איך לא חשבו על זה קודם? תושבי השכונה תרמו ספרים, ובני נוער מפעילים ספרייה שפתוחה כל הזמן. ויש גם הפעלות ו"שעת הקראה"

כלים
קוראים גם בחיק הטבע בהרצליה הצעירה
קוראים גם בחיק הטבע בהרצליה הצעירה

כאשר טליה תמיר ונמרוד לאופר, נערים מהרצליה הצעירה, רוצים לקרוא, הם לא צריכים ללכת רחוק. בספרייה הקהילתית שהם מפעילים בהתנדבות בשכונת מגוריהם, הם יכולים לקרוא בעצמם או להאזין לאב מתנדב שקורא סיפור בפני ילדים ומבוגרים, שבאים ונהנים להאזין.

הרעיון היפה של ספריית השאלה קהילתית מחבר בין התמונה השכיחה בהרבה בתים שבהם יש ספרים שהילדים והמבוגרים כבר לא קוראים, לבין הרצון של הרבה תושבים לחזק את הקשרים החברתיים בשכונת המגורים, וזאת בעידוד העירייה, שמפעילה לשם כך רכזות קהילתיות היוזמות מגוון פעילויות.

מדובר במקום אחסון נוח ששומר על הספרים, מוצב במקום מרכזי הנמצא בנחלת הכלל ופתוח ללא הגבלה. את ספרי הספרייה תורמים התושבים וניהול הספרייה נעשה ע"י מתנדבים מהקהילה בהנחיית גורם מקצועי.

ביום שני שעבר (ב-18.7) התחילה לפעול הספרייה הראשונה ברוח זו בהרצליה הצעירה, שאין בה ספרייה ציבורית. בהובלתה של רכזת העובדות הקהילתיות, חבצלת פנחס, ובשיתוף עם רכזת הקהילה מיטל תבואה ופעילים קהילתיים מהשכונה, הוצב ארון לאיסוף הספרים בגן יניב, ופורסם קול קורא לתושבים שהזמין אותם לתרום ספרים ולבוא לאירוע הפתיחה. עידו לאופר, פעיל קהילתי מהשכונה, גייס בני נוער שיקימו וינהלו את הספרייה בתקופת הקיץ, ועד מהרה נאספו מספיק ספרים להתחלת הפעילות, וטליה תמיר ונמרוד לאופר, ראשי הנוער המתנדב, מיינו וסדרו את הספרים.

באירוע הפתיחה השתתפו עשרות הורים וילדים, שהאזינו לסיפור מפי חן, אב מתנדב מהקהילה, שאלו ספרים ורבים מהם קראו להנאתם על המחצלות שנפרשו על הדשא. כיום הספרייה פתוחה לקהל ללא הפסקה וכל אחד מוזמן להגיע גם כדי לתרום וגם כדי להחליף ספרים, ומדי פעם יתקיימו במקום הפעלות יצירתיות.

ראש העיר משה פדלון ציין כי "הפעילות היפה הזו מבטאת את הרצון של הרבה תושבים בעיר לקיים חיים קהילתיים עשירים, ואנחנו בהחלט מעודדים זאת ויוזמים, יחד עם הרכזות הקהילתיות, מגוון פעילויות".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אמר "עיריית הרצליה מקדמת יוזמות ברוח זו התורמות להעמקת שיתופי פעולה בין תושבים בשכונות בכלל, ולהרחבת מעגלי הקריאה בפרט בקרב צעירים ומבוגרים כאחד".