התוכנית להקמת רובע המגורים החדש בהיקף של כ4.400 יח"ד בצפון מזרח קרית עקרון אושרה ע"י הותמ"ל. התוכנית מהווה התפתחות אורבנית טבעית של קריית עקרון למען צמיחה והתפתחות של הישוב הקיים.

הדמיה: ארמון אדריכלים
הדמיה: ארמון אדריכלים

תכנון השכונה החדשה בקרית עקרון בא לתת מענה לביקושים הגוברים באזור המרכז ומהווה דוגמא להתרחבות טבעית של אזורי הביקוש הן בשל עליית מחירי הדיור אולם לא גם   בעקבות התפתחות האזור ובפרט ההתפתחות קרית עקרון.

הרובע החדש תוכנן כדי מתוך כוונה לשמר את אופיו הייחודי של הישוב ועל כן גובה בינוי המוצע בו נע בין מבנים בני 4–11 קומות. מאידך תוכנן הרובע החדש מתוך תפיסה מתקדמת הכוללת עירוב שימושים של מגורים עם חזיתות מסחריות, חיבוריות להולכי רגל ושבילי אופניים בשטחים ציבוריים אשר מלווים את השכונה לאורכה. שילוב זה יצור שכונה מודרנית וחדשנית אשר תתחבר אורבנית יחד עם הישוב כולו באופן מלא.

התוכנית נערכה כהרחבה של הישוב הקיים תוך הכרה ביתרונותיהן של השכונות הותיקות בישוב ומתן דגש ליצירת חיבור למרקם העירוני הקיים באמצעות שדרה ירוקה ממזרח למערב.

היקף התוכנית הנרחב הינו חלק משמעותי במאמצי מרחב מרכז ברמ"י להאצת הבינוי והפיתוח באזור המרכז. תכנון השכונה התאפיין ברצון לשמר את אופיו של הישוב הקיים מתוך הפנמה של יחודיותו ויחד עם זאת ליצור שכונת מגורים חדשה בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

כחלק מתפיסה המשלבת בין הרובע החדש ובין השכונות הוותיקות כוללת התוכנית שטחי ציבור בהיקפים משמעותיים הממוקמים בתפר בין הרובע החדש לשכונות הוותיקות ואשר עתידים לתת מענה לצורך הקיים גם בישוב הקיים ובנוסף גם כנקודת מפגש טבעית ומחברת בין שני חלקי הישוב. וזאת בנוסף לשטחי תעסוקה ומסחר, הרחבה לבית העלמין הקיים וכן מסוף לטובת תח"צ אשר ישמשו את כל חלק הישוב.

התוכנית קודמה ע"י רמ"י  בותמ"ל באמצעות משרד ארמון אדריכלים ומתכנני ערים, בראשות אדריכל אלי ארמון ומתוך שיתוף פעולה מלא ופורה עם המועצה המקומית קרית עקרון והעומד בראשה מר חובב צברי.

מר יעקב קוינט, מנהל הרשות: "התוכנית שתוסיף 4400 יחידות דיור לישוב מהווה נקודת מפנה משמעותית בתולדות הישוב קרית עקרון ומהווה ומהווה צעד נוסף בהגדלת היצע יח"ד באזור המרכז . זוהי בשורה אמיתית לאזור המרכז הסובל ממחסור ביחידות דיור ויש בה מענה לזוגות צעירים ומשפרי דיור. מיקומה של השכונה באזור הנהנה מנגישות תחבורתית יעילה אשר מיועדת להתעצם בעקבות המטרו וסמיכות לאזורית תעסוקה קיימים ועתידיים. הוא יתרון גדול. בכוונת רמ"י לפעול לשיווק המגרשים בהקדם בד בבד עם מתן מענה וסיוע לשכונות הוותיקות בישוב מתוך ראיה הוליסטית של הישוב כולו."