תחום מצלמות האבטחה הפך רלוונטי גם עבור בתים פרטיים ובניינים משותפים ולא רק מצלמות אבטחה לעסק. בבתים רבים, משמשות מצלמות אלו כגורם מרתיע וכזה שמספק מידע בזמן אמת במקרים בהם נעשים ניסיונות פריצה או כל פעילות עבריינית אחרת.

רכישה של מצלמות אבטחה לכל בית או בניין משותף נחשבת למורכבת ושונה. ישנם מבנים ומתחמים המצריכים מערך מצלמות רחב, כשבמקומות אחרים יש צורך במיקום מספר מצומצם של מצלמות על מנת להבטיח כיסוי ממצה וכולל.

כלים
מצלמות אבטחה
מצלמות אבטחה

 

מצלמות אבטחה לבית פרטי

בלא מעט בתים פרטיים בישראל ניתן לראות כיום שימוש במצלמות אבטחה. אלו ממוקמות בנקודות מפתח שונות, בין אם מדובר על הכניסה לבית ולחנייה הפרטית, בשביל הגישה, בחצר האחורית ובכל נקודת תורפה אחרת.

ישובים מרוחקים, בהם בתים פרטיים, מהווים טרף קל עבור פורצים רבים. אלו המגיעים לאותם ישובים, גם בשעות האור כשרוב התושבים נמצאים מחוץ לבית, יחשבו פעמיים אם לפרוץ לבית פרטי ובו מצלמות אבטחה, לבטח אם התקרבות של כל אדם לבית תוכל לתעד בקלות את המתרחש.

מצלמות אבטחה לבניין משותף

שילוב של מצלמות אבטחה בבניין משותף יהיה מורכב יותר לעומת שילובן בבתים פרטיים בשל שתי סיבות עיקריות. סיבה אחת נוגעת לעובדה כי הקמה של מערכת אבטחה המבוססת על מצלמות של בניין משותף נחשבת למורכבת ומאתגרת יותר, כשזו צריכה להתבצע בצורה מקצועית ויסודית.

אתגר נוסף נוגע להסכמת כלל הדיירים בהתקנה של מצלמות אבטחה בבניין משותף. כיום, החוק בישראל מדגיש כי שילוב של מצלמות אבטחה בבניין משותף מצריך הסכמה של רוב הדיירים הבניין (רוב של 51% או יותר), כשגם אז חשוב לוודא שאותן מצלמות מכסות שטחים וחללים רלוונטיים מבלי לפגוע בפרטיות הדיירים.

מצלמות אבטחה לתיעוד החניון

בבניינים רבים כיסוי באמצעות מצלמות אבטחה מצריך גם כיסוי רחב ומעמיק של החניון הצמוד. פורצים רבים המגיעים לאותם בניינים חומדים בחלק ניכר מהמקרים את כלי הרכב השונים, בין אם בפריצה לרכבים פרטיים ובקלות היתרה בפריצה וגניבה של אופנועים וקטנועים.

שימוש במצלמות אבטחה בחניון מהווה הכרח עבור דיירי הבניין, הן בשל מכת גניבות הרכבים המתבצעת חדשות לבקרים בישראל ואף בשל העובדה כי בלא מעט פעמים מהווה החניון הצמוד לבניין כחלל דרכו נכנסים הפורצים לבניין עצמו.

מצלמות אבטחה כנגד מעשי ונדליזם

שימוש במצלמות אבטחה לבית ולבניין מהווה גורם מרתיע גם במקרים של ונדליזם. היכולת של מצלמות האבטחה לתעד המתרחש בכל רגע נתון, חושף מקרים רבים של ונדליזם, בין אם מדובר על שכן זועם מהבניין ממול, עוברי אורח שיכורים ואף ילדים ובני נוער שהפכו את הוונדליזם לאקט של שעשוע מצידם.

תיעוד מעשים אלו, באמצעות מצלמות האבטחה, יאפשר לדיירי הבתים לטפל ביתר קלות במקרים, אלו תוך פנייתם לחברות הביטוח, משטרת ישראל ובתביעת העבריינים בבתי המשפט.

מצלמות אבטחה לחללים חשוכים

בכל בניין קיים הצורך לבצע כיסוי של חללים חשוכים. במקרים אלו חשוב לרכוש מצלמות המסוגלות לתת מענה יעיל ומקיף לאותם חללים, כשאלו כוללות מצלמות LUX ברמת "אפס" המסוגלות לצלם את המתרחש בחושך מוחלט. אופציה נוספת כוללת שימוש במצלמות אינפרא אדום (מצלמות IR), כשאלו מאפשרות להאיר את פני המצלמה בחושך מוחלט, כשכמות האור נמדדת באמצעות כמות נורות הלדים במצלמה.

פנו לאיש מקצוע בעל רקע באבטחה

התקנה של מצלמות אבטחה לבית ולבניין מחייבות בחינה מקדמית של איש מקצוע, לו הידע והניסיון בתחום.

בחלק ניכר מהחברות העוסקות ברכישה והתקנה של מצלמות אבטחה לבית ולבניין, תוכלו ליהנות מצוות מומחים שיוכל להגיע לכתובת שלכם, לסרוק את השטח והחללים השונים ולהצביע על הצרכים הנקודתיים, זאת בהתאם לתקציב הקיים ובהתאם לתקנות ומגבלות החוק הקיימות בישראל.