לא מעט אנשים נתקלו או יתקלו במצב של אבדן תמונות, אבדן של מידע, של סרטונים, הקלטות, תוכניות או שרטוטים , מחיקה של עבודות וכולי. במקרה כזה נראה שהעולם קורס! אבל מה עושים במצב כזה? הנה מספר פעולות מומלצות:

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

פניה אל המומחים - במידה ואינכם מצליחים לשחזר מידע ונתונים מכל מכשיר או מערכת: מומלץ לפנות אל מומחים בשחזור מידע. מומחים בתחום ידעו כיצד לבצע שחזור מידע שאבד וגם לספק לכם  תוצאות טובות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות לשחזור מידע.

אל תפתחו או תנסו לתקן מכשירים אם אינכם יודעים כיצד - התעסקות במכשור שהמידע שבו אבד עלולה לגרום לנזק נוסף. אם מכשיר נהרס, קרס, נרטב, אם וירוס תקף את המחשב או בכול מקרה חירום, נסו להעביר כמה שיותר מהר את הציוד למעבדה. התעסקות לא מקצועית במכשירים יכולה לגרום למידע שנשאר במכשיר להעלם.

בחרו אנשי מקצוע מנוסים  - בחרו אנשי מקצוע שיודעים לספק לכם את השירות הדרוש לכם מכול. בחרו מומחים על פי הצורך, כמו כאלה שיודעים לבצע שחזור מידע מטלפון סלולרי, לסייע במקרי חירום כמו בעת וירוס כופר,  בחרו מומחים שיכולים לשחזר תמונות או מידע מכרטיס זיכרון, בדקו האם אפשר לשחזר קבצים, קלטות גיבוי ושאר סוגי המדיה.

זקוקים לשחזור חקירתי? ככה בוחרים את המומחים - כשאתם בוחרים מעבדה לשחזור מידע חשוב לבחור מקום שמבצע שחזור חקירתי וחוות דעת מומחה לבית המשפט בעת הצורך. בחרו את מי שיכול לטפל בכל מערכת הפעלה אפשרית ובכול סוגי התקלות החל מתקלות פיזיות עד לוגיות.

התייעצו עם אנשי המקצוע בטלפון - לעיתים שיחה טלפונית על המומחים יכולה לפתור את הבעיה מבלי שתצטרכו להעביר את המכשיר לשחזור. בדקו איזו מעבדה תספק ייעוץ טלפוני בחינם.

בחירת מעבדה טובה - זה נכון שבעת תקלה ואבדן נתונים אנו נרצה לפנות מיד לעזרה, אבל חשוב לבחור נכון. בחרו חברה מנוסה שיש בה מקצוענים שיודעים לשחזר נתונים מכל מכשיר ויודעים לשחזר מידע גם עבור מוסדות גדולים וגם עבור הלקוח הממוצע. לדוגמא: כיום יש מומחים שמנוסים בשחזור דיסק קשיח, בחרו מעבדה מנוסה שפועלת בארץ משך שנים ויודעת לעבוד עם כל סוגי הלקוחות ועם כל סוגי התקלות. אם אתם חוקרים בחרו את מי שיש לו ניסיון בשחזור חומר חקירות. בחרו את מי שיכול לספק שחזור של יותר מ90 אחוזים או אי חיוב במידה ואין תוצאות. וודאו כי מדובר במקום מאובטח ששומר על הפרטיות שלכם, וודאו כי למומחים יש מאגר של חלקי דיסקים, מעבדה מאובטחת כי הם יכולים לספק דוח אודות השחזור ושירות מושלם ובטוח. כך תוכלו לפעול נכון בעת תקלה.