הסתגרנו, היינו בתוך הבית, והתבודדנו אבל עכשיו זה הזמן לארוז מזוודות ולצאת לחופשה מפנקת עם כל המשפחה. הצפון ובעיקר הגליל העליון, מושלמים למטרה זו. ישנם נחלים ונהרות מדהימים, הרים עוצרי נשימה ואוכל ייחודי שקשה למצוא בשאר המקומות בארץ. בעיקר אם מחפשים בשר מיוחד לעל האש.

כמות הבילויים האפשריים בצפון בלתי נתפסת, יש לאזור זה בארץ כל כך הרבה להציע ועל כן, תכנון חופשה מושלמת בצפון יכולה להיות משימה קשה ומבלבלת. אך אין צורך לחשוש או להילחץ מתכנון של חופשה, וכאן תוכלו למצוא המלצות וטיפים למציאת הבילוי האולטימטיבי בשביל משפחתכם.

איפה לאכול בחופשה בצפון?

חופשה טובה נמדדת בכמות ואיכות הזיכרונות שנוצרו בה יחד עם האנשים שאתם אוהבים. לכן, על מנת לייצר את החופשה המושלמת, יש לאוכל חשיבות מכרעת – אנו אוהבים אותו מאוד, ויש שיגידו שאנו אפילו לא יכולים לחיות בלעדיו. אפשר ללכת למסעדה כמו כל אחד אחר, אבל מה הכיף בזה?

הרי במה אנחנו, הישראלים, טובים יותר מכל אחד אחר? להכין על האש! לא רק שלעשות על האש הרבה יותר זול מללכת למסעדה, הוא גם הרבה יותר טעים (אם יודעים מאיפה להשיג את חומרי הגלם הנכונים).

כשמדובר בקניה של חומרי גלם ל-על האש, ישנם מספר מקומות מאוד טובים, אז קשה לטעות. מעדניה מומלצת שיש בצפון היא "המעדניה" (כן כן, זה השם). "המעדניה" שיושבת בקיבוץ דפנה מציעה מגוון רחב של בשר מיושן, גבינות ויין.

איך למצוא מקומות לינה בצפון?

הלינה הינה החלק החשוב ביותר בכל חופשה (מלבד האוכל כמובן) מאחר שאם לא נקבל שנת לילה טובה, לא יהיה לנו כוח לטייל, לצאת לאטרקציות ולהסתובב באזור. 

אז מהן האופציות שלנו?

הלינה הינה החלק החשוב ביותר בכל חופשה (מלבד האוכל כמובן) מאחר שאם לא נקבל שנת לילה טובה, לא יהיה לנו כוח לטייל, לצאת לאטרקציות ולהסתובב באזור. סיבה נוספת לדאוג למקום לינה איכותי היא שאם המזג אוויר לא ישתף אתנו פעולה בטיול, יהיה לנו מקום נוח וכיפי להישאר בו ולשחק משחקי קופסא, לראות נטפליקס או סתם לעשות שנ"צ .

אופציה ראשונה היא כמובן בית מלון – מצד אחד, לובי בתי המלונות מהווים חלל שיתופי בין מספר רב של משפחות, ועל כן הפרטיות קצת נפגעת, אך מצד שני, יש שלל ביקורות באינטרנט ואפשר למצוא את הבית מלון עם הדירוגים הגבוהים ביותר.

אופציה נוספת היא צימר פרטי – מושלם לאלו מכם שמעדיפים את השקט שלהם על פני הכל. מאחר וכל אזור הצימר שייך לך ולמשפחתך, החיסרון הוא שאולי יהיה קשה למצוא דירוגים באינטרנט והמחיר כנראה יהיה יותר גבוה.

מה לגבי בילויים?

אחרי שישנו ושבענו, יש לנו (ובעיקר לילדים שלנו) מלא אנרגיה להוציא, אז מה אפשר לעשות בצפון? כל מה שאפשר לעשות במרכז, ועוד! לדוגמה, אפשר ללכת לקייקים, לצאת לטיול בשטחים הנרחבים והמרהיבים של רמת הגולן, לעשות סיור מודרך באגמון החולה או לעלות על הר החרמון וליהנות מהשלג ולהרגיש טיפה באירופה.

אז למה אתם מחכים? צאו לחופשה הבאה שלכם בצפון הארץ!

צילום: מורן קורן