לכול משרד יש מטבח שבו העובדים יכולים להכין בו כוס קפה, לחמם את ארוחת הצוהריים שלהם, לנשנש עוגיות או מאפים ואפילו כדי לכבד את הלקוחות שמגיעים למשרד בשתייה חמה. לכן חשוב מאוד שתוצב במטבח מכונת קפה שתוכל לתת מענה לכל הצרכים הללו.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

חשיבות הקפה במשרד

הקפה הוא משקה טעים ומעורר אשר פעמים רבות מסייע לעובדים להתחיל את יומם. זוהי בדרך כלל התחנה הראשונה שלהם בהגיעם למשרד וחשוב שתהיה להם גישה לכך. קפה למשרד שווה ערך בחשיבותו ממש כמו כול ציוד משרדי אחר שתדאגו שיהיה בו כמו שולחן לעובד, עטים, דפים וכדומה.

כיום יש היצע עצום של מכונות קפה לעסקים, בדיוק לשם כך אספנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם בבחירת המכונה הנכונה לצרכים שלכם.

גודל המטבח

לפני שאתם רוכשים כול מכונת קפה חשוב להבין מהו גודל המקום המוקצה להנחתה. אם המטבח שלכם בעסק הוא קטן ואין בו מקום רב, מומלץ לרכוש מכונה קטנה ומקציף לצידה שלא יתפסו מקום רב ויוכלו לתת מענה הולם לעובדים וללקוחות המשרד שלכם. אם יש לכם מטבח גדול ואתם רוצים להשקיע במכונה גדולה יותר, בהחלט ניתן לעשות זאת ולרכוש מכונה בעלת ממדים גדולים שאינה מפריעה בחלל הקיים.

כמות העובדים והלקוחות במשרד

במשרדים גדולים שבהם יש כמות עובדים גדולה ותנועה ערה של לקוחות יש צורך במכונת קפה שתוכל להכין כמות גדולה של כוסות קפה מבלי להיתקע או להתחמם יתר על המידה. תוכלו אף לבחור בדגמים ששוטפים את כוסות הקפה ולייעל את כול תהליך הכנת הקפה. לעומת זאת להשקיע במכונה כזו כשיש שניים־שלושה עובדים במשרד ואינכם מקבלים לקוחות על בסיס קבועה עלולה להיות טעות, שכן לא יהיה שימוש רב במכונה ולכן עדיף לרכוש מכונה קטנה יותר שתתאים למצבת העובדים הקיימת.

נוחות הפעלת המכונה

פן נוסף שיש להתחשב בו הוא הקלות של תפעול המכונה. ישנן מכונות המצריכות הבנה של ממש בהכנת הקפה במיוחד אם מדובר במכונת קפה שטוחנת פולי קפה טריים. לעומתה תוכלו לרכוש מכונה פשוטה יותר שאופן הפעלתה פשוט וקל, שבדרך כלל יתבצע על ידי בחירת הקפה הרצוי ולחיצה על כפתור ההפעלה בלבד.

סקר שוק

כפי שציינו יש מגוון רב של מכונות קפה שונות, כאשר כול אחת מהן מציעה לכם אפשרויות שונות, גדלים שונים וטווחי מחירים שונים. לכן, אם מצאתם מכונה מסוימת שעונה על דרישותיכם, מומלץ שתערכו סקר שוק ותבדקו היטב את אחריות היצרן, המחיר, הדגם, האביזרים הנלווים למכונה אם יש כאלו, מה מדיניות התיקונים של החברה שממנה אתם רוכשים את המכונה ועוד.

הגדרת תקציב

מכונת קפה עשויה להיות עסק יקר. לכן חשוב לוודא כי המחיר הוא אכן שווה את התועלת שתפיקו מהמכונה. כמו כן, תוכלו לבדוק את הדגם המסוים שבחרתם בכמה מקומות ולברר אם ניתן להוזיל את העלויות על ידי רכישה במקום אחר. כמו כן, חשוב שתרכשו מכונה שמתאימה לתקציב שהגדרתם ולא מתוך גחמה, משום שבסופו של דבר המכונה צריכה לשרת אתכם לטווח ארוך ולהצדיק את מחירה. לסיום כדי לברר גם האם ניתן לפרוס לתשלומים את עלות המכונה ולכמה תשלומים במידת הצורך.