אם אתם מחפשים להיפטר מהרכב שלכם ותוהים מהי האפשרות הטובה ביותר לקבל עבורו את מירב הכסף מבלי לבזבז יותר מידי אנרגיה, מכירת הרכב לפירוק יהיה נהדר עבורכם.

 

התהליך עלול להרתיע, אך כאשר מבינים עד כמה קל התהליך, ניתן בוודאי לצלוח את המשימה ולהישאר עם לא מעט כסף מזומן בכיס. במאמר זה, נדון במשמעות של פירוק רכב לצורך מכירה ונסקור את התהליך מתחילתו ועד סופו כך שתוכלו לעשות זאת בעצמכם, ביעילות המרבית.

מהו תהליך מכירת רכב לפירוק?

מכירת מכונית לפירוק היא אפשרות אטרקטיבית, עבור כל אדם שמעוניין להיפרד מהרכב שלו במהירות ובקלות.  התהליך מתאים לבעלי מכוניות פרטיים וכן, לבעלי משאיות, רכבי עבודה כמו טרקטורים או מלגזות ועוד. השלב הראשון מתחיל בדרך כלל בפנייה למשרד הרישוי בבקשה לבטל את רשיון הרכב והורדתו מהכביש. בשלב הבא, פונים אל סוחר קונה רכבים לפירוק, הוא יבקש פרטים אודות סוג האוטו והדגם הספציפי שלו, כמו גם הוכחת בעלות עליו. ואז, אם הכל מסתדר, ניתן לדאוג לאיסוף או משלוח של הרכב באמצעות גרר בזמן נוח לשני הצדדים.

למי כדאי למכור את הרכב לפירוק?

מכירת מכונית לפירוק היא החלטה חשובה הדורשת בחינה מדוקדקת הנוגעת לגוף עימו אתם צפויים לבצע עסקה. עבור מי שלא מעוניין או יכול לתקן את רכבו, מכירתו למגרש מכוניות או לסוחר מיומן יכולה להתאים בהחלט. קונה רכבים לפירוק מאפשר למוכר להימנע מהטרחה הכרוכה במכירת רכב יד 2 ומעלות הפרסום, וכן, הוא עשוי להציע מחיר גבוה בשל יכולתו לפרק את חלקיו ולמכור אותם מחדש חלקים בודדים בנפרד. בנוסף, הוא מבטיח טיפול והובלה בטוחים ומתחייבים שכל החומרים שאינם שמישים עוד יעברו מחזור ויסולקו בהתאם להנחיות.

האם נדרשת עבודה על פי נהלים ותקנות הקבועים בחוק?

תהליך מכירה של רכב לפירוק מצריך עבודה על פי נהלים רגולטוריים, שכן הוא חייב להיעשות בהתאם לחוקים שנקבעו על ידי הרשויות הממשלתיות. חשוב להכיר את המסגרת המשפטית הזו עוד לפני כניסה לתהליך המכירה של הרכב, כיוון שהיא נועדה להבטיח שרכבים שאינם תקינים יורדו מהכביש וכן, שתוסר אחריות ממוכר הרכב כך יהיה מוגן מפני תביעות פוטנציאליות. גישה מושכלת ואחראית היא הדרך הטובה ביותר להבטיח שהדברים יעמדו בדרישות החוקיות שנועדו להגן על כולנו - דבר שאנו צריכים לשאוף אליו.

במה שונה תהליך מכירת רכב לפירוק ממכירתו יד 2?

ההבדל העיקרי בין מכירת רכב לפירוק לבין מכירתו יד 2 הוא שבאמצעות מכירתו לפירוק, ניתן לקבל החזר גבוהה על ההשקעה במקרה בו הרכב ירד מהכביש או כאשר הוא מתמודד עם תקלות רבות ויקרות. סכום הכסף המתקבל על ידי קונה רכבים לפירוק עבור העסקה הוא גבוה, ומאפשר לכל אדם לשחרר את רכבו באהבה לאנשי מקצוע מנוסים ומקצועיים. אז, יכולים המומחים למחזר את חלקיו ולעשות בהם שימוש חוזר ובכך להפחית את הנזק הסביבתי הרב. אפשרות זו מתאימה במיוחד גם למי שמחפש את התרומה לסביבה כערך מוסף.

מה עושים עם חלקי הרכב לאחר פירוקם?

לאחר שמכונית פורקה לחלקים, חלקיה יבדקו ואז יוחלט אילו יעברו מחזור ואילו יתוקנו וימכרו. החלקים התקינים של הרכב יכולים להימכר בהמשך לצורך שימוש חוזר; הפלדה והאלומיניום עשויים להתמוסס כך שניתן יהיה להשתמש בהם שוב לצורך ייצור מכוניות חדשות והבדים גם הם עוברים תהליך לצורך שימוש מחודש בהם. קונה רכבים לפירוק יודע גם לקחת זכוכית שבורה ולהחזיר אותה לשימוש. זוהי אחת הדרכים החסכוניות ביותר להיפטר ממכונית שאינה במצב נסיעה. התמורה המתקבלת ממכירה כזו יכולה לשמש את המוכר גם כזיכוי לרכישות עתידיות או כהחזר על עלויות תיקון.