אם אתם עוסקים בשיפוצים, אתם מתעסקים עם רובה. אין דרך לעקוף את זה, החומר הזה זמין, נגיש, ועושה את העבודה, בעיקר כאשר משתמשים בו נכון, בזמן הנכון, ובמקום הנכון. רובה אפוקסית הינה חומר איכותי במיוחד, מלכת הרובה, וההזדמנות שלכם לעבוד בצורה נקיה, עם פינישים יפים, גימור שלא רק נראה טוב, אלא אוטם כמו שצריך.

למי שלא מבין על מה אנחנו מדברים, בואו נפרט: הרובה הינה חומר מאוד ספציפי, שנועד להיכנס בין החריצים שבאריחים, ברצפה, בקירות וכיו"ב, ולשמש כ"באפר" מחבר. מסיבה זו, הרובה צריכה להיות גמישה בהתחלה, ואז נוקשה ועמידה לאורך זמן, בייחוד אם היא הולכת לפגוש חומרים שונים, ובעיקר מים.

כלים
קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

איך מיישמים רובה אפוקסית

כמו כל חומר מתקדם, הרי שגם רובה אפוקסית תיתפס ותתפקד בצורה הטובה ביותר כאשר היא מיושמת בהקפדה על כללי עבודה מסוימים. לפניכם סדר העבודה ביישום הרובה, כל רובה, ובטח אפוקסית. שימו לב שזו רק המלצה, ובסופו של דבר, חשוב שתבדקו מול החברה המוכרת את המוצר מה הדרך הנכונה ביותר ליישם אותו בעבודה:

הוציאו בין החריצים את כל האבק והחלקיקים החופשיים, שיעלו מעלה על המשטח. נקו היטב את המשטח עם סמרטוט רטוב, ונסו לסלק כמה שיותר לכלוך, אם אפשר את הכול. לושו את הרובה היטב בכדי לייצר מרקם סמיך, ממש כמו בצק עשיר, שלא יהיה נוזלי או דליל. יישמו את הרובה בחריצים והרשו לה להתייבש לפחות לעשרים דקות, לעיתים אף יותר, תלוי במזג האוויר, בסוג הרובה וכיו"ב. לאחר הייבוש, עברו על העבודה עם ספוג בכדי להחליק את הרובה, להגיע ל"פינישים" חלקים ויפים, ומראה אסתטי במיוחד של הריצוף.

אנשים שונים מציעים שיטות שונות, ויש את אלו שמנקים אחרים, או עם חומרים שונים. מה שחשוב בסופו של דבר הוא שאתם מיישמים את הרובה הנכונה לתפקיד שהיא צריכה למלא, ובתנאי החיבור המושלמים – רובה לחריצים בין המשטחים, ולא רובה לחלקיקי האבק והלכלוך, שם היא לא תיתפס.

ומה היתרונות של הרובה האפוקסית?

ובכן, בגדול רובה אפוקסית היא אטומה, ורובה אקרילית לא אטומה. אם אתם מחפשים למלא חללים בין משטחים שלעולם לא פוגשים מים, כמו בקירות פנימיים, אז אין בעיה ליישם רובה אקרילית. נכון, היא רגישה יותר ללחות, אך בגדול, היא אטומה דיו לפגוש מעט מים.

במידה ואתם צריכים למלא חלקים שיהיו חשופים למים, אזורים כמו מקלחות, מטבחים, שירותים, מרפסות וכיו"ב, הרי שאין ברירה אלא להשתמש ברובה האפוקסית, אשר אוטמת באופן הרמטי לגמרי את המשטח. הרובה הזו נועדה לכך, והטכנולוגיה הזו אפשרית בעזרת שילוב חומרים היוצרים קשיחות ואיטום חזקים עד מאוד. לפני היישום של הרובה האפוקסית, יש לערבב את שני החומרים יחד, בכדי לייצר חומר פעיל, ורק אז ליישמה.