טבע זה דבר נפלא! עצים ירוקים, פרחים צבעוניים שמלבלבים , פרפרים מתעופפים וציפורים מציצות. לרגע קטן הרגיש כמו תיאור של סרט מצויר, ואז אתם רואים מבעד לחלונכם את היונים החצופות הללו שעושות לכם בלגאן במרפסת ומחריבות את כל הפסטוראליות הנעימה ברגע. הרחקת יונים לא חייבת להיות כל כך מסובכת ולפעמים עזרתו של מרחיק יונים יחזיר לכם את השקט הנפשי תוך זמן קצר ואתם תוכלו ליהנות מהטבע וכל היופי שיש לו להציע בלי היונים המטרידות. אך מה בכל זאת אתם יכולים לעשות בעצמכם כדי לדאוג שהן לא יקננו בשטח שלכם?

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

רבים סובלים מיונים המבקרות ומקננות באזורים שונים בביתם והדבר עלול להוביל לאי נעימות בלשון המעטה, באי ניצול השטח היות והן מחריבות אותו כמו במרפסות שמש רבות או במרפסות כביסה שלא נעים להשתמש בחבלי הכביסה היות והיונים דואגות להשאיר את חותמן על הכביסה שרק יצאה מהמכונה. במקרים הרבים נאלצים רבים לפנות לאיש מקצוע שירחיק את היונים אחת ולתמיד.

הטיפים שחייבים להכיר להרחקת יונים:

  1. שמרו על סדר וניקיון – מרפסות מבולגנות ועמוסות הן מקום מושלם עבור יונים לקנן, היונים שאינן רק מקננות הן גם באופן טבעי מלכלכות מאוד ולכן רבים מעוניינים שהן לא יהיה בסביבתם. הסיבה לכך שהן מבקרות במרפסות מבולגנות היא שהן מוצאות נישות ומקומות צרים וקטנים בהם הן יכולות ליהנות מהצל ובו בזמן להסתתר. ברגע שתנקו ותסדרו את המרפסת, יהיה להן פחות גומחות להסתתר בהן. ישנם בתים שעם סידור המרפסת היונים מתרחקות ללא כל צורך בהזמנת איש מקצוע, לכן שווה לנסות. חוץ מזה מה יש לכם להפסיד חוץ מכמה שעות ניקיון, אתם מרוויחים גם מרפסת נקייה ונעימה עבורכם ורוב הסיכויים שתפטרו מהיונים בקלות.
  2. אביזרים להרחקת יונים - ניתן למצוא אביזרים שונים שמספקים פתרון יעיל ביותר להרחקת היונים. ישנם אביזרים שמתאימים להרחקת יונים ממרפסות שמש, ישנם אביזרים שמתאימים לקורות ואלמנטים קונסטרוקטיבים במבנה שאינם חלק מאזור תחום ואפשר להתאים לכל מקרה את אביזר להרחקת היונים המתאימה ביותר עבורכם, מרשתות לסגירת המרפסת ועד דוקרנים שונים למניעת התיישבותן.
  3. הזמנת איש מקצוע – למעט ניקיון וסידור המרפסת מומלץ לפנות למרחיק יונים מקצועי שיתקין עבורכם את הפתרון היעיל ביותר בהתאם לסביבה בה היונים מקננות בשטחם. מרחיק יונים מנוסה ומקצועי יגיע עם הציוד המתאים על מנת לאפשר לכם לחזור וליהנות מהנכס בצורה הטובה ביותר.

לסיכום, מומלץ לשמור על האזורים השונים בבית נקיים ומסודרים על מנת למזער את קינונן של היונים שבשטחם. תחקרו מעט את הנושא באינטרנט ואת השיטות שתוכלו לבקש ממרחיקי היונים להתקין אצלכם, ניתן למצוא מידע רב על הרחקת יונים וכך להתאים את הפתרון באופטימלי בהתאם למקרה אצלכם. עם הידע הזה מומלץ לפנות לאיש מקצוע מנוסה שיבצע התקנה נקייה ואיכותית.