כבר כמה עשורים שענף קורסי הפיתוח למנהלים, צוותים ועובדים נהנה מהתפתחות מהירה, הניכרת הן במגוון הקורסים המוצעים, הן ברמתם המקצועית והן באפשרויות ייחודיות ומקוריות. אכן, לצד הכלים שמעוניינים להקנות לשדרת הניהול בחברה או בארגון, ישנה גם חשיבות להיותו של הקורס מעניין, מהנה ומאפשר הטמעה של למידה באמצעות חוויה.

כלים
קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

מה מפתחים בקורסי המנהלים

מטבע הדברים, כל קורס פיתוח מנהלים עומד בפני עצמו מבחינת התכנים והאפשרויות. למעשה, מרבית החברות הרציניות בתחום מציעות שורה של קורסים, או ליתר דיוק התאמה של עקרונות הבסיס והגישה המנחה לצרכי הארגון. כך למשל, את הקורסים ניתן להתאים למספר המשתתפים, לאופי הארגון ולערכיו, למסגרת השעות ולמסגרת התקציב. כמו כן ניתן לשים את הדגש על הכלים שרוצים להנחיל לשדרת הארגון, בין אם באופן כללי או עקב ראיית הצרכים שעולים מתוך תפקוד הצוותים בחברה, בעיות שהתגלו, יעדים קיימים וחדשים, פרויקטים ואתגרים שעומדים על הפרק וכן הלאה.

בין היתר, ניתן להתמקד בכלים כמו מצוינות ארגונית הנובעת ממשמעת ושיפור מתמיד, לקיחת אחריות ומתן דוגמא אישית, מעורבות בנעשה, יחסי אנוש, מסוגלות, דיוק, התייחסות הולמת לאתגרים, שינויים והזדמנויות וכן הלאה. מעבר לכך, ניתן להתמקד בכל הנושא של יחסי האנוש, צמיחה לתוך תפקיד המנהל, תכנון וקבלת החלטות, הפקת לקחים, האצלת סמכויות, ניהול זמן אישי וכן ועוד.

דוגמא לקורס מעניין וייחודי

כאמור, ישנם עשרות ומאות קורסי פיתוח מנהלים המוצעים לארגונים במשק המקומי. אחד המעניינים שבהם הוא הקורס של "הטייסת", ארגון הפועל בהשראת חיל האוויר הישראלי ואכן מורכב ממפקדים בכירים לשעבר בחייל, טייסים ואנשי צוות נוספים, המשתפים פעולה עם יועצים ארגוניים מהמובילים בישראל. מדובר בקורסים הניתנים להתאמה לצרכי כל ארגון, ומעל לכולם מתנוססת רוח המצוינות שכה מאפיין את חיל האוויר שלנו.

בתוך כך, מה שמייחד את הקורסים של הטייסת הוא שילוב של סימולטורים מהמתקדמים מסוגם בעולם, המדמים טיסה אמיתית על מטוס הקרב F16. את הסימולטורים בנתה החברה האמריקאית המייצרת את המטוס על מנת להקנות לפרחי הטייס והטייסים את החוויה הקרובה ביותר למציאות, לרבות טיסות מעל אזורים שונים בישראל. הסימולטורים אכן עומדים בליבם של הקורסים, המשלבים בשלבי הכנה למשימה ותדרוכים מקדימים, ביצוע, תחקירים והפקת לקחים. אין ספק שמדובר בחוויה יוצאת דופן מבין קורסי פיתוח המנהלים המוצעים בארץ, התורמת להפנמת הערכים, הכלים והלמידה שעוד מלווה את המשתתפים זמן רב לאחר מכן.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.