בכדי לזכות בעור פנים רענן, צעיר ובריא צריך קודם כל לדאוג לנקותו כמו שצריך מלכלוך, שאריות איפור, שומן טבעי וזיעה. בחברות שונות מציעים מגוון איכותי של פתרונות עבור ניקוי פנים, המתחיל ממוצרי ניקוי לרבות תכשירי פילינג עמוק בייתי, וממשיך לטיפולים קוסמטיים מתקדמים. כמו כן לפניכן מספר דגשים שיכולים לעזור בניקוי נכון של עור הפנים.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

התאמה לעור הפנים

יש לדעת כי כל סוג של עור נדרש לניקוי פנים שונה המתאים לו:

  • עור רגיל ומעורב- לעור פנים מעורב או רגיל יש לעשות שימוש בחומרי ניקוי איכותיים עשירים בחומרי הזנה וששומרים על איזון העור.
  • עור יבש- בעור פנים יבש יש צורך בניקוי עדין שאינו אינטנסיבי, באופן שלא יסיר מהעור את השומן הטבעי שלו. לשם כך יש לבחור בחומרי ניקוי עדינים שכוללים רכיבי לחות והזנה התורמים גם להגמשת העור.
  • עור שמן- עור פנים שמן יש לנקות עם חומרים שאין בהם אלכוהול, באופן שיסיר שומן עודף מהעור. כמו כן כדאי לעשות שימשו בחומרי ניקוי אנטי בקטריאליים שמונעים דלקות והופעת פצעונים ואשר מסייעים בכיווץ של נקבוביות העור.
  • עור רגיש- לעור פנים רגיש חשוב לבחור בחומרי ניקוי עם מרקם עדין ורך, שאין בהם חומרים משמרים, חומרי בישום או פרבנים.

תכשירי ניקוי מומלצים

בכדי לזכות בעור פנים נקי ובריא יש חשיבות רבה לבחירת תכשירי ניקוי איכותיים שאינם מכילים סבון או חומרי ריח וצבע מלאכותיים, ושמספקים מענה לטיהור וניקוי יסודי של עור הפנים  עם בסיס לחדירה יעילה של חומרים פעילים לתוך העור. התכשירים כוללים למשל:

  • פרקלינס- על בסיס שיטת ניקוי כפול מוצע תכשיר קדם ניקוי איכותי וייחודי המבוסס על תערובת של שמנים מהצומח. התכשיר מספק מענה מאוד יעיל להמסת והסרה יסודית ומלאה של שאריות לכלוך מעור הפנים. כמו כן הוא מספק מצע המאפשר פעולות ניקוי עם חדירה לעומק העור.
  • ספשל קלינסינג ג'ל- תכשיר ניקוי מקציף שמתאים לכל סוגי העור, התורם לניקוי עמוק יסודי ובריא של העור, המכיל תמצית לוונדר להרגעת העור, ואשר השימוש בו לא מייבש את עור הפנים ולא פוגע בשכבת ההגנה הטבעית שלו.
  • דיילי מיקרופוליאנט- תכשיר פילינג לפנים לשימוש יומיומי, עטור פרסים, שמתאים גם לעור רגיש, המסיר תאי עור מתים, מעודד ייצור תאי עור חדשים ומבהיר את העור, המכיל חומצה סליצילית, חומצה פיטית ופפאין, שאין בו חומרי צבע וריח מלאכותיים, מותיר את העור מלוטש, רענן וחלק.