הספריה הינה פריט ריהוט שימושי, שנועד על מנת לאחסן את הספרים שבבית, אולם יש לה גם שימושים נוספים, כגון קיר הפרדה בתוך חלל גדול, ואף כפריט עיצוב אופנתי.

כלים
ספריה
ספריה

לפני שקונים ספריה, חשוב להחליט מראש על מיקומה בבית, על מנת להתאים אותה במדויק לחלל הקיים, וכן על מנת לדאוג לקונסטרוקציה מתאימה. ספריות יכולות להיות ממוקמות בחדרים שונים בבית, החל מחדר העבודה, הסלון ואף בחדרי השינה.

תכנון מוקדם

לפני שקונים ספריה, כדאי לוודא מספר דברים: מה אנו מעוניינים להניח עליה, מהי כמות הספרים אותם אנו רוצים לסדר עליה, והאם אנו מעוניינים להוסיף גם חפצי נוי שונים. ספרים מגיעים בדרך כלל במידה קבועה, וחשוב לקבוע את המדפים על פי המידות שלהם, אולם רצוי להשאיר לפחות מדף אחד במידות גדולות יותר, על מנת שניתן יהיה להניח עליו ספרים, או קלסרים, ואף חפצים אחרים במידות שונות, אחרת יהיה צורך בפתרון אחסון נוסף.

שימושים של הספריה

במקרה שמתכננים ספריות שישמשו בעיקר להנחת ספרים, חשוב לעצב אותן בפשטות, אולם בצורה בולטת, על מנת שלא יעלמו בין הספרים, ויהפכו לרהיט מעוצב, ולא רק שימושי. במקרה שמתכננים ספריות, שישמשו להנחה של כל מיני פריטים, חשוב שחלקם יישאר מאוורר, ללא פריט כלל, ועל האחרים יונחו ספרים, שחלקם בשכיבה וחלקם בעמידה, על מנת ליצור עניין, אוורור ועיצוב.

חומרים לספריות

רוב הספריות עשויות מחומרים כגון: ברזל, סנדוויץ', MDF, וכן שילוב של ברזל ועץ מסוגים שונים, ואף מדפי שיש וזכוכית. ספריות העשויות ממשטחים של מתכת, גם הן פופולריות, וכן מפרופיל U תעשייתי למסגרת של הספריה - הנצבע בשחור, כאשר המדפים עצמם עשויים עץ מלא. ספריות אלו נוח לתחזק ובנוסף, כדאי לעשות לברזל גלוון קר. במקרה שהספריה מיועדת למקומות חשופים לשמש, חשוב לעשות לברזל גלוון חם, לעמידות החומר.

התקנת ספריות לילדים

לפני בחירת ספריות לילדים, צריך לחשוב על דרך ההתקנה הבטיחותית ביותר, על מנת לקבע את הספריה כך שלא תזוז. מיקום הספריה בפינת החדר למשל, יאפשר לה יציבות רבה. צריך להתאים את הברגים שאיתם עובדים, לקיר שאליו מחברים את הספריה. כאשר זהו קיר גבס למשל, חשוב להשתמש בדיבלים שנועדו לקיר גבס, למרות שהם אינם מיועדים למשקל מרובה, ולכן יש צורך לתמוך את הספריה בחלקה התחתון. בנוסף, במקרה שהספריה נמצאת מעל לשולחנות עבודה, חשוב שהעומק שלה לא יהיה מעבר ל- 22 ס"מ, על מנת שלא תיקח חלק משטח השולחן.

"בול עץ"

בול עץ הינה חנות מפעל, המייצרת רהיטים באיכות מעולה, ובמחירים נוחים. בבול עץ ניתן למצוא בין היתר, גם מגוון ספריות מעוצבות, במידות ובצבעים שונים, באספקה מהירה של לא יותר מ- 14 יום.