מהפכת הרכבים החשמליים נותנת את אותותיה גם בישראל, כאשר ניתן לראות על הכביש יותר ויותר מכוניות חשמליות, של חברות שונות. אחד השיקולים המרכזיים בקניית רכב חשמלי הוא, נושא ההטענה של סוללת הרכב ובחירת עמדת הטענה לרכב החשמלי. אז אם אתם עדיין מתלבטים, המומחים של חברת EVAYA יעשו לכם סדר במאמר שלפניכם

קרדיט לתמונה: pixabay
קרדיט לתמונה: pixabay

 

מהפכת הרכבים החשמליים

לשימוש ברכבים חשמליים יש יתרונות ברורים, הן מבחינת אופי השימוש הידידותי לסביבה והן מבחינת החיסכון הכלכלי כתוצאה מהוויתור על הצורך בתדלוק הרכב. על אף שמדובר בקטגורית רכב חדשה יחסית, ניתן לראות שמדובר במגמה ההולכת ותופסת תאוצה.

בין השיקולים המרכזיים בקניית רכב חשמלי, נמצא נושא טעינת רכב חשמלי, נושא הנמצא תחת חוסר ידע והבנה מקצועית אצל אנשים רבים. לפיכך, צוות המומחים של EVAYA נרתם לעשות סדר בנושא עמדות טעינה.

עמדות טעינה לרכב חשמלי

סוללת הרכב החשמלי נועדה להחליף את מנוע הבעירה הפנימי של הרכבים המסורתיים, כאשר ההטענה מתאפשרת באמצעות עמדת טעינה לרכב חשמלי. זמני הטעינה משתנים בהתאם לסוג עמדת הטעינה וסוג סוללת הרכב, כאשר ניתן למצוא 3 סוגי עמדות טעינה עיקריות:

  • עמדת טעינה מהירה – יכולה להגיע לטעינה מלאה בטווח זמן של 30 – 60 דקות.
  • עמדת טעינה ביתית – נועדה לטעינה ממושכת יותר, לרוב במשך שעות הלילה.
  • עמדת טעינה ציבורית – טעינת רכב חשמלי בחניון תת קרקעי או בכל עמדות טעינה ציבוריות אחרות, מתאפשרת במהירויות שונות, כאשר זמן הטעינה הממוצע בעמדות אלו הוא מספר שעות, עד לטעינה מלאה.

התקנת עמדה לרכב חשמלי

כאשר מתקינים עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף או בבית פרטי, יש לוודא כי מדובר בעמדה חדשנית ומתקדמת, כך שגם עם עדכון הרכב, ניתן יהיה לשדרג את עמדת הטעינה בהתאם. היות ומדובר בהתקנת עמדה שאינה ניתנת להזזה, חשוב לשים לב לבחירת המיקום המתאים ביותר ולוודא כי החברה המתקינה הינה מקצועית ובעלת ניסיון בתחום, המעסיקה חשמלאים מומחים ופועלת בהתאם לתקני הבטיחות הנדרשים.

טעינת רכב חשמלי בבית משותף

במרבית הבתים המשותפים החדשים הנבנים כיום, עמדות טעינה לרכב חשמלי מגיעות כחלק מהמפרט של הקבלן. אך במקרים של בנייני מגורים משותפים קיימים, התקנת עמדת טעינת רכב חשמלי יכולה להיות כרוכה בלא מעט דילמות ואתגרים מול השכנים.

לכן, מעבר לניסיון והמקצועיות של החברה האחראית על התקנת עמדות הטעינה, מומלץ לוודא כי החברה מספקת גם שירות ליווי מלא לפרויקט, הכולל טיפול מקיף החל משלב הטפסים וההיתרים ועד לשלבי התכנון וההקמה, אפשרות לביטוח מלא ומקיף לעמדת הטעינה וכן שירותי הפעלה, תחזוקה וניטור.

עמדות הטענה אוניברסאליות

שוק הרכבים משתנה ומתעדכן באופן תכוף למדי, כך שאנחנו ב – EVAYA, ממליצים על כך שעמדות ההטענה יהיו אוניברסאליות ויתאימו לכל סוגי הרכבים (הן רכבים חשמליים והן רכבי פלאג – אין). בהתאם לכך, יש לשים לב כי על חיבור המטען לכבל להיות מסוג Type 2 והחיבור לרכב יהיה בהתאם לסוג החיבור המתאים לרכב.