אחד המאפיינים הבולטים בתחום יישור השיניים הוא יישור שיניים שקוף בשיטת אינוויזֵליין (INVISALIGN). השימוש בשיטה זו צובר תאוצה בעשורים האחרונים. יישור שיניים שקוף הוא השיטה הטיפולית העדיפה על אורתודנטים ועל מטופלים כאחד. בעולם שבו המראה החיצוני הוא כרטיס ביקור חשוב ביותר, גם התחום הרגיש של הטיפולים האורתודנטיים מחויב לכך, והדבר ניכר במוצר הייחודי הזה.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

תהליך יישור השיניים הוא חשוב וחיוני. ניסיונו וכישוריו של האורתודנט נחוצים להצלחתו של הטיפול. מחויבותו של המטופל לתהליך הטיפול ולדרישותיו יבטיחו את הצלחתו כיוון שההחלטה לטפל בשיניים איננה פשוטה ובדרך כלל מגיעים אליה לאחר חשיבה מעמיקה ובדיקה יסודית של כל האפשרויות.

רק טבעי שילדים ומבוגרים יחששו מפני פגיעה בשלמות המראה שלהם ומקשיים אפשריים המאפיינים טיפולי שיניים בכלל וטיפולים אורתודנטיים בפרט. עם זאת חשוב לזכור שהטיפול האורתודנטי התקדם מאוד בעשורים האחרונים, וכיום הוא מגוון דיו ויכול להציע מענה לכל מצב רפואי ולכל העדפה אסתטית. כן, אסתטיקה היא לא מילה גסה בתחום האורתודנטיה. להפך, היא רכיב מהותי בתהליך ומקילה את הקשיים הנובעים ממנו. ובדיוק בשל כך חשוב שתבחנו את האפשרות ליישור שיניים שקוף.

אז אם אתם סובלים משיניים לא ישרות, מרווחים בין השיניים וממנשכים לא תואמים, סביר מאוד שרופא השיניים שלכם ימליץ לכם על טיפול ליישור שיניים שקוף בשיטת אינוויזליין כפתרון אפשרי.

מהו גשר אינוויזליין שקוף?

גשר אינוויזליין שקוף הוא אביזר פלסטיק מיוחד המיישר את השיניים בלי להשתמש בסמכים ומתכות. מדובר בגשר שקוף המיוצר בהתאמה אישית, מורכב ישירות על שיני המטופל ובחלוף הזמן מניע אותן בעדינות למנח הנכון שלהן. כיוון שזהו גשר שקוף שנשלף מהפה בעת האכילה או הצחצוח, הוא כמעט אינו נראה לעין המתבונן.

הגשר השקוף מיוצר כיחידה אחת ומתאים במדויק למידות הפה, הלסת והשיניים של המטופל. מדי כמה שבועות או חדשים יקבל המטופל גשר חדש שמתאים למנח השיניים שלו בזמן הנתון. השימוש היום־יומי בגשר הוא פשוט, קל ונוח. גשר האינוויזליין עשוי פלסטיק ללא ביספינול A ולפיכך בטוח לשימוש בתוך חלל הפה.

ככל הטיפולים ליישור שיניים המוצעים כיום במרפאת האורתודנט, גם גשר אינוויזליין שקוף נועד לטפל בבעיות רבות ומגוונות כמו שיניים לא ישרות, בליטת יתר של השיניים העליונות או התחתונות, רווחים בין השיניים או מנשכים לא תואמים. אם הבעיות הללו אינן מטופלות הן עלולות לגרום להרגלי לעיסה לקויים, לצמיחה לקויה של הלסתות, לריבוד שיניים, להפרעות בדיבור ולחוסר שביעות רצון של המטופל ממראה שיניו. גשר אינוויזליין שקוף מבטיח טיפול הולם וראוי בבעיות הללו ומציע יתרון נוסף וייחודי – המראה הדיסקרטי שלו מסייע למטופל ליהנות ממראה טבעי, נקי ואסתטי ומבטיח לו טיפול איכותי.

המראה האסתטי של גשר האינוויזליין השקוף

כיוון שמטופלים רבים חרדים לשלמות המראה שלהם ולא רוצים להתבייש כשהם מחייכים, גשר האינוויזליין השקוף מוצע להם כברירה טיפולית, ובדרך כלל ההצעה הזו מתקבלת מיידית. הגשר השקוף הוא אמצעי טיפולי יעיל ליישור שיניים, והוא משתלב היטב בפה, מתמזג עם הצבע הטבעי של השיניים ושומר על המראה האסתטי של השיניים בפרט והפנים בכלל.

גם מבוגרים וגם ילדים יכולים להרכיב גשר אינוויזליין וליישר את השיניים בתהליך מהיר יחסית. הגשר השקוף סוגר את הרווחים בין השיניים ומטפל בשיניים בולטות או לא ישרות. לאחר הערכת מצב הפה והלסת של המטופל והכנת דגם בהדמיית מחשב ישלח האורתודנט את הוראות הייצור למעבדה, והמטופל יקבל גשר מותאם להרכבה מיידית ונוחה.

שמירה על היגיינה כתנאי להצלחת הטיפול

לפני הטיפול הראשון יש לבקר אצל השיננית ואצל רופא השיניים כדי לוודא שאין הצטברות של אבן ולכלוך בשיניים ואין צורך בסתימות או בטיפולים אחרים העלולים לעכב את התהליך האורתודנטי. משך הטיפול האורתודנטי בגשר האינוויזליין השקוף הוא שנה לפחות, אך הדבר תלוי במצב השיניים של המטופל. שמירה על היגיינה היא תנאי מהותי להצלחת הטיפול. הקפדה על היגיינת הפה וניקיון תכוף של הגשר תִמנע הצטברות מזון בו ותפחית את הסיכוי להתפתחות זיהומים בחלל הפה.

גשר אינוויזליין שקוף הוא  השיטה המהירה והיעילה ביותר ליישור השיניים, לתיקון ליקויי המנשך ולשיפור מראה הפה. אם המטופל מקפיד על הוראות הניקוי וההיגיינה, התהליך כולו לא יפגום באורח החיים שלו ובבריאותו ויאפשר לו ליהנות ממראה טבעי ורגיל.