להתחיל חיים משותפים אומר גם להתחיל את הצד הפיננסי שלהם – לאיפה תפקידו את הצ'קים מהחתונה וכמה זה יעלה לכם?

קרדיט: Shutterstock.
קרדיט: Shutterstock.

 

רננה פז

חתונה אומרת חיים משותפים – אבל מה בעצם מסתתר מאחורי האמירה הזו? מגורים משותפים אומרים שיש להתרגל לשגרת חיים חדשה: מי אחראי על ביצוע איזו מטלה? מתי קמים ומתי הולכים לישון? האם מורידים את מכסה האסלה בשירותים? מה אוכלים לארוחת ערב ואיך מחליטים במה לצפות בטלוויזיה. מלבד פרטים קטנים אלו ישנם גם כמה פרטים גדולים יותר שצריך להתארגן עליהם ובפרט – איך מסתדרים עם כסף? ישנם זוגות אשר מעוניינים לפתוח חשבון בנק משותף שכל הכנסותיהם יכנסו לאותו החשבון וכל הוצאותיהם יצאו מאותו החשבון. זוגות אחרים רוצים להשאיר חשבונות נפרדים לכל אחד מבני הזוג ואז צריך להחליט איך ומאיזה חשבון משלמים חשבונות? לאיזה חשבון מפקידים את הצ'קים מהחתונה? גם אם הזוגות החליטו שלא לפתוח חשבון משותף – ייתכן שירצו להעביר את חשבונותיהם לבנק קרוב יותר למקום המגורים המשותף אליו עברו – אם לא מספיק לבחור בקייטרינג הנכון, גם על דברים אלו יש לקבל החלטה.

דאגות ראשונות

מה מטריד זוגות צעירים סביב החתונה? לדוגמה איך יחזירו את עלויות מסיבת החתונה? ארגון חתונה יכול להגיע לסכומים נכבדים. גם אם ההורים עוזרים ומכסים חלק מהעלויות עדיין נותר לכסות את היתרה. חלק מהסכום יכול להגיע מהצ'קים שהתקבלו כמתנות חתונה – אולם כמה עמלה תשלמו רק על מנת להפקיד צ'קים אלו? לפעמים דרושה הפוגה כלכלית למציאת עבודה במקום חדש, לארגן רהיטים לבית, כלי אוכל או מוצרי חשמל בסיסיים. לפעמים חושבים על הקמת עסק משותף. בכל המקרים הללו – נזקקים להלוואה, ורצוי בתנאים נוחים.

כיום הבנקים מציעים מסלולים ייעודיים למתחתנים. במסלולים אלו, זוגות שהם לקראת או זמן קצר לאחר החתונה יכולים לפתוח חשבון בבנק – אפילו אונליין, לקבל הנחות על עמלות, להפקיד את הצ'קים והמזומנים מהחתונה ללא עמלה ואף לקבל הלוואה בתנאים נוחים במיוחד. פתיחת חשבון בנק באינטרנט אפשרית עבור חשבון בודד אולם תמיד ניתן לפעול בשלבים – ראשית לפתוח חשבון בנק עם כל ההטבות הנלוות אליו ולאחר מכן להוסיף לחשבון הבנק את בת או בן הזוג כשותף נוסף.

החלטות ראשונות

ישנם כמה מסלולים מקובלים עבור ניהול חשבון בנק לזוגות נשואים. ראשית, ייתכן שכל אחד מבני הזוג יחזיק בחשבון עצמאי. פתרון זה מקובל במיוחד עבור זוגות פרק ב' או כאשר אחד מבני הזוג מסובך בחובות והחזר הלוואות ואינו מעוניין להפוך את בת או בן הזוג אחראי לחובות העבר שלו.

במקרה בו מדובר בפרק ב', ייתכן ורצוי לפתוח חשבון משותף הדורש את חתימת שני בני הזוג על מנת לבצע פעולות בחשבון. החשבון המשותף הוא החשבון אליו כל אחד מבני הזוג מעביר סכום המוסכם על שניהם מידי חודש והוא זה המשמש להוצאות השוטפות של הבית: תשלום חשבונות, החזר משכנתא, שכר דירה, ביטוח דירה וכיוב'.

מסלול אפשרי נוסף שמוזכר גם במסלול הקודם הוא פתיחת חשבון זוגי בו נדרשת חתימת שני בני הזוג לביצוע פעולות בחשבון. פתרון זה מבטיח כי לא יבוצעו פעולות בחשבון ללא ידיעת בן הזוג השני. אין צורך להעביר כספים כי ההכנסות של שני בני הזוג נכנסות ישירות לחשבון זה. אפשרות נוספת בפתיחת חשבון זוגי היא האפשרות שבה כל אחד מבני הזוג רשאי לבצע פעולות בחשבון בעצמו, ללא צורך באישור מבת או בן הזוג. שיטה זו מקלה על בני הזוג את ההתנהלות היומיומית כיוון שכל אחד מבני הזוג יכול לבצע בעצמו את הפעולות הנדרשות כגון מתן צ'ק (נדרשת חתימה אחת ולא שתיים), פתיחת הוראת קבע או העברת כספים.

פתיחת חשבון בנק בקליק

במרבית הבנקים פתיחת חשבון בנק אונליין נעשית עבור חשבון פרטי ליחיד אולם הדבר אינו מעכב את קבלת ההטבות שמציע מסלול למתחתנים בבנק. כל עוד נפתח חשבון חדש של אדם שאין לו חשבון קיים או שמתווסף לחשבון קיים אדם נוסף חדש – ניתן לקבל את ההטבות שמציע מסלול המתחתנים.

מסלול מתחתנים בבנק מציע הטבות התפורות בדיוק לזוגות מתחתנים – החל משלב הפקדת הצ'קים והמזומן מהחתונה ללא עמלה, דרך פטור מעמלות בשנים הראשונות וכלה בקבלת הלוואה בתנאים נוחים במיוחד אשר תעזור לזוג המתחתן להסתדר בצעדיו הראשונים ביחד.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…