שחזור מידע ממוחשב הוא עסק ביש, בעיקר עבור מי שאינו איש מקצוע שמגיע מהתחום. עם זאת, זה לא אומר שלא כדאי להכיר את המושגים השונים ולהבין לפחות באופן בסיסי איך מתבצע התהליך. ראשית, נסביר על שחזור המידע עצמו; העולם שלו מתחלק לשתי קטגוריות עיקריות – שחזור פיזי ולוגי. ההבדל הוא ששחזור לוגי מתמקד בשחזור תוכנות על גבי המחשב, בעוד ששחזור פיזי משמעותו החלפת חלקים במחשב עצמו או בדיסק הקשיח, בכדי לפתוח גישה למידע שנחשב לאבוד.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

אז איך מתבצע שחזור מידע

איך שחזור מידע מדיסק חיצוני קשיח בעצם נעשה? זה אפשרי בכלל? יש כמה דגשים שכדאי לקחת בחשבון בכדי לוודא שעושים זאת נכון ובהצלחה. כעת, נפרט אותם:

  • מעבדה שיש בה חלקים – לעתים, מה שצריך לעשות זה לפרק את הדיסק הקשיח בכדי להחליף בו חלקים פיזיים. שחזור פיזי, זוכרים? לא תוכלו לעשות זאת בלי למצוא מעבדה שמחזיקה באופן נגיש את החלקים הללו, על כן כדאי להקפיד על כך בחיפושים.
  • שקיפות – כשפונים לאיש מקצוע בכל תחום, השקיפות היא קריטית. נרצה להבין בדיוק מה אנשי המקצוע מתכננים לעשות בכדי לתקן את הבעיה. כלומר, נרצה לפנות למעבדה שבה ידברו אלינו בז'רגון ברור ולא כזה שרק מי שמגיע מהתחום מבין.
  • העלאה לענן – זו אפשרות נוספת שתסייע לכם גם לגבות את הקבצים המשוחזרים, וכך למנוע את הסטרס הזה בפעם הבאה שחלילה מתרחשת תקלה. אם אין לכם מושג מאיפה להתחיל בקשו מהמעבדה לעשות זאת עבורכם או לפחות להפנות אתכם לענן אמין וידידותי למשתמש, כך שתוכלו לעשות זאת בעצמכם.
  • מה הסיכוי שזה יצליח?שחזור מידע הוא תהליך ארוך ומסובך, שלמרבה הצער לא תמיד מצליח. מעבדה אמינה ומקצועית תדאג שוב להיות שקופה מולכם גם בנושא הזה; לאחר בדיקה מוקפדת ואיתור הבעיה, אנשי המקצוע יוכלו לחזות את סיכויי ההצלחה של תהליך השחזור וגם לפרט אותם בפניך, כדי שהיה ברור על מה ייגבה התשלום והאם בכלל יש טעם.

האם אפשר לעשות בו שימוש חוזר?

שחזור מידע הוא כאמור אפשרי, אבל כדאי להתכונן לכך שסביר שלאחר שחזור דיסק קשיח חיצוני לא יהיה ניתן להשתמש בו שוב. לאחר שמחלצים את המידע ממנו, אי אפשר הרי באמת לסמוך עליו שימשיך לבצע את עבודתו נאמנה ולכן, כדאי להעביר את המידע לדיסק קשיח חדש ועל הדרך גם לדאוג לגיבויים נוספים ליתר בטחון; בענן, בדיסק-און-קי, בדיסק קשיח נוסף ועוד.

ככל שיהיו יותר גיבויים לקבצים החשובים כך לא תהיו מופתעים מידי בפעם הבאה שתצוץ תקלה, ותדעו שכל המידע שלכם מוגן ובטוח במקומות נגישים. אז למה אתם מחכים? זה הזמן ללמוד כיצד לגבות את המידע היקר לכם, ולהמשיך לעבוד ולהתקדם בראש שקט.