אם בחירה של אינטרקום לעסק נראית לכם כמו פעולה טריוויאלית, אתם טועים טעות גסה. למערכות אינטרקום מודרניות יש השפעה ישירה לא רק כשזה נוגע לאבטחת העסק וניטור המבקרים בו אלא, במקרים רבים, גם על התפעול השוטף שלו.

כלים
מצלמת אבטחה
מצלמת אבטחה

 

בעולם הדיגיטלי בו הכול מתממשק להכול, מערכת אינטרקום לבית העסק היא מרכיב קריטי. במובנים רבים מערכת האינטרקום בשנות האלפיים היא מה שהיתה המרכזייה בשנות התשעים של האלף הקודם – שער הכניסה, הפנים של העסק וחלק מהותי מהתפקוד היומיומי שלו.

הכול מתחיל בביטחון

אבל לפני הכול בואו לא נשכח שהתפקיד המסורתי של מערכת האינטרקום הוא לספק לעסק וליושבים בתוכו מעטפת ביטחון. ברמה הבסיסית, מערכת אינטרקום בעסק מספקת מטריית הגנה הרתעתית. אנחנו שומעים (ולרוב גם רואים) מי נמצא בצד השני ויכולים לנטר את הכניסות והיציאות מהעסק ולמנוע כניסה של גורמים מפוקפקים. בפועל, מערכות אינטרקום מתקדמות מספקות מעטפת הגנה הרבה יותר מרשימה. לרוב, המערכות יהיו באינטגרציה עם מערכות האבטחה כמו מצלמות או גלאי עשן ונפח. באמצעותם ניתן לקבל התרעה מיידית ונקודתית. בעסקים הדורשים מידור והפרדה פנימית, מערכת האינטרקום מהווה נדבך חשוב גם באספקטים של 'ביטחון שדה' ושמירה על סודיות.

חלק ממערך התפעול של העסק

הנקודה האחרונה שהזכרנו בפרק הקודם נושאת בחובה גם משמעויות תפעוליות ולוגיסטיות. באמצעות מערכת אינטרקום מתקדמת עם אפליקציות מתאימות ותגי זיהוי אישיים, יכול בעל העסק גם לפקח על העובדים ולקבל משוב ברמה היומית. מאחר שהאינטרקום הוא שער הכניסה לעסק, מערכת מתאימה ומותאמת יכולה לחסוך הרבה בלגן בעבודה מול ספקים.

כשקיימת אינטגרציה מלאה, ניתן להיעזר במערכת האינטרקום כדי לקבל משוב שיווקי ואפילו לכרות מידע שיאפשר הפקת לקחים בהמשך (שעות שיא ולחץ, זמן המתנה של לקוח וכו').

איך בוחרים מערכת אינטרקום לעסק?

השלב הראשון בבחירת מערכת אינטרקום לעסק הוא הגדרת הצרכים. כדי להגדיר את הצרכים שיכתיבו את סוג מערכת האינטרקום האופטימלית לעסק שלכם, תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

האם בעסק שלכם יש הרבה מידע סודי או רגיש?

אם התשובה חיובית, אתם זקוקים למערכת אינטרקום שפועלת באינטגרציה מלאה עם מערכת האבטחה הכללית ועדיף שתהיה 'מערכת חכמה' שיודעת להבדיל בין אלה ש'מורשים' ו'לא מורשים'.

האם יש לכם חניון ספקים עמוס?

אם התשובה חיובית אתם זקוקים למערכת אינטרקום שעובדת באינטגרציה עם מצלמות היקפיות ושליטה על שער הכניסה החשמלי.

האם יש לכם צורך לנטר את פעילות הלקוחות בעסק?

אם התשובה חיובית אתם זקוקים למערכת אינטרקום שיודעת לדבר עם מערכות לעיבוד מידע והפקת דוחות.

צריך לזכור שגם תקציב הוא חלק מהמשחק, כמות היישומים והאפליקציות היא כמעט אינסופית. אבל כל שדרוג וכל מערכת גם מעלה את המחיר. לכן חשוב מאוד תמיד לעשות שקלול של עלות ותועלת וחשוב לבחור מערכת אינטרקום לעסק אצל גוף מקצועי ואמין. כמו למשל, ביסיקיור: 

http://www.bsecure.co.il/category/אינטרקום-2