בעידן המודרני השיטות להגדלת הפעילות העסקית והדרך להגיע ללקוחות השתנו מקצה לקצה. היום הכול מושתת על הנושא שיווק דיגיטלי ובאמצעותו מקדמים את הפעילות של העסקים השונים על פי תחום העיסוק של כל אחד מהם.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

המטרה היא לסחוף גולשים חדשים לאתר

אתר האינטרנט הוא הלב הפועם של העסק עכשיו יותר מתמיד. האתר הוא זה שאחראי לרבדים רבים של עשייה ולכן כאשר מקימים אתר אינטרנט דואגים שהוא יהיה מעוצב מקצועי, יהיו בו כל הקטגוריות הנחוצות והכי חשוב, מקודם אורגני בגוגל בשביל שהגולש יוכל להיכנס לאתר ייהנה ממגוון נתונים ומידע. בדרך זו הגולש נהנה לשהות באתר וקיימת סבירות גבוהה שייכנס אליו שוב, כאשר יהיה לו צורך במידע מקצועי נוסף.

כדי שגולשים חדשים ייחשפו לכל אתר אינטרנט, שירותי קידום אתרים מבצעים פעולות קידום. אופטימיזציה של שיטות הקידום השונות תוביל לכך שהאתר יהיה נגיש להרבה יותר קהלים.

שיטות חדשניות לקידום אתרים

קיימות שתי שיטות קידום עיקריות אשר פועלות בדרכים שונות כדי לקדם את העסק, האחת היא קידום אתרים אורגני והשנייה היא קידום ממומן.

קידום אורגני

קידום אורגני הן פעולות אשר מבצעים אנשי מקצוע שמספקים שירותי קידום אתרים מאחורי הקלעים, תוך מטרה להעלות את הדירוג של כל עמודי האתר של הלקוח שלהם. כאשר מיקומו של האתר הוא בדף השני או השלישי במנוע החיפוש של גוגל במילת מפתח ספציפית, גולשים חדשים לא יגלו אותו לעולם. לכן מקדם אתרים מבצע המון פעולות שונות אשר גורמות לגוגל להקפיץ את מיקומו של האתר קדימה בתוצאות. כמובן שלא מדובר בהוקוס פוקוס, זה תהליך שלוקח זמן ולפעמים יכול לקחת עד לתחילת קבלת תוצאות מס' חודשים של עבודה. אך כאשר מבצעים את כל הפעולות הנכונות, קידום אורגני עובד ותוך פרק זמן מסוים האתר יגיע לאחד המקומות הראשונים בדף הרלוונטי.

עקב כך כמות הכניסות של גולשים לאתר תהיה גבוהה מאד. יש כאלה שייכנסו לדקות מועטות, אחרים ישהו בו זמן רב, יהיו כאלה שירכשו מוצרים וגם נוספים שייכנסו במועד מאוחר יותר שוב ושוב לאתר.

קידום ממומן

קידום ממומן זה מסע פרסום אשר מבוסס על תקציב חודשי שקבע הלקוח. משרד השיווק הדיגיטלי מבצע מחקר מתחרים ומילות מפתח ומנסחת מספר מודעות לגוגל ומי שמחפש שירות/ אתר בנושא מסוים נתקל במודעות הללו ובאמצעותם מגיע לאתר האינטרנט ומבצע רכישה או הזמנת שירות. המודעות הללו כוללות דפי נחיתה מושקעים אשר מסקרנים את הלקוחות ולכן הם ממשיכים הלאה ומגיעים לאתר של החברה.

היתרון הגדול של קידום ממומן הוא שקיימת אפשרות לפלח את האוכלוסייה ולבצע קמפיין פרסומי ממוקד לסוג ספציפי של אוכלוסייה כמו לדוגמה להורים לתינוקות, לאלו שגרים בערים מסוימות, לקבוצת גיל כמו לבני נוער ועוד. בדרך זו מבצעים מסע פרסום ייעודי שהוא בדרך כלל מצליח מאד ולא פונים כלל לפלח האוכלוסייה שהמוצר אינו רלוונטי עבורה. במהלך הפעילות הפרסומית אנשי המקצוע עוקבים אחר התוצאות על פי מדדים שונים ובזמן אמת יוצרים שינויים, כדי לשפר את התוצאות.

מילות מפתח

שתי שיטות הקידום מבוססות על מחקר מילות מפתח שבהן משתמשים בדרך כלל הגולשים. לאחר שהזמנתם שירותי קידום אתרים איש המקצוע מבצע מחקר מילות מפתח רלוונטיים, שותלים אותם בתוך מאמרי התוכן השונים ובדרך זו מעלים את מיקומו של האתר לאחר הסריקה של גוגל.