ניקוב חורים באוזן ניתן לבצע בכל גיל, אך ישנה חובה לדעת לטפל באזור היטב. מי שלא יטפל בחור כמו שצריך, עלול למצוא את עצמו מסתבך עם לא מעט סיבוכים שונים. יש כאלה שמגיעים למצב שבו הם פשוט לא יכול לשים את העגיל באוזן בגלל הסיבוכים הללו. כך שאנו מציעים לכם להבין היטב מה נדרש מכם לעשות בכדי לטפל היטב בחור. כמובן שלא מדובר על פעולות סבוכות, כאלה שיביאו אתכם למסקנה כי מוטב לכם שלא לנקב חור באוזן. מי שיטפל בעגיל כמו שצריך, ירצה בשלב מסוים לעשות עגיל נוסף בגלל הייחודיות שהוא מביא איתו.

קרדיט: יח"צ
קרדיט: יח"צ

אל תמהרו להחליף את העגילים

הסבלנות שלכם הכרחית מאוד לפחות בתחילת הדרך. העגיל הראשון שאותו שמים לכם באוזן, הוא עגיל רפואי שאמור למנוע סיבוכים שונים. מומלץ מאוד שלא להחליף את העגיל הראשוני במשך חודש וחצי שלמים עד שהמקום עצמו יתרפא. לאחר מכן תוכלו להחליף את העגילים ולבחור את העגילים שהכי מתאימים לכם. אך אל תמהרו להחליף את העגילים הראשונים כי זה עלול להיות הטריגר שיוביל אתכם להתמודד עם סיבוכים שונים.

רצוי לא לגעת בעגיל שלא לצורך

אחרי שעושים חור באוזן ישנו את הרצון לגעת בעגיל כל הזמן. לפחות בשבועות הראשונים מוטב שלא תיגעו בעגיל יתר על המידה, כי הנגיעות המרובות עשויות לגרות את האזור. תנו לאזור להחליף בקצב שלו, ואל תגרמו לבעיות שונות להופיע. רק כאשר אין אפשרות אחרת, תוכלו לגעת בעגילים בזהירות יתרה. אך תנסו לעשות זאת בתדירות נמוכה ככל האפשר על מנת שתוכלו להיות רגועים. מי שלא יגע בעגילים יגיע למצב שבו האוזן תהיה הרבה יותר בריאה.

לחטא את העגיל בכל יום

החודשים הראשונים הם החודשים הכי מאתגרים בכל מה שקשור לטיפול בעגיל. כמו שמטפלים בקעקוע ובכל עניין אחר, כך בדיוק אתם צריכים לטפל בעגיל החדש. החיטוי של העגיל הכרחי מאוד על מנת למנוע זיהומים ואינפקציה. מי שלא יחטא את העגיל עלול בתוך מספר ימים למצוא את עצמו מתמודד עם בעיות רציניות. החיטוי של העגיל יתבצע על ידי "ג'ל להרגעת העור" שנמכר ע"י ואלורו.

בכל החמרה מקבלים ייעוץ

אתם מרגישים כי משהו לא כל כך תקין במצב של האוזן שלכם? מיד תלכו למקום שבו ביצעתם ניקוב חורים על מנת לקבל ייעוץ. מאוד יכול להיות כי אחרי שהם יראו את המצב של האוזן יהיה אפשר לקבוע מה נכון לעשות. אנשי מקצוע שעושים חורים באוזניים יודעים יותר טוב מכולם מה נכון לעשות. תפנו אליהם בכל פעם שאתם מרגישים כי משהו משמעותי עשוי לקרות. אחרי שהם ייעצו לכם מה נכון לעשות, יהיה אפשר להמשיך הלאה ולשמור על החור באוזן.