מצלמות אבטחה מהוות את אחד הגורמים הביטחוניים החשובים והמועדפים ביותר בחלוף השנים האחרונות, ולא בכדי שכן, מצלמות אבטחה לבית או לחילופין לעסק מעניקות לבני האדם תחושת שקט, בדומה אל מגוון שירותי מיגון המוצעים כיום. זאת בעוד כי ניתן לפגוש במצלמות אבטחה עם חיישן תנועה, מצלמות שפועלות ללא חשמל ועוד שורה רחבה של חידושים טכנולוגיים שכל תפקידם הוא להבטיח את ביטחונם של האנשים. משכך, לא פעם ולא פעמיים עולה השאלה - כיצד ניתן לבחור מצלמות אבטחה לבית? למשרד? למפעל? ובכן, על מנת לעשות לכם מעט סדר בנושא, ריכזנו למאמר הבא את כל המידע החשוב שתצטרכו להכיר מקרוב טרם הגעתכם אל מעמד הרכישה.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

אז מאיפה מתחילים?

בעת בה אנו מדברים על מגוון שירותי מיגון ועל בחירה נכונה ומדויקת של מצלמות אבטחה לבית או לחילופין לבית העסק, הרי שעליכם לקחת בחשבון מספר פרמטרים חשובים ביותר, ביניהם:

  • איכות הצילום - חשוב לזכור כי ההגדרות משתנות בין הדגמים השונים. זאת בעוד כי בדומה לטלפונים שלנו, ככל שהמגה פיקסל במצלמה גבוה יותר, כך איכות התמונה תהיה איכותית יותר בהתאם.
  • מיקום המצלמות - כעת, עליכם להבין האם קיים צורך במצלמות חוץ או לחילופין במצלמות פנים, בהתאם לצרכים וההעדפות שלכם. משכך, במידה ומדובר על מצלמות חוץ, הרי שעליכם לוודא כי הן אכן מסוגלות לעמוד בפני תנאי מזג האוויר המשתנים, או לחילופין למקם את המצלמה מתחת למכסה. כאשר מדובר על מצלמת פנים, חשוב לבדוק טרם ההתקנה כי המקום הייעודי אכן מאופיין בטמפרטורה המתאימה.
  • סוג החיישן - ישנם מספר סוגי חיישנים, בעוד כי כל חיישן מתלווה אל שורת יתרונות וחסרונות בלעדיות, לצד מאפיינים נוספים שהופכים את המצלמות למתאימות יותר בתרחישים ספציפיים. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי הדגמים השונים מגיעים בגדלים שונים, בעוד כי הגודל של החיישן יהיה זה שיקבע את היכולת של המצלמה לקלוט תמונה רחבה יותר בזווית הצילום.
  •  עדשה - דבר נוסף וחשוב לא פחות שיהיה עליכם לקחת בחשבון טרם הגעתכם אל מעמד הבחירה יהיה לבחור במצלמה עם עדשה שמתאימה לצרכים של הצלם. זאת בעוד כי ישנן מצלמות עם עדשות סטטיות, מה שאומר שנראות התמונה תהיה קבועה. זאת בשונה ממצלמות אבטחה מתקדמות יותר אשר מאפשרות כיוונוני זווית, ביצוע תקריבים וכיוצא בכך.
  • תאימות למערכת הקלטה ייעודית - הפרמטר האחרון שיהיה עליכם לוודא יהיה תאימות מערכת ההקלטה למצלמות עליהן שמתם עין. במילים אחרות - אי אפשר לחבר מצלמות עם מספר מסוים של קווים אל תוך מערכת הקלטה שלא תומכת באותו מספר, בדומה לכך שלא נוכל ליהנות מאיכות שמיעה גבוהה בסמארטפונים מהדור הישן.