חומרי אפוקסי נחשבים לחומרים נפוצים במיוחד וניתן לראותם במקומות רבים כמו חנויות או מוסכים- על השימושים השונים שלהם- בכתבה הבאה.

כלים

 

מהם חומרי אפוקסי?

רגע לפני שנדבר על השימושים השונים של חומרי אפוקסי, הנה הסבר על החומר- אפוקסי או בשמו המלא פוליאפוקסיד הוא חומר המתקשה ביחד עם חומרים אחרים ונחשב לאחד החומרים הנפוצים ביותר וניתן לראותו בחנויות, מוסכים או תעשיות. מדובר על חומר הכולל יתרונות רבים, מה שהופך אותו פופולרי בקרב קהלים רבים.

מהם הסוגים הפופולריים ביותר?

כאמור, חומרי אפוקסי נחשבים לחומרים נפוצים במיוחד וניתן להבחין בסוגים שונים. כעת נפרט את הסוגים השונים:

אפוקסי רב שכבתי: מדובר על שיטה אשר ניתן לראותה בעיקר במבנים תעשייתיים ומוסכים. במסגרת בניית רצפת אפוקסי מפזרים על גבי השכבות העליונות  גרגרי קוורץ או שברי זכוכית במטרה ליצור זכוכית כדי למנוע מצב של החלקה.

כולל פילוס עצמי: מדובר על שיטה נפוצה לעיצוב רצפות. בסיומו של התהליך ניתן להגיע לשכבת אפוקסי הכוללת משטח אחיד.

עמיד כימי: מדובר על אפוקסי הכולל ציפוי ייחודי אשר עמיד בפני חומרים כימיים. באמצעותו ניתן למנוע ספיגה של החומרים ברצפה.

אפוקסי צמנטי: מדובר על סוג הכולל ציפוי טרצו צמנטי למטרות עיצוב ללא פשרות.

בשל העובדה כי כיום קיימים סוגים שונים יש חשיבות עליונה להתייעץ עם מומחים בתחום רגע לפני בחירת החומרים. התייעצות עם מומחים בתחום תסייע בבחירת הסוג המתאים ביותר וכך יהיה ניתן ליהנות מתוצאה מתקדמת.

השימוש בחומרים בעת בנייה

חומרי אפוקסי נחשבים לחומרים המיועדים לצורך בנייה. החומרים מיועדים לייצור דבקים, חומרי מילוי או חומרים מורכבים. עיקר החשיבות של החומרים הוא ביצירת ציפויים של רצפות, קירות או משטחים וגם מכשירי חשמל שונים. התעשייה של החומרים נחשבת לאחת התעשיות הגדולות ביותר ומוערכת בסכום של 15 מיליארד דולרים מדי שנה. הציפוי יהיה חיצוני וברוב המקרים יהיה חשוף לכולם.

מכאן, יש חשיבות עליונה כי הציפוי יעמוד בדרגה אסתטית גובה. באמצעות בחירת חומרים נכונה ניתן למצוא את החומר המתאים ביותר ולבטא את הטעם העיצובי של רבים.

מדובר על חומר ידידותי לסביבה

המאפיין המרכזי של חומרי אפוקסי הוא בהיותם חומרים חזקים ומצטיינים בכושר הדבקה עוצמתי ועמידות לחום וחלודה. רמת ההתכווצות שלהם נמוכה והם קלים לעבודה. מדובר על אחד החומרים הטרנדיים ביותר אשר ניתן לראותם בבתים רבים.

המפתח מתחיל בבחירת חברה איכותית

חומרי אפוקסי מיועדים לשימוש במהלך בנייה או שיפוץ מבנים וקיימת חשיבות עליונה לבחור את החברה המקצועית ביותר המבצעת את הציפוי באמצעות אפוקסי. בתחום הבנייה או השיפוץ יש מומחים בתחום וגם אנשים שאינם מומחים והעבודה שלהם עשויה לפגוע ביתרונות של החומרים ולכן החשיבות צריכה להיות בבחירת חברה מקצועית ובעלת ניסיון רב.