינו רוצים זה רק להשאיר אותו בבית. זו כנראה הסיבה מדוע ארנק דיגיטלי הפך לאחד הפתרונות הפופולאריים ביותר.

מדובר באמצעי המאפשר פשוטו כמשמעו - לבצע תשלומים באמצעות המכשיר הנייד. זו דרך נוחה וידידותית לתשלום, הרבה יותר מכרטיס האשראי. כבר בימים אלו ניכר שהדבר הופך לסטנדרט במדינות וערים בכל רחבי העולם. בלונדון, אנגליה למשל, ישנם עסקים שמצהירים באופן אקטיבי כי אינם מאפשרים לבצע תשלום במזומן. בשל כך, רבים נוטשים את כרטיס האשראי הפיזי ועוברים לתשלום באמצעות ארנק דיגיטלי שחוסך את בזבוז הזמן בלשלוף את הארנק מהתיק, לחפש את הכרטיס ולהזין קוד. כל מה שצריך, זה רק להצמיד את הטלפון הנייד למכשיר הייעודי בקופה, וזה הכל!

בישראל, המהפכה מתרחשת בקצב איטי יותר, אך היא כבר סוחפת רבים, שגילו את היתרונות הנפלאים של הארנק הדיגיטלי. גם כיום, ניתן לבצע תשלומים בחנויות שונות, בסופרמרקט, בתחנות הדלק ועוד. ההשערה היא, שבשנים הקרובות ישראל כולה תעבור לשימוש בארנק דיגיטלי, וכולנו נוכל לשלם בכל מקום באמצעות אפליקציה מתקדמת.

 

יתרונות שחייבים לקחת בחשבון

לצורך העניין, נבחן את תחנות הדלק בארץ. ידוע לכל כי כבר מזמן לא מדובר בתחנות דלק בלבד, אלא בתחנות התרעננות המציעות חווית לקוח המורכבת מתדלוק, חנות נוחות, בית קפה ואפילו מסעדה. כנהגים, אתם ודאי מכירים את הסיטואציה המביכה שבה גיליתם מאוחר מידי שהארנק נשאר מאחור, כאשר ממש עכשיו ברגע זה עולה הצורך לתדלק.

במקום להתחיל לחשב זמני נסיעה הביתה כדי לקחת את הארנק ולחזור לתחנת הדלק, הארנק הדיגיטלי מאפשר לבצע את פעולת התדלוק בכל זמן ומבלי להתחשב בארנק הפיזי, פשוט כי אין בו צורך. כדי להפוך את החוויה למשתלמת ונוחה אפילו יותר, החברות חושבות על דרכים 'לפתות' את הלקוחות להשתמש באפליקציה, במקום בארנק הפיזי. אחת הדרכים, היא הטבות אקסקלוסיביות.

כך, השימוש באפליקציה הופך למשתלם במיוחד. נמשיך עם תחנות הדלק כדוגמה: אילו הטבות משתלמות יוכלו להציע? למשל – צבירת כסף עבור תדלוק עתידי, נקודות לרכישה בחנויות הנוחות, מבצעים למשלמים באפליקציה, ועוד. כלומר, לא רק שהתשלום הופך לפשוט יותר, אלא שהחוויה כולה חוסכת ללקוח זמן, ובעיקר כסף.

 

פני העתיד

בסופו של דבר, ארנק דיגיטלי הוא דוגמה רלוונטית לימינו, לדרך שבה כולנו נתנהל בעתיד. הוא מוכיח את עצמו כמשתלם לצרכנים בכל מובן, מה שסוחף רבים נוספים להתנסות בו. אלו שגילו את הפוטנציאל האדיר שלו כבר עכשיו, מעידים כי הוא הופך את ההתנהלות היום יומית לפשוטה וידידותית הרבה יותר, ובעיקר – מהירה ויעילה.