קידום אתרים בגוגל הוא דבר חשוב מאוד. כל בעל אתר יודע כי ללא תהליך של קידום האתר שלו, לא תהיה בו תנועה מספקת של גולשים שמהווים את קהל היעד הפוטנציאלי של העסק. בכדי שהאתר של העסק יופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, חשוב מאוד לקדם אותו באמצעות שיטות שונות. קידום אורגני בגוגל כולל בו מגוון רחב של פעולות שונות שיש לבצע הן בתוך האתר והן מחוץ לאתר כגון: הזנת תוכן לאתר שמעניק ערך לגולש, עיצוב חווית משתמש, בניית קישורים ועוד. כמובן שחשוב מאוד לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום קידום אתרים וזאת בכדי שעבודת הקידום תסב את התוצאה הטובה ביותר. אחד השירותים החשובים המוצעים כאמור במסגרת שירות קידום אתרים הוא שירות בניית קישורים. מדובר על שירות שבמסגרתו באמצעות טכניקות שונות הוא יגדיל את כמות ואיכות האתרים ברשת שבוחרים לקשר אל האתר שלכם.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

בניית קישורים- במה מדובר?

כאשר מדובר על קישורים נכנסים או קישורים יוצאים, מדובר בעצם על הפניה שמבצע עמוד אינטרנט אחד לעמוד אינטרנט אחר. הקישור יכול לצאת מטקסט שנמצא בגוף המאמר ומוטמע באתר המקור,, מתמונה, מתפריט באתר, מתפריטי צד ועוד. הקישור לא חייב להוציא את הגולש לחלוטין מהאתר וברוב העמודים מוטמעים קישורים שמסייעים לגולש לנווט בתוך האתר עצמו, כלומר: קישורים פנימיים. ניתן לחלק את הקישורים לשני סוגים: קישורי Follow או Dofollow, מדובר על קישורי ברירת המחדל והם למעשה מאותתים למנוע החיפוש שהוא יכול לעשות שימוש בהם בכדי  לחשב את ערך הדירוג של הדף המקושר. ניתן להיעזר בקישורים בכדי לדרג עמוד שמקושר בדפי תוצאות החיפוש.

הסוג השני של הקישורים מתחלק למספר תתי סוגים מסוג nofollow. מדובר על קישור אשר בעל אתר שבו הוא מוטמע מבקש ממנועי החיפוש שלא לעשות בו שימוש לצורך חישוב הערך של הדף בשל סיבות שונות כגון: יתכן שמדובר על קישור אשר מצוי באזור שבו מתאפשרת עריכה למבקרים באתר או שהמקור של הקישור או בבאנר פרסומי ועוד.

מושג נוסף שחשוב להכיר בהקשר של בניית קישורים חיצוניים הוא אנקור טקסט או טקסט עוגן. מדובר על טקסט שכאשר לוחצים עליו הגולש עובר מדף  המקור  לדף היעד. להרכב של מילות המפתח בטקסט העוגן ישנה חשיבות משמעותית בקידום של האתר.

כיצד בונים קישור?

בניית קישורים יכולה להתבצע בצורה עצמאית או באמצעות שיתוף פעולה בתשלום או בחינם. קניית קישורים נפוצה מאוד כיום. ניתן  לפנות לבעלי אתרים שונים ברשת ולבקש מהם להטמיע באתר שלהם מאמר עם קישור יוצר לאתר שלכם באתר שלהם. האפשרות השנייה היא להקים אתרים מעין אלה באופן עצמאי ולחזק את האתר דרכם. האתרים הללו  נקראים: אתרי תמיכה. חשוב לדעת כי אם אינכם יודעים כיצד לעסוק בקידום עצמאי לרבות בקישורים בצורה מקצועית, לא כדאי שתנסו לבנות אתרי תמיכה באופן מקצועי וחשוב שתפנו לחברה מקצועית ואמינה בתחום קידום אתרים לרבות בניית קישורים.

כיצד גורמים לבעל אתר להזין קישור שלכם באתר שלו?

כיום יש לא מעט אתרים ברשת האינטרנט שבוודאי הייתם רוצים לקבל מהם קישור. הדרך הטובה ביותר היא לייצר ערך גדול באמצעות תוכן כך שבעלי אתרים ירצו לקשר אליכם. דרך נוספת היא להחליף קישורים. החלפת קישורים כדאי לבצע דרך צד שלישי שככן, מדובר על פי פעולה שאסורה בהתאם להנחיות של גוגל.  שיטת החלפת קישורים היא בעלת חסרונות שכן, היא צורכת זמן  יקר שבו פועלים בכדי לנסות ולאתר בעלי אתרים אחרים שיהיו מעוניינים לבצע את ההחלפה. מעבר לכך, פעולת ההחלפה היא לא באמת חינמית שכן, יהיה לכם צורך להקצות שטח באחד מהנכסים הדיגיטליים שיש לכם לפרסם אמרי אורח של אחד הצדדים בעסקת ההחלפה.

דרך נוספת היא קניית קישורים. רכישת קישורים מהווה את אחד הדרכים היעילות ביותר לבניית פרופיל קישורים. בדרך כלל ברכישת קישורים מול גוף שיש לו ניסיון בעסקאות מהסוג המדובר. רכישת קישורים מאפשרת לקבל קישורים מאתרים סמכותיים ועל כן הקידום יהיה יעיל ואפקטיבי יותר.

דרך נוספת שבאמצעותה ניתן לשכנע בעל אתר לקשר אליכם ממאמר שיוטמע באתר שלו היא באמצעות איתור קישורים  שבורים שמצויים באתר שלו.

דגשים שחשוב לשים לב אליהם בבניית קישורים

אם החלטתם להרחיב פרופיל קישורים באתר שלכם, הנה כמה דברים שחשוב שתשימו לב אליהם:

יש להקפיד שהאתר המקשר יהיה רלוונטי לאתר המקושר וניתן להסביר את הקשר בצורה פשוטה.

כדאי לקבל קישורים מאתרים ברי סמכות בתחומם שישפרו את מדד הסמכות של האתר.

חשוב להקפיד על תדירות סבירה של בניית קישורים.

כדאי לגוון בטקסט עוגן של הקישורים, במקורות של הקישורים, בסמכות של האתרים המקשרים, במיקום של הקישורים בתוך הטקסט ועוד.

חשוב להקפיד שפרופיל הקישורים יראה כמה שיותר טבעי.

חשוב מאוד שהקישורים יהיו בעלי תוכן וערך.

בכדי לבנות פרופיל קישורים מקצועי ואיכותי כדאי וחשוב מאוד לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום קידום אתרים.